lördag 18 februari 2012

En vädjan till er och ett påskkort

Jag är ledsen över att behöva skriva det här. Men när jag ska göra mina bloggrundor. Så är det många av er som har ordverifieringen på i er blogg. Jag orkar inte längre med att bevisa att jag ingen robot är, ha,ha. Dessa ord och tecken man ska fylla i, är nästan omöjliga att läsa. I alla fall för mig som har dåliga ögon.
Jag kan få försöka många gånger innan jag får i rätt bokstäver och få iväg en kommentar. Detta tar mycket tid och är oerhört frustrerande.
Ni gör självklart som ni själva vill med detta. Men jag känner att jag måste sluta kommentera i de bloggar som har denna ordkontroll på.
Får man någon gång en skräpkommentar. Så hamnar det i skräpkorgen och det tar bara någon sekund att ta bort det.
Det är ju så roligt att få kommentera och själv få kommentarer. Men jag klarar inte av detta längre.
Ett tillägg: Som jag läst inne hos Lisa Olsi
Smarta onkis sa till mig att folk kanske inte vet om att dom har dessa kodkrav
då man inte brukar kommentera hos sig själv.Så ett tips är att ni som inte är säkra och inte vill ha koder, testa att
lämna en kommentar hos er själva, man kan ju ändra den inställningen själv.

Det gör man under inställningar-kommentarer och så prickar man där av Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna. Pricka för nej där.


Så över till något roligare.
I går var det nästan vårväder här. Så himla gott. Jag fick lust till att göra ett "vårigt" kort. Ett Påskkort blev det. Med en vanlig papperspåse som grund och med Pion Design papper.



Jag har två knappar på kortet. Den ena har jag fäst lite floss i. Det är några små ägg ditsatta på flosset. Upptill ett tag. Den vackra bilden är även den från Pion Design.
Detaljbilder







Jag lämnar in detta kort till Card & ScrapUdfordring # 26 BRUG KNAPPER!!
Ha det så gott och var rädda om er. Kram

43 kommentarer:

lk46 sa...

ÅH lena vännen det är helt underbart! Tänkte inte på det där med knappar...
Jag skrev också lite i min blogg, dog inte så fint som du skrivit!
Hoppas alla förstår för jag känner precis du du!
Kramizar från lene

Mim... sa...

Vilken härlig påskpåse! Håller med dig fattar inte detta med alla bokstäver att fylla i, ibland är det väldigt frustrerande. Om man vill ha koll på kommentarerna så kan man ju ställa in att man skall godkänna dom innan de publiceras.
Ha en fortsatt bra helg...

snojbi sa...

Underbart fint som alltid.

Jag har oxå upptäckt att det är jättemånga som har ordverifiering och det gick väl ann när det gick att läsa dem.
Jag hade tydligen det oxå : (
men nu är det borta : ))

Kramisar

Lisa-olsi sa...

Vackert!
Så fina färger och våren
känns inte allt för långt bort.
Bra att flera skriver om koderna,
det är ju så träligt att gissa fram bokstäverna.
Kram

Gertrud sa...

Hej kompis, en underbar Påskpåse. Helt i fin Lena-anda :) Söt bild och vårlika färger. Håller med dig ang. ordverifieringen, jobbigt. Här är så trist väder idag men jag myser inomhus. Ha detgott, kram Gertrud

onkis sa...

Vilken Sött kort fin bild och vårlika färger.
Håller med dig om ordverifieringen kan bli sååå jobbigt ibland så det är bra att flera har tagit upp det i sina bloggar idag.
Kram!

Pillan sa...

Åh vilket otroligt fint kort!!

Titti sa...

Hej Lena och håller med dig med bloggarna, det är väldigt frustrerande . Men va fint du gjort och man längtar fram till Påsken. Kram Titti

morkaren sa...

Så smukt Lena, de dejligste farver. knus morkaren.

Annelie sa...

Ett underbart kort Lena!
Håller med dig om ordverifieringarna, de är inte så roliga, helst inte när de kommer i flock på bloggrundorna ;)
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Annelie

Susy sa...

Underbart vackert, Lena!

Håller helt med dig, blir galen på ordkontrollen, ger upp...

KRAM PÅ DIG!
SUSY

MezzaNotte sa...

oh så fint... nu blir jag sugen jag med på att skapa påskigt!

Tror inte jag har ordkontroll.... och jag förstår dig det är ett gissel när man ska gissa dessa bokstäver.

Ha en skön kväll och helg
Kram Katja

Anneli Mellstrand sa...

Du är bara så duktig , tokgillade denna tag ...........du har känslan......

Är min blogg svår att kommenterar i ?????????????

Kram på dig

//anneli

Louise sa...

Helt underbart kort du har gjort.
Jätte fina detaljer och en mycket vacker stil.
Ska genast kolla så jag inte ha det där orden som man ska skriva.

Ha det bäst och var rädd om dig.
Kram Louise

Carina sa...

Vilket gulligt påskkort.
Bra att en del av er tar upp detta med bloggarna. Håller med dig och hoppas det försvinner nu. Kram

Maja sa...

Jätte fint påsk kort! Jag vet inte om jag har de där kontroll orden!! Har försökt kolla var jag ska hitta det men inte hittat något sånt.... Kanske nån av er kan säga om ni måste skriva in de oläsliga orden då ni ska kommentera?? Tycker själv att det blev helt hopplöst försöka tyda dem sen de ändra på det! Så om jag har ska jag försöka få bort dem! Är ju inte så super duper på sånt där...

Britt-Inger sa...

Super läckert påskkort/påse.... Ska själv göra påskkort för första gången i år, fått beställning!
Jag har fixat min kommentars avdelning och fått bort bokstavs bumheterna ;O) för jag vill ju få några ord i från dig ibland :O)
Ha en skön lördags kväll.
Kram, Britt-Inger

Bente Årstad sa...

Så utrolig flott kort og ening med deg at det er vanskelig å lese disse ordene og tungvindt med å måtte bruke de bare fordi en vil legge igjen en kommentar:)

Home sweet home sa...

Nydelig og lekkert kort du har gjort.
Jeg er helt enig med deg, det kan være veldig vanskelig å tyde disse kodene.
Ønsker deg en riktig flott kveld.:)

bili sa...

Vackert kort, fina detaljer och fina blommor :) Känns riktigt vårigt.
kram bibbi

Anne Bente sa...

wawwww hvor er den bare super smuk ♥♥

10000 tak for at du deltager på card and scraps udfordring
klemmm♥

Pernol sa...

Åh vilken jätte söt påskpåse! Så fina Pion papper. Fina detaljer också.

vilken tur att jag inte har ordverifiering. Jag tycker som du att man kan kolla i skräp posten.

Ha en skön söndag!
kramis Pernilla

Anneli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anneli sa...

Underbar påskpåse så ljuvlig Du får till allt så snyggt..Hoppas jag inte har krångel i min blogg med ordkontrollen. Jag testade nys kunde inte se något. Har jag det måste du hojta till. Så vill jag inte ha det ,

Petra sa...

Oh, så vackert. Stort lycka till i tävlingen.
Kram

Lisan sa...

Hejsan, Hi,hi som jag skrattar. Precis som du så hade jag med skrivit om detta i min blogg i mitt inlägg. Har så svårt att skriva på bloggarna. FÅr ta hjälp av min gubbe var gång. Har varit inne i inställningar och gick sedan in på Inlägg och kommentarer- Blir sen sååå irriterad. Ingen ruta för ordkontroller finns med där. Jösses va irriterande. Från det ena till det andre. Vilekt super fint påsk kort du bjuder på. Kramis Lisan

Anneli sa...

Tack Lena nu ska ordkontrollen vara borta , så krångligt det var få bort den. Fick ställa om den till den gamla bloggen för att få bort den..

Kraaaaaaaaam Anneli

Cattis sa...

Underbar påskpåse :) jättefin.
Håller med dig om att det är jobbigt med ordkontrollen, jag har tagit bort min för längesen, hoppas inte den har kommit tillbaka på något sätt. Måste nog kolla läget en gång..
Ha en trevlig kväll// Kram kram

Heidi sa...

Aldeles nydelig!
Lekre farger og pynt:)
Flotte detaljer.
Takk for at du deltar på Card and Scrap sin utfordring.
Klem, Heidi:)

Margareta sa...

Underbart kort! (Pås-kort och påsk-kort;-) )
Du har så ljuvliga färger och så vackra dekorationer!

Håller med om ordverifikationerna! Jag, som ofta kommenterar i Iphonen har det extra svårt! Kan inte se orden/bokstavskombinationerna när jag skriver in dem....
Minnesträning så det förslår!!
Men hur är det i min egen blogg?
Gjorde som Onkis skrev och provade att kommentera hos mig själv - upptäckte inga bokstäver, men har märkt att hos andra m blogg.se kommer detta ibland bara????
Hoppas du talar om om det är knas!!
Kram!!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Man njuter när man kommer in här för dina alster och detta kort är riktigt ögongodis:)
Som ALLTID har du lyckas skapa något helt underbart som jag älskar och du är otroligt inspirerande och kreativ:)

Bra att du tar upp detta med ordkontrollen för jag har precis samma problem. Har just haft en blogg runda och det är mycket frustrerande och tidkrävande att hålla på när det blir krångligt och man ska fylla i alla dessa tecken som man knappt kan se vad det är!!!

Vad trevligt att du gillade min Pion väska och tusen tack för dina rader så gulligt av dig :)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

håller fullständigt med dig , jag avskyr också ordkollen,(hoppas verkligen att jag inte har den själv, jag tror inte det måste kolla) .....vilket jättefint påskkort du har gjort och vilken fiffig ide' att göra av en påse...
kram
Agneta

Maja sa...

Tack Lena!!! :) Hittade det då jag gick in under det gamla gränssnittet :)

Linda's Dillerier sa...

Lekkert, lekkert, lekkert. Så masse flotte detaljer og så deilige og duse farger.
Takk for at du deler slike mesterverk med oss.

Klem Linda

Nina sa...

WOW, såå fint. Rolig idé att använda en påse som en kort stomme, det får jag pröva på. Ha en bra dag. Kram Nina

Mona sa...

När man ser ditt kort så längtar man verkligen till våren speciellt idag när man vaknar upp till nysnö i skåne, men det töar nog bort innan kvällen
Ha en bra dag
Kram Mona

Sussie B sa...

Håller med dig om att det är för det mesta riktigt svårt att se vad som står när man ska verifiera att man är människa och inte maskin.
Och som vanligt gör du helt enastående vackra kort. Den här är ju helt underbar, själv så har jag börjat lite smått med att teckna lite tuppar och hönor till mina påsk kort.

Kram
Sussie B

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Lena!
Vilket underbart påskort härligt med ett vårigt vackert kort.
Kan hålla med om veriferingen kan bli lite tidsödande om man skall kommentera hos många...tar då onödigt mycket tid.

Roligt att du vill vara med och fira hos mig med lite candy.
Lycka till!
Kram Ann-Charlotte

Eva sa...

Kortet är helt ljuvligt och jag håller helt med dig ang ordkoderna..
Ha det gott
hälsar Eva

Pysselfröken sa...

Wow! Snyggare än snyggast. Alldeles bedårande. Jag håller tummarna för dig i utmaningen.
Kram

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

hej igen... och tack snälla för att du upplyste mig om ordkollen...den är nu fixad....
kram
Agneta

Iffa ...... sa...

Mycket fint kort!!
Jag har också tagit bort ordverifieringen hos mig för jag blir själv galen när jag försöker se vilka bokstäver jag ska skriva in för att få till en kommentar, det krävs många försök ibland = tröttsamt.

Katarina sa...

Vad bra att du tar upp om ordkontrollen. Hoppas det blir lättare vid nästa bloggrunda. Underbart och så otroligt vackert kort. Trevlig helg. Kram Katarina