tisdag 20 mars 2012

Ett bröllopskort

Hej på er!
Jag har fått äran att göra ett bröllopskort på beställning. Ute i god tid är jag med och det känns bra tycker jag. Har hållt på några dagar nu med att "klura" på det här. Tid tog det och en hel del jobb var det. Men här kommer resultatet.



Det är många lager vit cardstock på kortet.
Den vackra bilden hittade jag på nätet. Ringarna och Lovetexten är från en påse med bröllopsknappar jag köpte hos Kristinas. Jag har använt dies från Marianne Design och några från Magnolia. En vitt band, vit spets, vita rosor och knoppar, ett pins,pärlor,till brudparet utskriven på datorn. Några vita pärlor och en fjäril fån Karen-Marie klipp (Panduro)

Insidorna som dom ser ut när de är tomma. Gratulationstexten embossad med clear. Några spellbindershörn och vita pärlor. Fickorna gjorde jag av en Marianne Design dies.




Jag har gjort en liten bok. Där har jag tänkt att man kan sätta några foton. Så att det blir lite mer personligt. Ett vitt band och ett hjärta i kanten på den lilla boken. Blommorna är små sammetsblommor från Prima.

Jag gjorde även ett par tags. Så kan Britt-Marie som ska ha kortet välja, hur hon vill ha sitt kort.

Detaljbilder




Det är så sällan man får göra några bröllopskort. Så det var riktigt roligt att hålla på med. Jag är nöjd med resultatet och det hoppas jag Britt-Marie blir med.
Ha det gott alla och en bra fortsättning på veckan. Kram

30 kommentarer:

Riet sa...

So wonderful Lena.

Hugs Riet.xx

Anneli Mellstrand sa...

Hej kompis , deet är så fint så jag håller på att smälla av , en 10 poängare , men vad är det för dies till fickorna blev jätte sugen på en sådan.............

Kram

//anneli

Gertrud sa...

Vilket underbart vackert kort. Fina detaljer och som jag brukar säga: krispigt! Beställaren prickade rätt när hon valde dig, ingen kunde gjort det bättre.Och visst är det en ära att göra just bröllopskort. Boken är en trevlig ide´, det blir ju så personligt. Ha det gott vännen, kram Gertrud

Majsan sa...

ÅÅÅH HELT UNDERBART bröllopskort, såå vackert så jag håller på att tappa hakan, så mycket snygga detaljer att titta på, förstår att det där tog tid :)

KRAMEN MAJSAN

Bente Årstad sa...

Så aldeles nydelig bryllupskort og vutrolig lekkert at du bare hadde brukt hvitt:)
klem bente

Iffa ...... sa...

Vilket fantastiskt snyggt bröllopskort!! Tänk att vitt kan vara en sån snygg färg! Du har väldigt många fina dies från Marianne Design! Insidan och tagen är också otroligt snygga.
Älskar hela kortet!!!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram Iffa

morkaren sa...

Altså Lena, jeg elsker dine "hvide" kort, og dette er toppen, det må ha` været et meget stort arbejde, så fuld af fine detaljer og pynt. knus morkaren.

bili sa...

Otroligt vacker och "mjukt" bröllopskort :) Vackert dekorerat och vackert med den lilla boken. Ha en fortsatt bra vecka. kramar bibbi

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

jättevackra kort det är så tjusigt med vitt, dina kort blev bara sååå himla fina....
kram
Agneta

Pillan sa...

Vilket vackert bröllopskort du har gjort!

Louise sa...

WOW så underbar vackert bröllops kort. Att jobba i endast vit tycker jag blir så snyggt. Bara älska ditt vackra kort.
Är det en kort stomme du har använt dig av på fram sidan eller är det dies som blivit så vackra.
Tänker på bården rund om med det stora hjärtanet? Magnolias dies känner jag igen.
Å vad är det för snygga fack du har inne i kortet.?????

Du är verkligen duktigt och det är en fröjd varje gång man går in hit.
Kram Louise

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
Så underbart vackert kort! Så genomtänkt med alla fina detaljer!
Mycket jobb, men det är du i ett nötskal!
Du är otroligt duktig Lena, en mästare!!!!!
Kram lene

Home sweet home sa...

Nyyydelig og lekkert,du er kjempe flink med disse hvite og duse korta.
Kjempe flott job.Ha en riktig flott dag.
Klem Merethe

Titti sa...

Ditt bröllopskort är jättefint och är helt såld på dina fina kort. Beställaren kommer att bli så nöjd.
Ha det gott i solen, Kram Titti

Maud Freij sa...

Jag tappar nästan hakan så vackert det är.

Du förstår att de ska bli nöjda både beställare och mottagare.

Du är FANTASTISK på att få till det.

Kram från Maud

Lisa-olsi sa...

Ja vad ska jag säga, VACKERT helt enkelt.
Du får då till det otroligt snyggt,
alla detaljer passar så bra ihop.
Brudparet och beställaren kommer att bli supernöjda.
Ha en bra dag.
Kram Lisa

Carina sa...

Så fiiiint att jag hittar inte ord. Alldelese underbart.
Ha det bra kram

Nágela sa...

Beautiful!
His works are amazing!

Lisan sa...

Helt fantastiskt underbart bedårande brölopskort. Så proffsigt och fint att jag tappar andan. Alla detaljer mm. Vill passa på att önska en trevlig helg, kramis Lisan

Dortesjs sa...

waue super flot kort og de tags er rigtigt søde. du er da bare rigtig dygtig og krea

Petra sa...

Så otroligt vackert förstår att det tog tid att göra. Vackrare kan det inte bli så din väninna kommer att bli supernöjd. Kram o trevlig helg.

Nina sa...

Vilket otroligt vackert och stilfullt kort. Det här är det finaste bröllopskortet jag har sett. Ha det så bra. Kram Nina

Annelie sa...

Ett helt fantastiskt vackert bröllopskort - precis som allt annat du gjort sedan jag var här senast, du är så duktig Lena!!
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram Annelie

onkis sa...

Hur har jag kunnat missa detta? Det är ett underbart kort,
gisses va fint.
Va glada brudparet ska bli.
Kram & ha en härlig helg!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Ja vad ska man nu säga som man inte har sagt förut!!! Du är super duktig, du är makalös grym på att skapa du inspirera och är otrolig kreativ:) Du har ett öga för vad som blir super snyggt i hop och jag älskar allt du bjuder på:)

Jag lutar mig skönt tillbaka och njuter av allt nytt som finns här sedan sist och tar in allt i hop:) TUSEN TACK vännen för allt du delar med dig av :)
Egentlig så är ord överflödiga....

Vilka trevliga ord du hade lämnat kvar om mina Nobless askar blev JÄTTEGLAD ska du veta:) TUSEN TUSEN TACK :)

Önskar dig en riktig trevlig lördag /helg och hoppas att solen lyser på dig:)

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Margareta sa...

Otrroligt, ljuvligt vackert!
Detta måste bli ett lyckligt brudpar (och äktenskap)!!!
Ha en sköm söndag!
Kram!!

smuulan sa...

Oh My Good, så vackert! Så välarbetat och underbara detaljer, kan inte bli bättre!!!
/Kram!

Katarina sa...

Vilket mästerverk. Det är så fint när kortet är mestadels vitt. Kram Katarina

Jasmine sa...

Dina senaste kort är så himla fina.
Kram

Britt-Marie sa...

Hej Lena!

Nu skall jag göra ett nytt försök att få iväg några rader här på din blogg. Gick inte förra gången, då jag försökte skriva till dig här om hur glad jag är över att du skapat detta otroligt vackra bröllopskort. Jättefint, du har säkert lagt ned ett stort arbete på detta.
Jag har sänt dig brev, hoppas det kommer fram till dig på Måndag!
Tackar även för det fina Påsk kortet som vi fick här i veckan.
Kram och tusen tack!
Från din vän på avstånd/ Britt-Marie