söndag 29 januari 2012

Min pysselvrå och så har jag blivit utmanad

Idag är det någolunda städat i min pysselvrå och solen skiner. Så jag passade på att ta några foton. Tänkte jag skulle dela med mig av lite hur jag har det hos mig.


Foto taget från andra hållet



Här sitter jag och pysslar.Promarkers, textstämplar en väska med charms,de stämpeldynor jag mest använder inom bekvämt avstånd. I bokhyllan förvarar jag motivstämplar i pärmar.

En del av bokhyllan.


Jag har en garderob här inne. Fylld med diverse saker, skrivare mm. På gaveln till denna garderob har jag ett galler. Där hänger jag upp diverse dekosar och inspirationsalster jag fått. Är nog den sak i rummet som jag är nöjdast med. Så himla praktiskt.

Min pappersvagn köpt på Ikea. Sambon frågade om jag behöver mer papper. Så klart jag gör sa jag, hi,hi.


Småblommor förvaras på den lilla hyllan, punchar på en stång från Ikea, en bia mm mm.


Under skrivbordet har jag två stora lådor med spillpapper. En för mönstrat och en för cardstock. Används allt för sällan!


Skär och vikplats. Under den en hurts där jag förvarar dies, punchar, blommor mm.


Sorterade metalldekos, alfabet, blommor mm.
Ja, detta var lite om hur det ser ut här. I alla fall idag. För ändrar och sorterar om mm, det händer ganska ofta här.

Så har jag blivit utmanat av Pillan. Antar utmaningen och skickar den vidare till er mina vänner som besöker min blogg.

Här är frågorna och svaren...


VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jobbade som bussvärdinna på en buss som körde sjuk och färdtjänstresor i stan.

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då som nu var jag sjukskriven och gjorde det jag klarade av att göra.
FEM SNACKS JAG GILLAR...
jordnötter, chips,popcorn och andra nötter.

FEM SÅNGER JAG KAN UTANTILL...
Är inte så många jag kan hela texten till men, några av Hepstars gamla hits kan jag.
Ulf Lundells Gå upp på klippan,Afzelius Sång till friheten och några julsånger.

FEM SAKER JAG SKULLE GÖRA OM JAG BLEV MÅNGMILJONÄR...
Ut och resa, renorvera hemmet, ge bort till behövande, köpa massor med pyssel och en ny kamera.

FEM DÅLIGA VANOR?
Undrar vad som är dåliga vanor egentligen! Jag städar säkert för lite och för sällan och sitter för mycket vid datorn.

FEM SAKER JAG GILLAR ATT GÖRA?

Scrappa, träffa vänner, fotografera, promenera, sitta vid datorn.

FEM SAKER JAG EJ SKULLE KÖPA ELLER KLÄ MIG I...
one piece, något rosa, skor med stilettklack, glitterklänning eller stort pråligt smycke.


FEM FAVORITSAKER...
datorn, kameran, jeans, mjukiskläder, kaffebryggaren

Det var allt från mig idag. Ha det gott. Tjingeling!

18 kommentarer:

morkaren sa...

Sikken et dejligt scraprum du har Lena, jeg er ikke misundelig, nej, jeg glæder mig over du har så fine betingelser til din hobby. nu har jeg så set hvor alle de flotte kort du laver bliver til.
knus morkaren.

Gertrud sa...

Lena, du har ett fantastiskt pysselrum. Så bra du har inrett och med många praktiska lösningar. Ditt galler verkar vara perfekt, funderar på om det kunde hänga på baksidan av sovrumsdörren. Jag förstår att du inte kan slita dig från detta rum :) Ps. det kommer post på tisdag Ds. Kram Gertrud

Cattis sa...

Vad roligt att få se hur det ser ut vid din pysselplats :)
En sån vagn att ha papper i skulle jag med vilja ha, undrar om de finns kvar på ikea?!?
Sen gallret du har på garderobs sidan förstår att du är helnöjd med det..Perfekt ju. Ja man ser att du har en hel del saker hihi, tänk vad mycket det blir ;)
Äntligen har jag lite tid så jag har kunnat kika in usch det var jättelängesen, mycket fint har du som vanligt visat upp här i bloggen med :)
Må så gott, kikar snart in igen :) Kram kram

Maud Freij sa...

Så fint du har det i ditt pysselrum, du har det så jag önskar att jag hade det.

Min dotter såg en text som hon ville sätt på dörren till min pysselvrå.
Det stod Kreativt kaos och ja den skull nog stämma bra på mig.

Kram från maud

Anneli Mellstrand sa...

Mysigt och bra ordnat i ditt pysselrum , gallret var ju toppen.........

Kramar till dig

//anneli

snojbi sa...

Åhhh ett sånt fantastiskt pysselrum
Kramis

Maiden sa...

OMG!!!
Helt fantastiskt pysselrum! Jag förstår att kretaviteten flödar där! :-)

Eva sa...

Vilket härligt och praktiskt pysselrum du har. jag blev särskilt imponerad av gallret, tycker det är både snyggt och jättepraktiskt....undrar bara vad är det för sorts galler du har?
Önskar dig en trivsam vecka!
mvh Eva

Pernol sa...

Åh vilket fantastiskt scraprum du har! så välordnat och sorterat.

Själv sitter jag i köket och scrappar. Jag bor i en 2:a. Pysselgrejerna har jag i en bokhylla i sovrummet. Det är begränsat med utrymme och det är nog bra. Haha!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Lisan sa...

Vilket fantastiskt pysselrum d har. Väl sorterat och allt iordning. Jätte snyggt och massor av fina saker. Vilken fin pappers grej från Ikea med, samt gallert. Super bra. Galler sfår jag nog skaffa jag med. verkade super bra. Kramis Lisan

onkis sa...

Vilket fint pysselrum du har,
och vilken fin ordning du har på alla dina saker,kul och se..

Home sweet home sa...

Wow, hvilken flott scrappeplass du har og såååå mye flott utstyr.Tipper du koser deg her.:):)
Ha en riktig fin kveld.:)

LenA sa...

Hej Lena!
Länge sedan sist men kul att hälsa på hos dej igen, både i bloggen och "hemma" så fint på båda ställena!
Kram, Lena

Lisa-olsi sa...

Vad roligt att få "titta in" till din pysselplats.
Jättefint har du, med ordning och reda.
Ha det gott!
Kram Lisa

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW Lena vännen för ett pyssel rum det var inte dåligt:) Jättekul att du delar med dig så att vi kunde få se och vilken ordning och reda det är hos dig:) Snyggt:)

TACK SNÄLLA för ditt Grattis till mitt nya DT uppdrag så snällt av dig vännen:)
Uppskattar det jättemycket:)


Ha en underbar tisdag och vecka och var rädd om dig !!!

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Mona sa...

Ååå vad jag blir avundsjuk på ditt pysselrum, själv sitter jag vid köksbordet och måste plocka undan efter varje gång man pysslar. Men i mitt huvud växer en bild av hur jag vill had det sen. Tur man får ha lite drömmar och att få längta efter saker :).
Det vita kortet med den vackra fjärilen är underbart du kan verkligen få till det med det vita.
Ha en bra dag
Mona

Lena B E sa...

Wow vilket fantastiskt rum du har och vilken ordning sen, oj oj oj, du skulle bli mörkrädd om du kom till mig och såg min röra. hihi ;)
Så stort det ser ut, ditt rum är jättefint vännen!! :)
Jag får säga som siste talaren, tur man får ha drömmar, jag sitter också vid köksbordet för där är bästa belysningen, men det är ganska jobbigt att behöva plocka undan hela tiden, först vid middagsdags och sen på kvällen. Jag vill ha ett eget rum jag med för detta, där jag kan få lämna det jag håller på med framme.
Må så gott min vän!
Kramar från Lena

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen! Äntligen blir jag färdig att skriva en kommentar till dig. Du kan tro jag suttit och njutit av alla dina bilder på ditt pysselrum - det är helt fantastiskt och jag förstår du måste trivas kanon här! Så praktiskt och snyggt och lätt att hitta alla saker osv... ja, till och med din nya snurr-förvaring står ju perfekt lätt att nå och använda när du pysslar... Magiskt är det! ♥♥♥
Tack snälla för alla stunder att drömma sig bort som du bjuder på! ♥♥♥
Ska titta vidare hos dig nu... :)
Massor med kramar till dig!
Åsa