fredag 13 januari 2012

Ett rosa kattkort

Hej på er!

Idag är det betydligt bättre väder här. Solen har faktiskt visat sig och man kan höra lite fågelkvitter ibland. Så härligt så och man längtar verkligen efter våren.

Jag har fortfarande problem med bloggarna. Helt vita sidor och de liksom låser sig.
Ni som har uppdaterat era bloggar idag, där kommer jag in nu och kan kommentera.


Catharina frågade om vad diesen från Tim Holtz heter. Det är en On The Edge Die som heter Distressed Doily. Skriver här, för jag kan inte kommentera i din blogg.
Jag har använt den dien på detta kort med.
Och för er som undrar så är Karusellen köpt hos Cili in Papers. Finns under förvaring i shoppen.

Jag fortsätter med djurkorten. Denna gång blir det med söta katter. Bilden är från Pion Design.


Detaljbilder

Pappren jag använt är från Magnolia och det är många lager papper monterade med 3 d kuddar.


Även pappersrosetten är en Tim Holtz die.
Jag har ingen text på kortet än. Får bli någon när jag bestämt vem som ska få det.
Ha det så gott och trevlig helg.


27 kommentarer:

Home sweet home sa...

Nydelig og lekkert kort,herlig motiv du har brukt og herlige lyse deilige farger:)
Ha en riktig fin kveld..)

Maud Freij sa...

Jättefint kort och kissarna så söta.
Mycke fina detaljer har du också fixat till.

Jag har samma problem idag också.

Ha en bra helg.

Kram från Maud

bili sa...

Vackert kort med söta katter. Fina detaljer på kortet, du är en fena på det :) Trevlig helg. kram bibbi

Lisan sa...

Ååhh så fint kort. Fler än jag som har bloggstrul. Jag blir tokig på det snart. Kan inte kolla på mina egna kommentarer utan att logga in o kolla "bakvägen" samt problem på många bloggar. Hur gjorde du, något tips? Får med vita sidor och det låser sig. Ha en bra helg, kramis Lisan

Petra sa...

Oh så fint, måste bli ett kort till en "kattägare". Jättefint!
Mailar dej nån dag framöver, behöver lite hjälp;), Lene har skvallrat, men jag hade nog redan listat ut vem som ligger bakom stylingen hos vissa.
Kram på dej o riktigt trevlig helg.
Petra

Sussie B sa...

Hejsan

Vilket gulligt kort du har gjort.
Katterna är helt bedårande men
så är jag en kattmänniska också.

Kram
Sussie B.

Nina sa...

Härligt kort med fina vårfärger. Trevlig helg. Kram Nina

morkaren sa...

Hvor er det sødt, jeg elsker katte, det er det medst fuldkommenne dyr, der altid forstår at indrette sig med de mugligheder de har. Jeg er stadig ved at samle sammen til at gøre dig kundsten efter med de usansynlige smukke kort (hvidt i hvidt)ikke nemt for jeg laver ikke mange kort, kun når jeg er nød til det. knus morkaren.

lk46 sa...

Hej vännen!
Så underbart vackert kort. Kul med dessa lite annorlunda bilder!
Här är det kallt och starka kastbyar! Ihelgen ska jag vara i Eksjö hos de stora barnen, föräldrarna ska till Stockholm!
Ha en underbar helg vännen!
Kram lene

Anneli Mellstrand sa...

Ett jätte fint kort , många detaljer superfina............

Kram
Trevlig helg
//anneli

Vaktmästarn sa...

Sött och vackert på en och samma gång. Verkligen fint!
Kram Outi

Hanne sa...

Veldig fint kort med fine detaljer!
Hanne

Titti sa...

Fint med katt kortet och hoppas det fixar sig när man tittar runt i bloggar.Ha nu en skön helg kram Titti

Busans Pysselblogg sa...

Vad duktig du är! Detta kort är så ljuvligt och så med katter också... kan det bli bättre!?! ♥
Härligt att solen kommit lite till dig idag!
Jag har gjort bloggrunda idag och det har inte varit problem någonstans med något (!) men det blir väll det nu när jag skrivit så! ;)
Fredagen den 13:e gick bra här i alla fall än så länge får jag kanske tillägga. ;)
Har pysslat lite idag och längtar tills jag kan fortsätta imorgon, Hoppas du med får en mysig pysselstund!
Massor med kramar igen!
Åsa

Katarina sa...

Wow vilket underbart kort. Gillar det mycket. Jag har haft jätteproblem när jag ska in och kommentera på bloggar. Vissa kommer jag in på andra inte och som du säger blir det bara vitt när jag ska in på vissa bloggar. Ha en trevlig helg. Kramar Katarina

Mim... sa...

Men wow vilket underbart kort.
Ha det gott...

snojbi sa...

Mmmm ett sånt ljuvligt kort
Kramis

Carina sa...

Jättefint kort med söt kattbild. vackert dekorerat.
Jag har samma problem med vissa bloggar. Kram

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

verkligen ett superfint kort gillar färgerna
ha en bra dag
Agneta

Gertrud sa...

Ett underbart fint och vårlikt kort. Gillar rosa nu efter vinterns murriga period. Jag har också problem med en del bloggar. Idag har vi haft sol men en kall vind. Jag pysslar men det går rysligt långsamt. Ha det gott, kram Gertrud

lilla jag sa...

Jättefint och välarbetat, gillar mycket =)

Eva sa...

Åh, vad fint kort du har gjort!! Härliga färger och det blir så proffsigt när man syr!
mvh Eva

mia sa...

Vilket ljuvligt kort!!
Och så fint arbetat med sydd kant!
kramizz

Anneli sa...

Så underbart kort så mycket härliga detaljer på korte.
Vintage bilden en av mina favoriter den är så söt.

Kraaaaaaam Anneli

Pernol sa...

Åh vilket sött kort! Jättegulliga kissemissar.

Jag har problem med min egen blogg idag. Jag brukar gå in på min startsida och klicka på länken till kommentarerna. Men det fungerar inte idag.

Ha en fortsatt trevlig söndag!
kramis Pernilla

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Ett otroligt fint kort! Mycket inspirerande att se - liksom dina övriga kort. Jag kommer kika in här fler gånger. :)

Svar: Tack, roligt att du gillade kort 111. Det finns nu en ny tag publicerad i Kortmakeriet. Välkommen in!
Tack för din kommentar. Den gjorde att jag hittade hit.

Lisa-olsi sa...

Ett härligt kort,
så söt bild och många detaljer.
Kram Lisa