torsdag 9 februari 2012

Blått

är en färg jag alltid har tyckt om. Men det är ändå inte så ofta som jag gör kort i blått. Nu har det blivit några blå kort. Både i detta inlägg och i några till,som kommer framöver.
Jag har gjort ett "bra att ha kort" ett kort som passar både till kvinna och man, vad jag tycker. Finare kan knappast ett papper bli i mina ögon.

Ja, ni blir väl inte förvånade, när jag säger att det är ett Pion Design papper, hi,hi. Detta papper heter Förgätmigej. Fjärilarna har jag klippt ur ett klippark från Pion.

Nästa kort är ett barnkort. Något som jag känner att jag måste öva på att göra. Har så svårt för dom korten och känner att här måste övas!


Den söta killen är en digistamp från Mo Manning. Inget namn på tagset än. Får det bli när jag vet vem som ska få det.

Igår landade det något väldigt vackert i min postlåda. Blev så glad för detta vackra. Tack snälla Lilla Pyssel Inger. Låter bilden tala för sig själv. Här kan man tala om detaljer!


Nu har den värsta kylan lagt sig. Solen skiner idag och det ser ut att bli en underbar dag. Ha det så gott och tack för alla goa kommentarer.





23 kommentarer:

Pillan sa...

Kanonfina båda dina kort och håller med om att det är fint med blått men inte ofta man använder det...
Kram

lk46 sa...

hej Lena vännen!

Jag blir helt stum när jag tittar på dina vackra kort, det första med så fina detaljer, du är otroligt duktig! Barnkortet är perfekt, "jag har sett det så jag vet" du behöver inte alls öva du kan redan!
Här snöar det lite idag, men det är inte så kallt!
Ha en bra dag vännen!
Kram lene

onkis sa...

Jag gillar båda dina kort,älskar ju fjärilar & blått så jag gillade det mycket.
Och du behöver verkligen inte öva mer på barnkort,det va ju toppen bra.

Va snällt av inger och göra & skicka detta fina alster till dig,gulligt gjort.
Kram!

Titti sa...

Hej lena kortet i blått blev min favorit ....snyggt. Korten dina blir så fina.Kram Titti

Cattis sa...

Helt fantastiskt vackert det första kortet med så fina detaljer :) Jag har sagt det förut och säger det igen, du är så duktig på att skapa vackra kort :)
Det blå barnkortet är ju jättesnyggt så jag skriver som föregående skribenter ;) Du behöver INTE öva på det..
Gulliga Inger att skicka dig en gåva. Ja hon är ju med fantastisk på det hon gör, så välarbetat när man ser sakerna i verkligheten :)
Ha en bra torsdag, för det är det väl idag hihi har blivit helt veckovild nu när man är sjuk ;) // Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Du slutar aldrig att imponera på mig med dina alster du är helt makalösa och det är en ren njutning att titta på:)
Det första kortet är jo bara SÅÅÅÅÅ underbart läckert jag älskar det och det blev helt klart min favorit :)
Allt är så valarbetat och du har sinne för färg och detaljer det blir perfekt tillsammans:)

Vad GLAD jag blev att du gillade mina barnvagnar:)

Å det måste ha varit så underbart trevligt att ha besök av käraste Lene vännen:) Är övertygad om att ni hade det så himla trevligt:)

Är mycket glad att du gillade Nobless asken jag skickade till dig:) Förlåt bara att den inte kom till din födelsedag men bättre sent en inte alls eller hur blink blink :)

Ha det gott och önskar dig en jättetrevlig torsdag:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Nina sa...

Vackra kort båda två. Som jag har skrivit förr så är du såå duktig, du får till det så fint. Önskar dig en bra dag. Kram Nina

Maja sa...

Jättefina kort!

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort det första , du behöver inte alls öva det är perfekt det andra också ..............

Kram

//anneli

Bente Årstad sa...

Kjempeflotte kort, kikte spesielt godt det første:)

Home sweet home sa...

Nydelige kort du har gjort og det første er jo sååååå lekkert.
Nydelig arbeid.
Ha en fin fin dag..)

Maud Freij sa...

Så fina kort och inte behöver du öva på barnkort det är jättefint.

Kram från Maud

bili sa...

Jättefina kort båda två. Gillar motiven och dom ina färgerna.
kram bibbi

morkaren sa...

Smukke, smukke kort, begge to, og det børnekort er pragtfuldt, sikken et motiv. knus morkaren.

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig kära Lena vännen:)

Vad jag blir GLAD att du gillade mitt nya pås album:)
Tyckte själv att det var super kul att testa på så håller på med två till:) Det är i helt olika stilar och med olika låsanordningar måste jo testa på eller hur:)

Vad bra att du tycker det är roligt att fira födelsedag länge så jag slipper och ha för dåligt samvete ha ha ha:)

Ha en jättetrevlig fredag och helg och var rädd om dig du med !!!

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Lisa-olsi sa...

Vilket snyggt kort,
härliga milda färger.
Barnkortet är kanonfint
snygg färg och söt stämpel.
Ha det gott!
Kram Lisa

Annelie sa...

Översta kortet är ju helt underbart vackert & barnkortet är jättefint! Tycker absolut inte att det behövs nån mer övning där inte :-)
Väldigt fin stämpel du har hittat.
Trevlig helg!
Kram Annelie

snojbi sa...

Helt fantastiskt fina kort.
Kramis

Gertrud sa...

Hej Lena, idag är det fredag :)) Korten är så fina. Det första är ett vackert kort som passar till många tillfällen. Den lille hantverkaren är så söt och du behöver inte träna. Kortet kan inte bli bättre. Ha det gott, kram Gertrud

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jättefint kort, så vackert det blev med fjärilarna och stämpeln som Jennie (Deelelsia)gjort är ju så fin! Kram

Angelica sa...

Superfina kort!!
Gillar verkligen att du lagt olika sorters fjärilar i lager på lager.

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Lena!
Tack för dina gulliga ord hos mig, härligt med likasinnande som förstår de stora behoven vi känner av med vår hobby ;-))
Och jag håller med dessa Pion pappren är bara suckande vackra!
Så mycket övning tycker jag inte behövs för barnkorten, detta är jätte snyggt och rätt!
Ha en underbar helg!
Många Kramar Ann-Charlotte

Katarina sa...

Håller med dig angående Pion pappren, de är otroligt fina. Jättefina kort. Kram Katarina