tisdag 13 mars 2012

Ett annorlunda kort

Hej på er!
Jag kan inte påstå att det är någon större fart i pysselhörnan hos mig. Det har varit kanonväder här några dagar nu. Så jag har suttit ute och druckit mitt kaffe och verkligen njutit av solskenet.
Jag har i alla fall pysslat ihop ett kort. Ett lite annorlunda stafflikort, med djup i. Här kommer många bilder, tagna från olika håll.








Det underbart vackra pappret är från Webster. Jag klippte ur några av blommorna från pappret och monterade med tre d kuddar. Diesen jag använt är från Marianne Design. Dom som är satta på sidorna, är väldigt vackra. Men ack så tålamodsprövande att få till snyggt. Även rundeln och det utskurna under rosorna är dies från Marianne Design. Bilden är från Pion Design. Hon är så söt denna lilla tjejen tycker jag.
En bit ostduk, spets och vita pärlor finns också med på kortet. Som stopp satte jag ett litet pärlhjärtan.

Jag lämnar in detta kort till en fotoutmaning i You Do bloggen. Man ska inspireras av ett foto med blommor. Jag har inspirerats av färgerna.

Önskar er alla en jättebra fortsättning på veckan.

28 kommentarer:

Lisa aka Myran sa...

Åh vilket vackert kort Lena! Va kul att du vill vara med och skapa med oss på YouDo :)

Mona sa...

Mycket vackert stafflikort du har gjort Lena där har du lagt ner mycket tid på och jag gillade din fina dies som du har på sidorna jag hoppas att du vinner framgång i utmaningen jag håller tummarna för dig.
Kram Mona

Mim... sa...

Wow vilket läckert kort!!!!!!! men förstår väldigt väl om du njuter av det härliga vädret.
Ha det gott...

morkaren sa...

Det er bare så smukt. knus morkaren.

onkis sa...

Detta gillade jag verkligen,
jättefint!!
Kram.

Eva sa...

Så fantastiskt fint! Undrade direkt hur du fick till sidorna, ska inte ge mig på det om DU tyckte det var svårt...
Ha det fortsatt gott i vårsolen!
kram

Titti sa...

Hej Lena och du har gjort ett underbart kort igen , det är dax att gå hos dig och göra fina kort. Testar och det verkar som jag kan va tillbaks och här är inte stora händelser i pysselrummet heller, men gör annat till ett kalas till helgen...kul. Stora kramar Titti

bili sa...

Mycket vackert kort. Snyggt med blommorna och dess färg till det vita pappret med fina hålmönstret på. Jättesöt bild :) Här har det varit ganska fint väder, men lite mer blåsigt idag och inte så varmt.
kram bibbi

Majsan sa...

ÅÅH woow vilket underbart vackert stafflikort, såå snyggt du har dekorerat det med massa härligheter :)
Tack för dina fina ord hos mig, kul att du lämnade ett spår så att jag hittade dig :)
Har tittat runt hos dig och jisses vad mycket fint du har gjort, kommer gärna tillbaka :)

Kram Majsan

Margareta sa...

Oj, så läckert - och vilken idé, med de utstående detaljerna på alla håll och kanter - URLÄCKERT!!


Kramar!

Carina sa...

Ett superfint kort och vilken vikning:)) Kram

Bente Årstad sa...

Åååå så nydelig kort. oG DEN DIES MÅ JEG BARE HA. uTROLIG MANGE FLOTTE DETALJER DU HADDE HER:)
KLEM BENTE:)

Nina sa...

Det här är det finaste stafflikort jag har sett. Du är så duktig på att sätta ihop färger och dekorationer. Ha en bra dag. Kram Nina

lk46 sa...

ÅH lena det är ju så vackert! Så fint med den där fina dies. Färgerna är så underbara och bilden så söt!
Lycka till vännen!
Önskar dig en fin dag!
Kram lene

Paula sa...

Vilket underbart kort!
Och fortsätt att njuta av vädret, man vet aldrig hur länge det varar!

Gertrud sa...

Vackert! Det är så fint med sidorna , de gör hela kortet. Vackert papper som gör sig bra till det vita krispiga. Ha en fortsatt bra vecka, kram Gertrud

Riet sa...

What a wonderful card Lena.

Hugs Riet.xx

snojbi sa...

Ett väldigt vackert stafflikort

Kramis

pojjo sa...

Vilket jätte vackert kort du gjort :D så roligt att du vill vara med oss på Youdo och tävla. Har du sett vi har en utmaning att göra ett staflikort i vintagestil oxå? kanske vore något för dig?
Kram DT- Johanna "pojjo"

Åsa/asamia sa...

Vilket underbart vackert kort, romantisk stil och fina dova färger som jag älskar!
Hoppas du får fortsätta njuta av solen, dricka ditt kaffe utomhus och ha det gott.
Kramar

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

du har verkligen fått till kortet, jättefint och fina färger riktigt vårlikt....
tack för din fina kommentar hos mig , det är alltid lika uppskattat
ha nu ett fint veckoslut och njut av det fina vädret
kram
Agneta

smuulan sa...

Ja, min kommentar är väl i det närmaste överflödig, men ialla fall; OH MY GOD; SÅ VACKERT!!!!!!
;)
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Du är så himla duktig och kreativ och jag blir lika imponerad varje gång jag tittar in här:) Det finns alltid något nytt som är otroligt snygg och inspirerande :) Du kan verkligen skapa saker som man njuter av att titta på :)
Detta kort är självklart inget undantag :)

Blir jätteglad över ditt besök hos mig och ditt avtryck:)
Att någon uppskattar det man gör värmer mycket så STORT TACK :)
Å båt kortet till min kära Henrik blev mycket uppskattat kul att du också gillade det:)

Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg:)

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Louise sa...

Helt underbar vackert. Jätte kul med dom små grindaran eller vad man nu ska kalla dom för.
Ser också alla andra fina alster du har gjort sen jag tittade in senat och jag säger bara en sak. Här inne blir jag aldrig besviken när jag tittar in uten jag är bara full med beundrar över dina verk.
Många Kramar Louise

Home sweet home sa...

Nydelig og lekkert:)Skjønne farger.Klem Merethe

Lisa-olsi sa...

Läckert och vackert.
Du är så duktig att få till dina kort,
gillar dina stansade mönster mycket.
Ha det gott!
Kram

Katarina sa...

Ett otroligt vackert stafflikort. Kram!

pysselpetra sa...

Vansinnigt vackert kort!
Tack för att du deltar i YouDos utmaning
DT-Petra