måndag 2 april 2012

Grattis kort

Hej på er!
Så var det måndag igen och vi är inne i April månad. Här i Småland är det inget vårväder idag. Snarare vinter med snö på marken och flera minusgrader. I går kväll både snöade det och åskade här.
Jag var till Växjö i lördags. Besökte Pysselmakaren en stund. Hittade där denna stämpel från Whimsy stamps, tycker den är så söt. Såg att dessa stämplar även finns som digistamps och det har jag beställt några stycken nu. Tycker om när stämplarna har mun och näsa. Just dessa stämplar är himla näpna tycker jag.



Pappren jag använt är från Magnolia. Biljettstämpel från Rox stamps.


Jag har gett en tags utmaning till Gertrud och Lene. Gertrud är redan klar med sitt. Så nu ska jag sätta fart och göra mitt klart.
Ha det så gott. Kram



20 kommentarer:

Nágela sa...

Fabulous card!
I loved the colors!

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort.
Jag gillar de softa färgerna
och stämpeln är jättesöt.
Ha det gott!
Kram Lisa

Anneli Mellstrand sa...

Ett jätte sött fint kort ..........
färgerna faller mig i smaken också........

Kram på dig

//anneli

Maja sa...

Söt stämpel och härliga färger i ditt fina kort!

morkaren sa...

Flot kort Lena, du har valgt et sødt stempel, med både næse og mund, hvilket jeg også foretrækker, og dine farver er sarte og fine. knus morkaren.

Tuppenshobbyblogg sa...

Dette var et nydelig kort !!
Så skjønnt stemepel og den blondediesen bak der var nydelig.
Lekker pynting med flotte detaljer.

Klem Kjersti

Majsan sa...

Men jösses amalia vilket underbart ljuvligt kort, och stämpelmotivet är ju bara såå söt. Så snyggt du har dekorerat kortet, gillar massor :)

KRAM MAJSAN

onkis sa...

Stämpeln va jättefin
och ett mycket vackert kort.
Kram!

Iffa ...... sa...

Ja nu är måndagens arbetesdag över och tre kvar innan det blir lite långledigt, sååååååååååå skönt!!! Och lite godis lär det nog slinka ner oxå då =)
Superfint kort, så härlig färgkombination och milt och mjukt. Stämpeln var så fin och jag håller med dig, jag vill oxå ha näsa och mun på stämplarna.
kram Iffa

bili sa...

Sött motiv och vackert kort i fina milda färger :) Jag gillar också när motiven har mun o näsa, får ett mer levande uttryck då. kramar bibbi

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

så ljuvligt kort du har skapat likaså kortet under, superfint...
kram
Agneta

Mim... sa...

Oj oj vinterväder och kallt men du har fått till ett härligt vårkort.
Ha det gott...

Riet sa...

What a wonderful card Lena.
Hugs Riet.xx

Pillan sa...

Åh vilket gulligt kort!! Gillar stämplarna! :-)
Kram

Pernol sa...

Jättegulligt kort! Stämpelmotivet är sött. Ni verkar ha kul med era utmaningar. :)

Jag vill önska dig en mysig Påsk! kramis Pernilla

Bente Årstad sa...

Så aldeles vakkert dette var, sarte farger og flott oppsett:)
klem bente:)

Gertrud sa...

Åh vad söt hon är med näsa och mun. Du har målat henne så fint. Hela kortet är så vårligt, söta blommor. Lycka till med din utmaning :) kram Gertrud

lk46 sa...

Godmorgon Lena vännen!
Det är ett mycket vackert kort, så underbar layout och så snyggt dekorerat! Jag har ju sett det lite närmare på Skype och gillar det jättemycket! Stämpeln är så söt så man vill ha dem alla!
Ska försöka ta tag i utmaningen när DS varit här och lagt om såret!
Ha en underbar dag vännen!
Kram Lene

Lena sa...

Hej, fantastiskt fint kort!! Underbara våriga färger..om nu bara våren kiunde komma på riktigt!

Du gör verkligen superfina alster!!

ha en bra dag!

Kram Lena

Katarina sa...

Underbart kort med den ursöta stämpeln på, gillar den mycket. Roligt att höra att det är fler än jag själv som tycker om när motiven har mun.

Jag har så svårt för alla dessa motiv utan vare sig mun eller näsa, gillar heller inte dessa med superstora huvuden heller, eller när de är så runda i ansiktet så att de ser ut som de fått en allergichock.

Ha en fortsatt skön och Glad Påsk. Många kramar Katarina