fredag 16 mars 2012

Ännu ett

stafflikort. Även detta kort har jag gjort till You Do utmaningen att göra ett vintage stafflikort. Det var ett tag sedan nu jag gjorde något vintagekort. Det är roligt att variera sig lite med sitt skapande.



Pappren jag använt är ur serien French Kiss från Glitz. Det ser ut som om pappret är gjort av linne.
Bilden är från Pion och har fått en ram stansad med en Sizzix Framelits. Det vackra hörnet är en Marianne Design dies. Till stopp har jag gjort ett dubbel hjärta. Man kan öppna det och skriva sin hälsning på insidan. Hjärtat är stansad med en Nellie Snellen dies.
Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg. Tack för alla goa kommentarer som lyser upp tillvaron. Kram


24 kommentarer:

bili sa...

Så vackert kort :) Mjuka färger och fina dekorationer. Snygg klocka, tror jag har likadan i mina gömmor.
Ha en trevlig helg. kramar bibbi

Angelica sa...

Snyggt!!
Hörnet är ju helt underbart vackert.
Snyggt dekorerat och fina färger.
Ha en trevlig helg!

Tinas pysselblogg sa...

Vilket ljuvligt kort du gjort!!

Mvh Tina

Majsan sa...

ÅÅH jisses såå underbart, så himla snyggt dekorerat, HELT UNDERBART LJUVLIG, I LOVE IT!!

KRAMEN MAJSAN

Pillan sa...

Ditt kort är så vackert och fint dekorerat!
Kram Pillan

Home sweet home sa...

Nydelig kort som er så skjønt pyntet i herlig farger.God Helg:):)Klem Merethe

Mim... sa...

Wow så läckert och det hörnet!!
Ha en bra helg....

onkis sa...

Romatiskt & jättefint.
Gillat det!!

pojjo sa...

Åh vilket fint kort , Tusen tack för du är med och tävlar med oss på Youdo :D

Kram Dt- Johanna "pojjo"

Cath. sa...

Så vackert och så välarbetat! Det är alltid så trevligt och inspirerande att titta in hos dig.
Önskar dig en fin helg med kaffe i solskenet!
Kramar!

Andrea sa...

Oh Lena - what a great card - love it! So nice motiv and wonderful design and details.
Big hug and have a great weekend
Andrea-Emmi41

Iffa ...... sa...

Otroligt fint kort du gjort! Det där hörnet var ju bara så fint, den dien måste jag hitta =)Jag älskar det där hjärtat från Nellie, tycker det är så användbart! Så fint att du vikit ner kanten på hörnet, jag har ju "dille" på sånt där nu,hihi.
Trevlig helg!
Kram Iffa

snojbi sa...

WOOOW hur snyggt som helst.
Gillar hörnet

Trevlig helg

lk46 sa...

OMG så läckert kort! Det blir ju så snyggt med den dies i hörnet!
Underbara färger och dekorationer!
Ha en skön helg vännen!
Kram Lene

Pernol sa...

Åh så snyggt! Jättesnyggt är det att stansa i bakgrundspapperet och sen vika ner papperet i förgrunden.

Vad många och snygga alster du har gjort sen jag var här sist! Din stationary box är ju makalös. Hur snygg som helst!

Ha det bra! Kramis Pernilla

Nina sa...

Underbart vackert. Ha en bra dag. Kram Nina

Gertrud sa...

" Kortet med det fantastiska hörnet " Så får det beskrivas detta fina kort. Det står Lena med stora bokstäver på detta kort. Precis din stil. Har idag vaknat till en grå dag, hoppas solen orkar genom under dagen, ha det gott. Kram Gertrud

Anne Bente sa...

♥super smuk, som altid♥

knusss♥

Mona sa...

Jag som alla andra gillar ditt fina hörn du har gjort på det här kortet. Tack för dina komentarer hos mig det uppskattas verkligen.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram Mona

Anette sa...

Åh så fint!! Begriper inte hur du gör. Önskar jag kunde göra ngt av det!!

Lisa-olsi sa...

Alltid lika skoj att titta in till dig,
det här kortet är jättesnyggt.
Jag gillar alla detaljer som
du får att passa så bra ihop.

Ha en skön söndag.
Kram Lisa

Pysselfröken sa...

Wow vilket vackert kort! Så många söta detaljer, gillar bl a det nedrullade hörnet. Du får alltid till det så bra.Ha en fin söndag.
Kram

Margareta sa...

Helt underbart vackert! Gillar särskilt det ljuvliga hörnet!!
Kram!

Katarina sa...

Du är mästarnas mästare på fina vintage kort. Kram Katarina