söndag 8 januari 2012

Shabby Chic

Utfordringen # 36 Hos Anonyme Scrappare är
Shabby Chic
(lyse, duse farger)
+ maling
+ blonder
+ lag på lag
+ foto/motiv i svart/hvitt el sephia


Jag har gjort ett kort i Shabby Chic stilen, som jag gillar mycket.
Jag har målat ornament och nyckel med acrylfärg. Lager på lager är det och jag har använt en sepiabrun bild och en spets. Sydda kanter och så har jag använt lite stickles Stardust på blommorna och platinum på kanterna.

Detaljbilder










Jag lämnar också in detta kort till följande utmaningar
Kort o Mania Utfordring nr 54 ''Punch it! Dies it! Cut it!''

Jag har använt stansar från Magnolia, C Lynn, Tim Holtz och QK REV Leaves

Scrappekemmeret
Utfordring #45 - Bursdag
Scrapperiket Utfordring 42: Bruk minst 2 forskjellige mønsterark
Jag har använt papper från Prima och Pink Paislee

Grattis texten har jag skrivit ut på datorn. Ett gipshörn från Melissa Frances, ostduk , pärlor och diverse blommor.

Så var julen över för denna gång. Skönt tycker jag och nu ser jag fram mot våren. Tycker redan att det märks att det blivit ljusare.
Önskar er alla en bra vecka.



36 kommentarer:

Home sweet home sa...

Nyyyyyydelig kort du har gjort,liker alt ved dette kortet.
Flott arbeid:)
Ha en trivelig kveld.:)

Pillan sa...

Så jättefint kort!! Härligt i ljusa färger!!

Mim... sa...

Så ljuvligt kort i dessa milda färger. Vilka snygga blad!
Ha det gott..........

morkaren sa...

Åee Lena, jeg elsker dine skønne lyse kort, jeg MÅ altså prøve om ikke jeg også kan lave noget så fint og lyst, men det er dejligt at følge dig og se hvad du nu har lavet. stort kram morkaren.
og tak for dine søde kommentarer hos mig.

Gertrud sa...

Wow, ett sådant vackert kort. Snyggt att du målat vissa detaljer vita. Det sprutar ut vårkänslor ur kortet, härligt. Det känns verkligen skönt att julen är förbi och visst är det liiite ljusare :) Kram Gertrud

Titti sa...

Vilket läckert kort Lena, du är så duktig.Ja det känns väldigt skönt att va på rätt sida om året för älskar ljuset som kommer snabbt nu. Kram Titti

bili sa...

Så vackert kort. Söt bild, vackra dekorationer, härliga färger. Du kan verkligen skapa vackra kort :) kramar bibbi

Anneli Mellstrand sa...

Kortet är ljuvligt gillar jättemycket ...........

Kram
//anneli

onkis sa...

Det va ett mycket vackert kort!!
Kram.

Pia sa...

så flot bidrag, smukt med alle blonder og roser. Tak for at du deltager i AS udfordringen
Pia

Busans Pysselblogg sa...

Oooh så ljuvligt vännen! Helt fantastiskt! Blev så snyggt med sepiabrunt foto, men allt är så vackert! Önskar dig lycka till i utmaningarna och önskar dig en god fortsättning! ♥
Ha det så bra du bara kan och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen! ♥
Massor med kramar
Åsa

Merete/Scrappeguri sa...

Nydelig shabby chic, lekkre farger og detaljer!
Takk for at du deltar inne hos AS!
Merete

Pernol sa...

Så läckert kort! Jättesnyggt!

Även jag har plockat bort julen. Det är som du säger, det känns att det blivit ljusare på e.m. Om än att det är långt till våren så har jag vårkänning redan.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Audhild sa...

Virkelig et nyyydelig kort! Herlige duse farger og søtt motiv. Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret!

Margareta sa...

Blir stum!.....
Kram!!

Maria M sa...

Underbart kort :0)
Kram

Katarina sa...

Jättevackert kort. Så mycket fint på kortet. Kram Katarina

Petra sa...

Så vackert! Lycka till med utmaningarna!

God fortsättning på det nya året!
Har själv inte kommit igång riktigt med scrappet ännu, ingen inspiration, men jag återkommer nog på sikt.
Kram
Petra

lk46 sa...

ÅH Lena, det är otroligt vackert!
Så många fina detaljer! Lycka till i desse utmaningar!
Ha en bra dag vännen!
kram lene

Nina sa...

Det här kortet är bara såå fint, har suttit en bra stund och bara beundrat det. Ha en bra dag. Kram Nina

Carina sa...

Vilket fint kort. Underbart. Kram

My Hyde Away sa...

Et helt nydelig vintage - Chabby chic kort dette her. Liker dette godt. Tusen takk for at du deltar hos Kort O Mania. Hilsen Kirsten.

Britt-Inger sa...

Gott Nytt och God Fortsättning!!!!
Så Vackert kort och du har så mycke snygga detaljer :O)
Ha en bra dag!
Kram, Britt-Inger

Lena B E sa...

Hej Lena!
Ja visst märks det att det blivit ljusare, det är härligt! :)
Här åkte en del av julen ut igår och resten ska bort idag. Nu vill jag med ha vår, men tyvärr har ju vintern precis börjat så jag får väl ge mig till tåls lite. ;)
Ett jättefint kort du har gjort igen, sött motiv, snygga papper och dekorationer lycka till i utmaningen!! :)
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Glömde ju skriva att...
WOOOOOW vilken otroligt snygg header du skaffat, den är kanonfin!! :)
Kramar från Lena

Sindra sa...

Åhhh, vilket helt underbart och ljuvligt kort! Så välarbetat! Riktigt fint!
Kramis

Mona sa...

Så fint kort du har gjort igen fina detaljer och så välgjort, tack för dina komentarer inne hos mig de gjorde mig så glad
Hoppas att du har det bra
Mona

Pernol sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en härlig dag. kram Pernilla

Busans Pysselblogg sa...

"Ja, må hon leva, Ja, må hon leva uti hundrade år!
HURRA HURRA HURRA HURRA!!!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Stort Grattis på DIN födelsedag Lena-vännen! Hoppas du får en mysig dag och att du har det så bra du bara kan!
Massor med grattis-kramar till dig! ♥♥♥♥♥
Åsa

Linda sa...

Kjempeflott kort! Lekre detaljer!

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår:)

Linda, Scrapperiket

Gertrud sa...

Grattis på din dag. Hoppas du fick något gott till kaffet :) ♥♥♥ Gertrud

Hobbydraken sa...

Wow så vackert kort!

Tack för att du deltar hos Kort o Mania.

Maud Freij sa...

Finns bara ett ord FANTASTISKT.

Så mycke fina detaljer.

Kram från Maud

Louise sa...

Otroligt vackert kort du har gjort.
Alla små detaljer som verkligen kommer till sin rätt var och en på sin plats.
Kram Louise

Hanne sa...

Lekkert kort med vakkert motiv!

Stine sa...

Nydelig kort du har laget, her var det mange lekre detaljer!

Tusen takk for herlig bidrag til utfordringen vår hos Anonyme Scrappere!

Klem Stine :-)