måndag 27 februari 2012

Jag föll pladask

för denna vackra kortvikning jag sett hos Eva och Anneli. Tack Eva för måtten på ditt kort.



Pappret är som vanlig hos mig, från Pion Design. Utstansade små blommor, trollslända, swirl, hjärtbård och tags med Magnolia stansar.Lite ostduk, ett fjärils charms. Rundeln , där jag satt motivet är en MS rundel, köpt hos Scrapbruket. Runt kanterna stansat med en hörn och bård stans från MS. Dom är egentligen inte gjorda för att stansa i cardstock. Vis av egen erfarenhet. Då flera av mina MS stansar har pajat! Men snyggt är det och testa ville jag, ha,ha.

Några detaljbilder




Insidans stämplar är från Stämpelkällan och Rox stamps.

Här har varit ett underbart väder i helgen. Solen har lyst och fåglarna kvittrat. Riktigt härligt och man känner att våren är på väg. Hoppas att det blir lika vackert idag. Ha en bra dag och tack för att du tittar in. Kram

21 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig kära Lena vännen:)

Den som får detta underbara kort kommer bli överlycklig:) Underbart härligt kort med underbara detaljer och färger:) Ett kort man njuter av att titta på och som man blir imponerad av:) Du är grymt duktig jag makalös på att få det till:)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Petra sa...

Oh så fint Lena. Du är verkligen ett proffs på att göra vackra kort! Är den lilla tjejen en stämpel eller ett papper?
Fantastiskt kort!
Kram

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Så vackert kort, underbara detaljer! Så fint du fått till blommorna!
Är nu hemma i Nässjö igen, fast Filip ville att Farmor skulle vara kvar.
Ha en underbar dag min vän!
Kram Lene

onkis sa...

Det va ett vackert och jättefint kort,
mjuka och go färger och fina dekorationer.
Här i Värmland vräker snön ner,vill ju ha mer sol :)
Kram!!

Pillan sa...

Ett jättevackert kort med mycket fina detaljer som vanligt!! :-)
Kram

Nina sa...

En helt underbar vikning och kortet är som vanligt så välarbetat. Tycker om det massor. Har du lust att tala om hur du har gjort? Ha en bra dag. Kram Nina

morkaren sa...

Hvor er det et smukt kort, du bliver ved at overgå dig selv, jeg elsker dine (næsten) hvide kort. knus morkaren.

Lisa-olsi sa...

Vackert!
Ett stiligt och gulligt
kort på samma gång.
Fina papper och bild.
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

Anneli Mellstrand sa...

Hej svejs , ditt kort är så underbart ....................

Det är Eva Ängö som lärt mig detta hon är bara så duktig, så vi har henne att tacka både två........

Men du har verkligen den där känslan att få till det precis som jag gillar.....................

Kram på dig

//anneli

bili sa...

Mmmm...så vackert kort, härliga färger o modell samt dekos. Gillar det. Har sett modellen tidigare i bloggen du länkar till och har tänkt att testa den jag oxå. Tack för dina fina kommentqrer i min blogg. Det värmer när man behöver. Ha en bra vecka kramar bibbi

Annacarin sa...

Super läckert!
Detta gillar jag massor, men det gör jag ju med allt som du gör...he he he.. Älskar pion!
Får gå och kolla hur vikningen ser ut.
Hos oss har det varit en jätte skön helg, solen har lyst men det har varit kallt i skuggan. I söndags var vi 7 familjer som träffades och invigde en grillplats som kommunen byggt upp i skogen! Mysigt men lite kallt. :)
Ha det bra, Annacarin

Eva sa...

Så otroligt vackert det blev och vad roligt att du ville testa.Jag ser ju i din blogg att du är superduktig, känns härligt att ändå kunna få ge dig inspiration.
kram Eva

Iffa ...... sa...

Underbart och snyggt kort!!!
Kram Iffa

Riet sa...

Ohhh wowwwww Lena,What a wonderful card.

Hugs Riet.xx

Bente Årstad sa...

Å for et utrolig vakkert kort, dette falt jeg pladask for:)

Mim... sa...

Men så underbart!! underbart.
Ha det gott...

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

jättefint kort....

smuulan sa...

Otroligt snyggt kort!!!

Sindra sa...

Såååå underbart vackert kort och en helt fantastisk vikning! Den skulle jag lätt lifta om jag hade rätt stans :)

Fantastiska dekorationer också! :)

Kramis

Margareta sa...

Så underbart ljuvligt! (som så ofta då du skapar) Milda vackra färger och så många härliga detaljer att upptäcka och njuta av!
Har varit lite upptagen ett tag, så besöken hos dig har blivit lidande - här finns alltid så mycket läckert att njuta!!
Kram!

Katarina sa...

Jag tycker också den här vikningen är otroligt fin och ska nog göra ett kort också. Ditt kort är så otroligt vackert så så fint kommer mitt inte bli men jag kan ialla fall försöka. Kram Katarina