söndag 18 mars 2012

Påsk

Ja, påsken närmar sig med stormsteg. Vad fort tiden går!
Jag har altrat mitt livs första Påskägg. Jag målade det med gesso. Sedan ett lager med distress crackle paint. Så det fick en härlig krackelerad yta.



Här är ägget fotograferat tillsammans med en supersöt liten kyckling. Den hittade jag på Plantagen för ett tag sedan. Jag kan säga att jag smälte direkt när jag såg den, ha,ha.

Jag har dekorerat mitt ägg med en vacker ros,en fjäder, rosblad, pärlband,spets, rosett och en "rulle" av ett gulnat textpapper.Hängde även ett liten glad påsk tag på den. Lite Stickles Platinum här och där.
Det var allt från mig idag. Blir nog innesittande idag tror jag. För här är det grått och det småregnar.
Ha det så gott. Kram

24 kommentarer:

Mim... sa...

Så snyggt !!! och kycklingen var söt.
Ha det gott....

Majsan sa...

WOOW SÅ VACKERT ÄGG, så snyggt du har dekorerat den, så härligt med vitt!!

KRAMEN MAJSAN

Angelica sa...

Vackert!!
Underbart pärlband, och en fantastisk spets.
Ha det bra!

bili sa...

Fantastiskt fint ägg. Snygg dekoration och fint med de vita bladen till. Har precis kommit hem från ett dygns utflykt med krogshow, mat, dryck och gott sällskap. Se om jag kan få till något vid pysselbordet. kram bibbi

Lisa-olsi sa...

Jättefint ägg, snyggt dekoretat.
kycklingen är söt :)
Ha det gott!
Kram Lisa

Nina sa...

Ljuvligt ägg med en vacker spets. Här i Trollhättan skiner solen, har varit ute i det fina vädret och i dag har jag plockat dom första Tussilago. Ha en bra dag. Kram Nina

Gertrud sa...

Så vackert påskägg. Snyggt att det är helt i vitt. Jag förstår att du blev förälskad i den lilla kycklingen, den är bedårande :) Jag sitter och knåpar på en LO, får se om det kan bli något. Ha en go fortsatt söndag, kram Gertrud

Iffa ...... sa...

Vilket underbart snyggt påskägg du gjort!! Det är så fint dekorerat på toppen och kycklingen, ja jag förstår att de fick flytta hem till dig =) Det var det sötaste jag sett på länge,hihi.
Usch då, det låter som du fått mitt väder som jag hade igår.....fast då är det ju perfekt pysselväder å andra sidan =) Jag fick gjort riktigt mycket i gråvädret igår!
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Kram Iffa

morkaren sa...

Yndigt æg, så smukt pyntet, og den kylling i reden/skålen er da ikke til at stå for. knus morkaren.

Anneli sa...

ÅÅH helt underbart ägg och så snyggt du dekorerat det

Kram anneli

Titti sa...

Ursnyggt....håller med de övriga skrivarna. Och det blir alltid snyggt vad du än ger dig på..Kram Titti

Riet sa...

Wowwww Lena,so wonderful.

Hugs Riet.xx

Home sweet home sa...

Nyyyydelig påskeegg du har gjort,kjempe lekkert.
Vi har hatt et strålende vår vær her og det har vært helt herlig.
Ha en fin kveld.:)Klem Merethe

Eva sa...

Åhhh så makalöst fint!! Har köpt två ägg men heller aldrig altrat något. Nu blev jag verkligen inspirerad! Tack för det!!!
kram Eva

Anneli Mellstrand sa...

Vilket vackert ägg helt i min smak vitt vitt vitt.............

kram

//anneli

Pyssel och Kort sa...

Fantastiska ägg,
Så vackra.
Kram Elin

Petra sa...

Ett fantastiskt vackert påskägg. Härligt med vitt på vitt. Vackert dekorerat, söt kyckling:).

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Så underbart vackert ägg. gillar verkligen att det är vitt!
Hoppas du hade en trevlig helg! Jag är kvar i Skillingaryd men åker hem imorgon. Har skaffat skype nu!
Ha en bra dag!
kram lene

Margareta sa...

Blir alldeles stum! Ååååh!
Ha en härlig vecka!
Kom hem från fjällen igår till våren, men den kom av sig - nu yr snön igen och det är vitt ute!! Aprilväder, men det är ju bara mars än ;o)
Kram!

Maud Freij sa...

Så vackert lycka den som får det fina ägget.

Kram från maud

Ann-Charlotte's blogg sa...

Kan bara säga superläckert, du är en mästare på vitt...
Må så gott!
Kram Ann-Charlotte

Katarina sa...

Vilket vackert ägg!

Laila sa...

Så himla snyggt gjort ägg! Å en underbar söt kyckling... Det vart en sån fin grupp ihop. ♥

Josefine sa...

Wow, vad bra det blev!! Jättesött, du är duktig! :)

Jag skulle vilja tipsa dig om fina smycken i silver och läder som jag säljer på www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit bland vårens nyheter :)

Ha en skön vecka!
/Jossan