tisdag 27 mars 2012

Gertruds utmaning

Hejsan!
Så var det dags att redovisa mitt bidrag till Gertruds utmaning. Dessa regler skulle man följa

Endast spillbitar av papper, detta gäller ej CS!
Hemmagjorda blommor
1 Tag.
och en digistämpel från Carina W freebie. Jag valde sötnosen Candygirl. Tack Carina för att du delar med dig av dina digisar.

Så det var bara att ta ett djupdyk bland spillbitarna. Hittade några papper från Maja Design och Magnolia.

Ett tag utskuren med en Magnolia dies. Några utstansade myror och stickles lite här och var. Kan kanske passa en liten Wilma som fyller 3 år senare i år.



Blommorna skulle man göra själv. Jag klistrade lite aluminium tejp på en bit cardstock. Stansade ut några blommor med Nellie Snellen punchar. Sedan kletade jag lite Crackle paint på tejpen. Blev ganska läckert och det är lätt att forma blombladen. En pärla i mitten av blommorna. Snurrblomman stansade jag ut och tog tillvara de små snurrbitarna som blev efter stansningen. Så dessa hamnade också i blomgruppen. Så detta är helt klart ett lågbudget kort.

Nu är det min tur att börja klura på en utmaning till tjejerna.

Ha det så gott alla och tack för alla goa spår ni lämnar efter er. De betyder så mycket och gör mig så glad.

24 kommentarer:

Busans Pysselblogg sa...

Vilket himla sött kort du gjort och så fint du fått alla detaljer! ♥ Inte kan man tro att detta är ett lågbudgetkort! Arbetat och matchar ihop allting så fint.
Hoppas du har det bra idag!? Här är det sol och hoppas den hittat till dig med. ♥ Sitter och försöker pyssla på ett grattis-kort men går lite trögt efter påsk-pysslet. Mycket roligare att se på allt fint du och tjejerna har gjort! :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar till dig!
Åsa

Lisa-olsi sa...

Ett snyggt och gulligt kort,
fina färger och söt stämpel.
Mina spillbitar är ofta favoritpapper
eftersom jag använt dom före andra papper.
Så dom är perfekta att använda.
Kul med egna utmaningar.
Ha det gott!
Kram

Busans Pysselblogg sa...

Hej goa vännen!
Vad glad jag blir att postduvan kommit fram till dig! ♥ Och att du gillade det! Du är så snäll! ♥
Härligt du med har sol idag! Kaffe fick vi ta inne för det var för varmt på inglasade balkongen redan! :D
Ska försöka komma ut och gå lite när gubben får tid över om en stund istället. :)
Ha det så fortsatt gott idag vännen! ♥
Massor med kramar igen!
Åsa

Maja sa...

Åh sån söt tjej, hela kortet är så gulligt!

bili sa...

Sött kort och den lilla myran upp till vänster....så sött :) Gillar även övriga dekorationer och val av färger. Ha en fortsatt trevlig vecka kram bibbi

morkaren sa...

Et helt vidunderligt kort til en lille pige. knus morkaren.

Majsan sa...

ÅÅJ så ljuvligt kort, passar ju perfekt till en liten Wilma som fyller 3 år. Så supersnygga blommor du gjort. Fint dekorerat kort inte kan man tro det är lågbudget kort :)

KRAM MAJSAN

Bente Årstad sa...

Et aldeles nydelig kort og så flott med alle de hjemmlagede blomster:)
klem bente

Iffa ...... sa...

Vilket underbart kort! Ser att du oxå har den söta lilla myrdien =)
Ha en fortsatt härlig kväll i vårt soliga land!
Kram Iffa

Gertrud sa...

Jamen så bra detta blev. Du har uppfyllt alla mina krav :))) Blommorna blev jättefina. Och visst är Carinas freebies söta? Det ser ut som att detta kort ska skickas iväg, superperfekt. Men jag har ju inte börjat än. Nu får jag lägga på ett kol. Kram, kram Gertrud

Pernol sa...

Jättesött kort med fina detaljer! Blommorna är så läckra. Vilken kul utmaning du är med i. :)

Ha det gott! kramis Pernilla

Titti sa...

Fint kort du gjort av spillbitar och kul med utmaningen. Det blir säkert uppskattat. Ha en skön kväll. Kram Titti

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort , en liten söting........

kram
//anneli

MezzaNotte sa...

så fint resultatet blev!!

Kram Katja

Pillan sa...

WOW vilket supergulligt kort!! Gillar det massor...
Kram

Nágela sa...

Absolutely adorable!

lk46 sa...

Hej vännen!
Så härligt kort och du får användig för det ser jag!
Det får nog jag också, men inte just nu!
Kull med carinas freebies, jag bara älskar dem!
Ha en skön dag vännen!
Kram lene

onkis sa...

Det va ett sött kort,
och vilka fina blommor du har gjort.
Kram!

Eva sa...

Åhh så fint du har gjort ditt kort!! Jag hade valt samma freebie som du, den är för himla söt!
Lycka till i utmaningen!
kram Eva

Carina sa...

Vackert kort med söta blommor. Kram

Tinas pysselblogg sa...

så sött o gullig stämpel:)

Margareta sa...

HELT UNDERBART LÄCKERT!!!
(och visst är det härligt med lågbudgetkort!! Det är ju inte klokt så mycket fint som gömmer sig i ens "stackar"!!)
<3-ligt tack för länken till de fina digisarna - den hade jag inte hittat!
Ha det gott!

Katarina sa...

Jättevackert kort med den jättesöta stämpeln på. Fina dekorationer. Kram Katarina

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Vilket fint kort! Verkligen sött, passar säkert till personen som ska få det. Jag gillar verkligen blommorna i högra hörnet. Så vackra.
Glad påsk!
Kram