söndag 25 mars 2012

Glad Påsk

Hej på er mina bloggläsare!

Hoppas att ni njuter av solsken och riktig sommarvärme. Åh, vad gott det är när man känner att våren och sommaren är på gång.
Min pyssellust och inspiration är för tillfället inte så stor. Men jag "triggades" igång lite efter att Lene gav Gertrud och mig en utmaning.
En vacker skiss att arbeta efter. Man ska använda en hÄngelstämpel och det får inte användas några rosor på kortet.
Rosor är det jag använder mest och de gamla blommorna har blivit liggandes bara. Så det var bra att man fick användning för några av dom, i alla fall.






Jag har använt en gammal hängelstämpel. Mitt dyraste stämpelköp någon gång. När jag började scrappa, så var det just hÄngelstämplarna som fick mig att pröva på. Denna stämpel är köpt på Tradera, någon gång under 2008 tror jag. Inte har den blivit använd så flitigt heller. Men ha begäret fanns där!
Gott att den kom till användning nu i alla fall. Pappren är från Pions nya serie Till Mor. Nöjd med kortet är jag inte. Tycker heller inte att det är så speciellt roligt att göra påskkort. Men det blev ett kort till slut i alla fall, ha,ha.

Jag har lagt in lite nytt på min Till Salu sida. Så kolla gärna in där och se om det är något som ni kan "behöva"!

Jag önskar er alla en bra vecka. Jag ska passa på att njuta av solen en stund nu.
Kram



20 kommentarer:

onkis sa...

Vilket fint påskkort.
Va kul och få en liten utmaning,kan behövas ibland.
Kram & ha en skön söndag.

bili sa...

Jättefint kort, söt hängla :) Ett kort du skall vara nöjd med. Ha en fortsatt trevlig söndag. kram bibbi

morkaren sa...

Sødt kort Lena, og der mangler slet ikke roser når du har så fine påskefarvede blomster at pynte med. knus morkaren.

Nágela sa...

So beautiful and adorable!

Iffa ...... sa...

Jättefint och milda färger! Ja det var en utmaning, dessa underbara rosor brukar ju ha en tendens att hamna på korten =)
Håller med, vilket underbart väder vi har i vårt avlånga land! Jag har både varit på cykeltur, städat balkongen och precis kommit hem från en promenad med systern.
Kram Iffa

Anneli Mellstrand sa...

Du ska vara nöjd för kortet är jättefint , men jag vet hur det känns när inspirationen inte finns jag är där själv nu.............

Stämpelmotivet ursööööööööt....

Kram
//anneli

lk46 sa...

Hej vännen!
ÅH så vackert kort och den stämpel är så söt!!!!
Jag är också klar, det är så kul att se hur annorlunda med samma skiss och andra färger!
Jag har också använd en äldre hängel, undrar om inte jag fått den av dig!?
Ha en härlig dag imorgon, jag åker till Ullared.
Kramizar Lene

Bente Årstad sa...

Nydelig påskekort og det stemplet var bare så søtt:)
klem bente:)

Majsan sa...

ÅÅH så vackert , så ljuvliga färger,du har dekorerat kortet så snyggt. Ja jisses den Hängeln är ju helt underbar :)


KRAMEN MAJSAN

Gertrud sa...

Denna dyrgrip ska du hålla hårt i, det är något magiskt över henne. Ditt kort är som vanligt fint, i riktiga Lena-färger. Snyggt med den ljusgula blomman till de blå färgerna. Jag såg att Lene också var klar och mitt är också det. Men idag kom äntligen solen till oss eftr flera dagar med tät dimma. Så vi har varit ute idag och jag fotar i morgon. Ha det gott så Skypar vi snart igen :) Kram Gertrud

Eva sa...

Du är bara fantastiskt duktig, kortet är underbart fint. Gillar din hÄngel, jag har också några stycken, bäst att vara rädd om dem.
Ha en bra vecka
kram Eva

Pyssel och Kort sa...

Vilket underbart påskkort.
Kram Elin

Lisa-olsi sa...

Jag gillar Jättefint kort, jag gillar
de softa färgerna och stämpeln.
Kul med en utmaning emellanåt.
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

Katarina sa...

Jag tycker kortet blev väldigt vackert, men jag förstår dig för ibland känner man sig inte riktigt nöjd. Det är sååå härligt ute just nu. Ha en bra vecka. Kram Katarina

Ann-Charlotte's blogg sa...

Underbart kort Lena, känner igen det där med att många blommor ligger oanvända, synd när de kan bli så här fina med blad och fjädrar.
Njut av solen!
Kramar

Tinas pysselblogg sa...

Supersnyggt kort!

Mvh tina

Maud Freij sa...

Detta kort tilltalade mig , gillar det väldigt mycke och särkilt stämpeln.

Kram från Maud

Anneli sa...

Jättefint påskkort och söt hängla :) Gillar hur du har färglagt den , mycket snyggt!

Kraaaaaaam Anneli

Nina sa...

Jag tycker att kortet är superfint, vackert hörn. Ha det så bra. Kram Nina

Busans Pysselblogg sa...

Äntligen har jag kommit loss från påsk-pysslandet jag fastnade i och har till och med varit på kalas! :) Ja, det är ju kors i taket för mig! Är så glad att äntligen vara på en efterlängtad bloggrunda och så mycket inspiration det är! Massor! Det syns inte att du inte haft så mycket pyssellust... detta kort här är så romantiskt ljuvligt och bröllopskortet på beställning här nere är helt UNDERBART! Fantastiskt är det! ♥
Ägget därunder är så ljuvligt så jag hittar inte orden... duktig du är!
Hoppas så du snart får en mysig pysselstund igen och att du har det så bra du bara kan i vår-värmen!
Massor med kramar
Åsa