söndag 12 februari 2012

Mera Blått

Som jag skrev i förra inlägget,så har jag gjort lite blåa kort.
Först ut ett kort med Tilda.






Det understa lagret på detta kort är wellpapp. Så det är ordentligt med höjd på detta kort med.

Nästa kort är ett Tag in a box card. Beskrivning hur man gör ett sånt kort finns HÄR
Dom är roliga att göra tycker jag. Detta kort ska min bror få i mars när han fyller år.



Pappersrosetten har jag gjort med hjälp av en Tim Holtz die. Papper på båda korten från Pion Design. Det finns ytterligare ett tags att dra ut. Där man kan skriva sin hälsning.
Det har kommit ett nytt snötäcke här i natt och det har blivit betydligt mildare. Det är vackert att sitta inne och titta ut på allt det vita.
Ha det så gott.


18 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort , skall testa att göra någon dag ......

Här snöar det också .......uch ......

Kramar
//anneli

Iffa ...... sa...

Mycket snyggt!!

onkis sa...

Jättefina kort,
ävom om jag gillade det översta underbara kortet lite extra.
Så snyggt!
Kram & ha en bra söndag!

bili sa...

Vackra kort båda två, snyggt med blåa blommor och fina fjärilar du dekorerat med. Nedersta kortmodellen måste jag testa vid tillfälle, verkar kul att göra. Här har det snöat några cm inatt, solen har skinit från blå himmel sedan vi gick upp o det är några plusgr. Ska ta en liten promenad, se hur långt benen bär, innan solen går i moln. kram bibbi

morkaren sa...

Hvor er de skønne dine to kort, hvidt og blåt er så smukt sammen. knus morkaren.

Pernol sa...

jätte snygga kort! Det undre kortet måste testas. Det var en kul vikning.

Ha en fortsatt skön söndag!
kramis Pernilla

Nina sa...

Underbara kort båda två. Här i Trollhättan har vi haft så fint väder i dag, man fick lite vårkänslor när snön smälte och fåglarna kvittrade. Kramar från Nina

Cattis sa...

Fina kort båda :) Men jag gillade verkligen det översta kortet med Tilda, så underbart fint.
Mjuka härliga färger, snyggt med Tilda och ljust hår, själv har jag bara brunt hår på mina motiv jämt. Tror inte jag har någon bra färg för ljusare hår på mina copics :(
Iaf har jag inte kommit underfund med ännu hur jag ska få till det.
Hoppas du får en bra söndagskväll...// Kram kram

Gertrud sa...

Lena, det är ditt fel att jag inte har kommenterat idag hi,hi. Jag blev ju helt upplåst på Pinterest. Men, din kantstans passar perfekt. Wellpapp ser jag, söta fjärilar och underbara blommor. Ett riktigt lagerpålager kort. Det andra kortet är passande till vem som. Jag har också denna dies men har inte använt den så mycket. Snyggt med metallblomman och pärlan. Ha det gott, kram Gertrud

Åsa/asamia sa...

De är superfina båda två! Gillar att du har så många olika blommor i blomsterarrangemanget på det översta kortet.

Pillan sa...

Kanonfina kort! Gillar det översta jättemycket!! :-)
Kram

Pernilla ~Pillan~ sa...

Så snygga! Det översta fastnade jag verkligen för! Vad är det för die du haft på kanten (hjärtan och swirls ser det ut som)? Kram

Bente Årstad sa...

Så flotte begge to og jeg synes blå kort er veldig flotte:)

Mim... sa...

Vilka underbara kort!!
Ha det gott..

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

helt underbart kort och härliga färger...

Riet sa...

What a wonderful card Lena.

Hugs Riet.xx

Pyssel och Kort sa...

Ett fantastiskt fint kort.
Kram Elin

Lisa-olsi sa...

Två jättesnygga kort,
alltid fint med blått.
Ha en bra dag.
Kram Lisa