tisdag 28 februari 2012

Follow Your Heart

Är titeln på detta album jag har gjort.Storlek 18,5 X 13,5. Grunden är helt vanliga kuvert. Papper från Pion Design på pärmarna och My Minds Eye " Follow Your Heart", på övriga sidor. Lite färgglatt är det och många av dekorationerna är ur samma serie. Väldigt fina tycker jag.
Jag tycker att det är bland det roligaste som finns att göra små böcker, album. Jag är inte så duktig på det, men jag övar på saken!
Det finns plats att sätta i foton, journaling, kloka ord, dikter, eller vad man nu känner för.
Det är inte det lättaste att fotografera ett album. Men här kommer många bilder.















Här är en del av de fotomattor eller journalingrutor som finns i albumet.


Våren är i antågande. Helt klart den bästa årstid jag vet. Känner mig så glad över att den snart är här. Därför skulle jag vilja ge bort detta album till någon av er som besöker mig.
Jag tänker lotta ut det bland er som vill vinna det.
Skriv i en kommentar under detta inlägg ifall du vill vara med i utlottningen och om du skulle vinna det. Vad skulle du i så fall använda det till?
Nästa vecka på tisdag, drar jag en vinnare.
Ha det så gott. Kram

27 kommentarer:

lk46 sa...

OMG det är det vackraste album jag sett! Du är heltmakalös på detta Lena! Vilket jobb du lagt ner på detta! Otroligt att du vill ge bort det!♥♥♥
Om jag gärna vill vinna detta! JA det vill jag!!!!
Vad jag skulle använda det till!
Jag skulle ha det till bilder på mina älskade barnbarn och härliga och underbara meningar och ord från dem!
Massor av kramar från lene

morkaren sa...

Åeee, det er så smukt Lena, og i de helt lyse farver (som er så svære)og som jeg forbinder med dig, jeg bliver noget forbavset over at man kan vinde det, ja, men det ville være en ren lykke, jeg kan love dig for det vil blive værnet om, og der vil blive sat baby billeder i, både mine børn og børnebørn (og måske mig selv) som bittesmå, for det syntes jeg det album "beder om" jeg krydser finger for heldet. knus morkaren.

Home sweet home sa...

Jeg er såååå enig,dette albumet er såååååååååå lekkert, og du har gjort en utrolig vakker og flott jobb med den.Jeg liker alt ved dette flotte albumet.
Ønsker deg en flott dag.:):)Klem Merethe

Petra sa...

Men gud så fint, jag skulle absolut skriva fina små dikter o tänkvärda ord i albumet o sätta in bilder på, gissa vem? Sandybell såklart.
Men Lena, du skriver att du inte e så duktig på o göra såna här album, hur ser ut album ut när man är duktig? Finare kan det inte bli enligt mej.
Kram o ha en riktigt bra dag.
Petra

bili sa...

Jättevackert album, så många fina detaljer och det ska du vara helnöjd med :) Här år våren också på gång, flera plusgrader, sol och det töar. Fast imorse var det 1 dm snö när man vaknade. kramar bibbi

frubards pysselkök sa...

Åååå så vackert!!! Helt underbara papper! För att inte tala om alla dekosar... Jag kan bara inte se mej mätt på det!
Klart att jag vill vara med och ta chansen att vinna detta underverk...
Jag skulle använda det till att sätta in bilder och tankar och ord, till ett blivande underverk. Nämnligen vårt 1:a barnbarn som beräknas komma till oss i slutet av mars.

Nu är det bara att hålla tummar och tår och hoppas på tur.
Lycklig blir den som vinner...

Kram // Kikki

Anneli Mellstrand sa...

Du är makalös , detta är så underbart vackert så man spricker .....
Jag skulle bara ha det att titta på, inspireras av ...............tror jag

Kram
//anneli

Iffa ...... sa...

Vilket otroligt underbart album du gjort, du är enormt duktig!!! Underbara färger som blir så mjuka och fina tillsammans. Insidorna har du också lagt mycket tid på, det syns! Och sen ger du bort det......vilken fin sak att ge bort!!! Jag tror jag skulle använda det till att sätta in kort på min dotter från när hon var liten =)
Kram Iffa

Bente Årstad sa...

FOR EN FANTASTISK FLOTT ALBUM, DENNE SKULLE JEG GJERNE VUNNET.OG DEN SKULLE JEG BRUKE TIL Å SKRIVE NOEN POSETIVE VIDSDOMSORD I:)

KLEM BENTE:)

Anonym sa...

Hej Lena! Vilket fint album som du har gjort, jag besöker ofta din blogg för att du ger så mycket positiv inspiration. Om jag skulle vinna detta lilla smycke till album så skulle jag fylla det med gamla fotografier och anteckningar från min släktforskning som jag pysslar med när jag inte gör kort eller annat pyssel.

Ha en fortsatt trevlig vår Lena önskar Carina Källkvist, som måste vara anonym då jag inte har någon blogg eller liknande

Gertrud sa...

Mästerligt!! Naturligtvis vill jag vinna detta album och vad ska jag använda det till? Jag skulle nog bläddra fram och tillbaka, lyfta ut alla tagsen för att sedan sätta tillbaka dem igen. Bläddra igen och bara njuta. Kram Gertrud

Pillan sa...

Så makalöst vackert album!! Att du sen vill ge bort det... det är helt otroligt!! Skulle jag vinna det skulle jag nog bara sitta och klappa på det och beundra allt det vackra du gjort!! ;-)
Kram Pillan

Titti sa...

Du har gjort ett så himla fint album , har själv aldrig försökt. Men du är en mästare på dem .
Du får skina ihop med solen för detta album är ursnyggt. Kram Titti

Titti sa...

glömde skriva att den skulle va ursnygg för att dekorera med kort om mitt barnbarn som blir ett i maj.

Angelica sa...

Inte så duktig på det men övar....fattar ingenting???

Det här är bland det snyggaste album jag sett, massor med finurliga detaljer, och underbara dekorationer.
Det skulle jag så klart vilja vinna, jag skulle använda det som en påminnelse om allt roligt och fint det trots allt finns i livet.
Bilder på sonen och glada minnen ur vardagen. Bra att titta i när det kommer stunder då allt inte känns så kul.
Tack för inspirationen!!!

onkis sa...

Du är ju verkligen jätteduktig på att göra album.
Jag gillar det verkligen.
Jag skulle sätta in kort och små minnen med mina brorsdöttrar, Alma som är 5år & Ellinor som är 7 månader och som båda är fasters älsklingar.
Snällt av dig och lotta ut albumet som du har lagt ner så mycket jobb med.
Kram!

Mim... sa...

Men WOOOOW detta var ju helt underbart vackert, så många fina detaljer och om jag fick chans att vinna det så skulle jag nog upptäcka många fler. Skulle nog sätta in några bilder på min älskade farmor och sedan bara beundra detta stiliga värk.
Ha det gott....

Britt-Marie sa...

åhh, såå vacker. Jag vill vinna det hemskt gärna. Så jag hoppas på turen. Men förstår att många vill vinna det.

Du är så otroligt duktig Lena, dina fina och personliga kort. De är helt underbara och så roligt att kunna få ge till någon då de fyller år, eller har någon speciell dag.
Men vinner jag detta. Ja, det kommer att stanna hos mig.

Kram och sköt om dig vännen1
/Brittis

Lena B E sa...

Åååååh herre jösses så underbart fantastiskt vackert!! :)
Vaddå inte så duktigt på att göra dessa album??? DU är ju SUPERDUPERDUKTIG på det Lena!! :)
Det är det mest bedårande vackra album jag har sett, någonsin! Helt säkert! Papperen är ljuvliga och dekorationen lika så. Du är helt makalös vännen!! :)
Självklart jag vill vara med i utlottningen av detta mästerverk, vad jag ska ha det till? Bara att titta i och njuta av allt vackert och så kanske skriva någon vacker dikt och/eller något vackert citat på de fina journalingrutorna som du har gjort. :)
Nu sätter jag mig och håller tummarna att jag ska ha turen med mig denna gång.
Ha det så jättebra vännen och må så gott.
Massor med kramar från Lena

Nina sa...

Vilket underbart album. Till sommaren är det 7 årsedan jag gifte mig och fortfarande ligger bröllopskorten i en låda. Det beror på att jag inte har hittat något album som jag tycker om. Så om jag skulle ha turen att vinna detta vackra album skulle jag ha det till mina bröllopskort. Ha det så gott. Kram Nina

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow albumet är såå välarbetat och vackert, älskar alla små detaljer du fått med, jag tycker du verkar kunna detta utmärkt :-)
Om jag skulle ha turen att vinna detta underbara album skulle jag sätta in bilder på min systerson som föddes den 7 feb.
Må så gott!
Kramar Ann-Charlotte

Margareta sa...

Det läckraste av album - och vilken idé att ge bort det!!!
Om jag skulle vinna det skulle jag använda det till att skriva kloka ord och sentenser till min kära dotter, sånt som kan få henne att må bra och slå av lite på takten. Hon skulle verkligen behöva det!
Sen skulle jag ge det till henne när hon fyller år.

Lilla Pyssel Inger sa...

Det är jo en fröjd för ögat att komma hit och hälsa på:) Man bara njuter och har ett STORT leende på läpparna :) Ett helt otroligt underbart vackert album och så valarbetat du måste vara super nöjd själv:)STORT GRATTIS till dig för ett mycket bra arbete med detta:)

SJÄLVKLART så vill jag vinna detta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir jätte avis på den som gör det !!!!
Jag skulle använda det till att ha det till alla dom som jag älskar och som jag har kär:)

Blev JÄTTEGLAD för dina ord om "Albumet" till mitt barnbarn:) Så trevligt att du gillade det:)

Ha en underbar dag och kramar från Lilla vännen Inger ♥

Busans Pysselblogg sa...

Det är helt makalöst vackert men oj, vad skulle jag använda det till!? Hm... skulle nog bara sitta och njuta av allt du gjort och inte komma längre... det är ju så vackert som det är! ♥
Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa
PS. Kaninen är så söt och helt bedårande!

Carina sa...

Helt otroligt vackert.
Om jag hade turen att vinna det skulle jag behålla det själv och bara njuta av det. Eller kanske ge det till min syster som kämpar med sin sjukdom. Kram

Lisa-olsi sa...

VACKERT!
Vilket jobb du har lagt ner på albumet.
Väldigt snygga och annorlunda detaljer.
Härliga färger och papper.

Klart jag vill vinna albumet,
vann jag det skulle jag sätta in foton av
döttrarna och ge albumet till svärmor.

Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

Katarina sa...

Wow, vilket makalöst vackert album som jag inte får nog av att titta på.
Om jag skulle vinna det så skulle jag ha det kvar själv, hur skulle jag kunna ge bort något så vackert. Jag skulle också ha det att bläddra i o inspireras av alla fina ideér till mina kommande alster. Trevlig helg. Kramar Katarina