fredag 27 januari 2012

En ask och ett barnkort

Jag har gjort en liten ask. Det är roligt att göra askar tycker jag.




Jag köpte ett litet block med papper från Glitz "French Kiss". Fina tycker jag och några av den har jag använt på denna ask. Ovansidan finns en rundel gjord med en Marianne design dies. Några blommor, vita och gröna blad, en fjäril från ett pion klippark och ett tags som ännu saknar text.

Så fick jag en beställning på ett barnkort. Stämpeln är en Magnoliastämpel. Även pappren och kantdien är från Magnolia.



Ha det så gott och tack för alla goa kommentarer jag får.

21 kommentarer:

Gertrud sa...

Du är bra på att göra askar, den är så fin. Snyggt med det randiga pappret på sidorna och locket får mig att tänka på en gräddtårta :) Killkortet är supersnyggt. De svarta detaljerna och det turkosa gifter sig bra. Du har än en gång lyckats. Ha det gott, kram Gertrud

Maud Freij sa...

Underbar ask och kortet likaså, så gulligt med den lilla skon som hänger så fint.

Ha en bra helg.

Kram från Maud

Home sweet home sa...

Nydelig boks som er pyntet såå lekkert og det gutte kortet var også veeeeldig flott.
Ønsker deg en riktig fin helg.:)Klem.:)

Mim... sa...

Håller med det är kul att vika askar. Och denna är jättefin, härliga färger.
Ha den bra helg....

bili sa...

Vilken vacker ask :o så snyggt med pappren och dekorationen på locket. Killkortet likaså, jättefint och vacker stansad svart kant. Trevlig helg kramar bibbi

morkaren sa...

Lækker æske, og vældig sødt drenge kort. knus morkaren.

Andrea sa...

Very great box - so nice! Love it!
Big hug
Andrea-Emmi41

Pyssel och Kort sa...

Vilken underbart ask,
och ett super snyggt fotbollskort,
hade passat till min son.
Trevlig helj
Kram Elin

Titti sa...

Fint du gjort med asken och de är roliga att göra, fint barnkort . Ha nu en härlig helg. Kram Titti

Anneli Mellstrand sa...

Du gör så fina saker det är helt i min stil ........superfint .....

Kram o trevlig helg

//anneli

Pillan sa...

Asken är helt underbart söt och kortet likaså!!
Kram

Busans Pysselblogg sa...

Tittar in till dig för att önska trevlig helg och njuta av din underbara ask! Den är så ljuvlig! Duktig du är! ♥
Beställningskortet är ju hur snyggt som helst också... riktigt killigt och många fina detaljer att beundra.
Här är jag lite piggare idag och passar på att göra en bloggrunda. :)
Hoppas du har det så bra du bara kan också idag och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Både asken och kortet är helt underbara och ljuvliga alster:) Jag älskar ALLT du skapar och du gör mig ALDRIG besviken när jag tittar in:) Grymt jobbat min vän:)

Trevligt att du gillade min skatt kista och jag har fått mycket underbar feedback från Åsa så ingen är gladare en mig för det:)

Önskar dig också en jättetrevlig helg och just nu så känns det bra tack snälla:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥:)

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Så härligt kort till en kille och så vacker ask, så underbart dekorerat. Gillar diesen... jag ska köpa några nya men kan inte bestämma mig för vilka jag vill ha!
Ha en skön helg!
Kram lene

Annacarin sa...

Hej på dig Lena!
En jättefin ask som du gjort!
Fina papper du använt. Vad smart att sätta en sådan utstansad rundel under blommorna, väldigt dekorativt. En del av de där är lite för små för att använda bakom bilder. SNYGGT!
Smart att lämna tagen tills man vet vad det ska stå!
Kortet till ''Liam'' är jätte fint!
Härligt motiv.
Ska be min man att kolla min blogg (ska bara vänta in honom...) så ni kan lämna kommentarer... det är ju så kul när någon lyckas lämna spår efter sig!
Ha en skön helg Lena.
Kram Annacarin

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Lena!
Vilken underbar ask, gillar verkligen den vackra lock dekorationen och det fina pappret.
Och fantastiskt fint kort till Liam
snyggt med charms och svart som kontrast, blir lite lagom tufft fot-bollskort...
Ha en härlig fortsättn. på helgen!
Kramisar

onkis sa...

Det syns att du gillar att pyssla,
dina alster är "glada" och såå snygga.
Trevlig helg!

Pillan sa...

Jag har en utmaning inne hos mig till dig!! :-)
Kram

Katarina sa...

Vilken underbar ask, så fin. Killkortet är också otroligt fint. Söta dekorationer så som skon bl.a.
Kram Katarina

Carina sa...

Väldigt fint kort och ask. Kram

Lisa-olsi sa...

Snygg ask, gillar randigt.
Kortet är jättefint, kul med killkort.
Kram