måndag 26 december 2011

Mina favoriter under året

Vi närmar oss slutet på året 2011.

I år har jag varit ganska flitig på kortfronten och har nu när vi närmar oss slutet på året samlat ihop mina egna favoriter. Tycker nog själv att jag utvecklats en del som kortmakare.... men färgläggning är fortfarande inte min starka sida ,men en gör så gott en kan !Det är inte helt lätt att göra detta. Skulle vara lättare att visa upp de alster som man inte är nöjd med! Här kommer nu iaf mina favoriter från i år utan någon speciell rangordning.
Som ni ser är det mycket med Pion Design, mycket vitt och inga färglagda motiv.



































Hoppas att ni haft en fin julhelg så här långt.
Jag vill tacka er alla för de fina jul kort jag har fått, som verkligen lyser upp tillvaron.
Själv har jag haft en mysig och skön helg. Något pysslande har det inte blivit. Men man får hoppas att inspirationen återvänder till nästa år.

Jag kommer att påbörja år 2012 som nybliven sjukpensionär. Egentligen inget att glädjas över. Men alla vet väl vilken kamp man får ha mot FK i dessa dagar. Så därför är detta besked en oerhörd lättnad för mig.
Tack för alla goa kommentarer jag fått under året och för allt fint ni lagt ut i era bloggar. Som verkligen har gett mig glädje och inspiration.
Det skulle vara jätteroligt att få se era favoritalster med, ifrån året.

Ha nu en bra fortsättning på helgerna.

29 kommentarer:

lk46 sa...

God fortsättning vännen!
Det är verkligen helt underbara alster du visar! Jag ska också ta fram min top tio lista men jag ska göra mina 100 alster först så jag får HANDLA!!!!!!
Tänkte berätta att vi igår när vi träffades hela familjen, gjorde fläskfilegrytan som jag fick i ett swapkort från dig... den var himla god!
Ha en skön vecka och jag glädjs med dig att det har ordnat sig för dig!
hoppas vi snart kan träffas!
massor av kramar från lene

Gertrud sa...

Hej kompis och God fortsättning! Jag ser att du har haft en skön jul och det har jag också. Det har egentligen inte hänt något men så ville jag ha det. Lite god mat, städat pysselbordet, sett på TV och varit ute och promenerat lite. Julafton hade vi solsken, så efter en promenad drack vi kaffe på balkongen :) Jobbar några dagar nu men är ledig en vecka efter nyår. Ha det gott och jag förstår att det blir lugnare för dig när du slipper jakten från FK. En stor kram från Gertrud

Gertrud sa...

Förlåt mig, jag glömde att säga att dina utvalda alster är verkligen topp tio. Och du har absolut utvecklats som kortmakare och du har hittat din stil. Ser fram emot ett nytt år. Kram Gertrud

bili sa...

God fortsättning. Kul att se de fina alster du valt ut från 2011. Tror inte jag vågar välja ut några att visa i min blogg, är inte så duktig som du. Vad skönt för dej att inte behöva strida med FK framöver, nu kan du i lugn o ro pyssla om dej o ta det i den takt du själv vill med det du har omkring dej. Ha en fortsatt skön vecka fram till årsslutet. Kram bibbi

snojbi sa...

Underbara alster.
Ska se om jag hittar några favoriter hos mej ; )
Kramis

onkis sa...

Gisses vilka fina alster du har gjort!!
Kan inte välja vilken som är finast,du är verkligen duktig.
Kram & gott nytt år!!

Anneli Mellstrand sa...

Dom är helt underbara dina kort, det är verkligen den stilen jag gillar, allihop ...........

God fortsättning på dig

Kram
//anneli

La Vikinga sa...

Vilka fina kort du har gjort! Det går som ett tema (förutom jul) i nästan alla; vintage, vitt och silver. Jättefina allihop - det är så man skulle vilja kopiera dem och spara dem någonstans!

Lycka till i kampen mot FK, själv får jag inget eftersom min sjukdom inte är en sjukdom... Säger de...

La Vikinga

Pillan sa...

Dina kort är verkligen kanonfina!! Man ser att du gillar vitt och ljusa färger... jättevackert ihop!

Maria M sa...

Helt underbart vackra! :0)
God fortsättning!
Kram Maria

Eva sa...

Dina kort är så fatastiskt vackra så jag tycker nog inte du ska bråka med färgläggning, det är ju en gåva i sig att kunna skapa så otrligt fint utan att använda stämpelmotiv.
Ha det gott
hälsar Eva

Britt-Marie sa...

Så många fina kort du gjort under året. Dessa var ju förståss bara en bråkdel av det du har skapat med dina händer. Hur många tror du att du gjort under året?
Verkligen fina.

Nej, det är inte roligt att bli sjukpensionär. Men det kan ändå vara skönt att man gått igenom alla turer och till slut få vara ifred. Ta livet på ett nytt sätt. Ta vara på dina dagar. Och jag hoppas förståss att din insperation för att göra kort skall komma tillbaka. Jag hoppas jag skall kunna komma igång med min måling igen. Har ju inte funnit insperationen på många år, och så då 2010 då jag åter började igen, ja, då gick jag och bröt armen och så var det med den saken igen. Men skam den som ger sig, jag hoppas på att insperationen skall komma igen. Tur att jag haft min kamera under tiden, för många foton blir det.
Sedan har jag ju mina underbara barnbarn som förgyller min vardag.
Kram och så önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Brittis

Anneli sa...

God fortsättning....
Så många helt ljuvliga kort och tags du gjort under året.
Du är så duktigt på sätta ihop dina kort och tags, man får så mycket inspiration i din blogg.

Svår välja ut favorit alla lika underbara, men det andra kortet har lite mer än dom andra blir min favorit!

Kraaaaaaaaaaam Anneli

Lisa-olsi sa...

Alla dina favoriter är jättesnygga,
det har varit en glädje att titta in
till dig under året och jag ser fram
emot ett nytt år att få inspireras
av dina alster .)
God fortsättning på julen.
Kram Lisa

Home sweet home sa...

Wow og wow,du har laget såååå mye flott:):):)
Alle ti er NYDELIGE,du er super flink.
Jeg håper å få se mye mer flott iløpet av år 2012.
Ha en flott kveld.:)

Katarina sa...

God fortsättning. Vad kul att se vilka kort du valt ut som dina favoriter, de är underbara allihop. Kramar Katarina

Carina sa...

Alldeles underbara saker. Lyktan är bara SÅÅÅ fin. Gott Nytt År Kram

Louise sa...

Men du har ju skapat dom mest fantastiksa alstern man kan tänka sig. så underbart vackra. Förstår verkligen varför just domma blev utvalda. Fast jag vet ju hur fina alster du brukar göra så jag är inte förvånad.
Du får nu ha ett rikgit Gott Nytt År.
Många Kramar Louise

Nina sa...

Såå mycket fint du har gjort under året. God forsättning och Gott Nytt År. Kram Nina

Mona sa...

Vill bara säga hur mycket du har inspirerat mig sen jag hittade till din sida. Framför allt dina vita fina julkort. Nu när jag ser din toplista så förstår jag att du är duktig på det mesta. Jag förstår din lättnad över att få ett besked ifrån försäkringskassan, du måste ha kämpat massor. Lycka till i fortsättningen och jag vill bara önska dig ett GOTT SLUT och ett GOTT NYTT ÅR
Mona

Busans Pysselblogg sa...

Vilken tio i topp vännen! Jaaa, du har utvecklats och det mycket och alla dina alster här är helt sagolikt vackra... tänk om du vetat att du skulle bli så här duktig när du började... ♥♥♥♥♥
Kommer garanterat tillbaka och njuter av alla dina alster, är ju så lycklig att ha ett av dem här hos mig och jag vet att det är ännu vackrare i verkligheten.
Är en ny förkylning vi fått här med och vi har frossa om vartannat men det går ju över igen. Blir bara dagar att njuta av mycket fint men inte mycket ork att skriva kommentarer.
Julen blev fin här till slut och vi hoppas nyår ska bli ännu bättre. Nästa år ska vi planera bättre så det ska bli ännu bättre.
Har tänkt så mycket på dig och sjukersättningen. Förstår dig fullständigt att det inte är något att vara glad över men när man inte kan arbeta så blir det ett lugn där man kan ta hand om sig och sin hälsa så gott man kan när man får sjukersättning i alla fall.
Var rädd om dig min vän så hörs vi nog inte förrän nästa år... 2012... hoppas det blir ett riktigt fint år för dig. ♥♥♥♥♥
Massor med kramar till dig! ♥♥♥♥♥
Åsa
PS. Så fin header också!

Veronica sa...

God fortsättning och Gott Nytt År.
Du gör så fina saker, lyktan tycker jag är helt underbar..
kram

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Många fina skapelser! Väldigt roligt att se. Jag kommer titta in här fler gånger. :)
Kram

Lena B E sa...

Åh så mycket fint du visar, superduperfina alster och helt underbara skapelser!! :)
Tusen tack för allt fint jag fått av dig vännen, både till jul och nu till min födelsedag. Idag kom ett fint paket från 'du vet vart' innehållande de mest underbara presenter, tusen miljoner tack min vän, du är helt otrolig och du är bara BÄST!!! :)
Grattis till pensionen, näää jag vet att det inte är något att gratulera till egentligen, men det är så skönt att det äntligen ordnat till sig till det bästa för dig min vän. :)
Ha ett riktigt gott nytt år vännen och hoppas 2012 blir ett riktigt kreativt år för dig. :)
Tusen tack och många kramar från Lena

Sindra sa...

Åhhh! Jag är stum av beundran! Så otroligt fina alster du har gjort! *GILLAR*

Jag vill också passa på att önska dig ett riktigt
Gott Nytt År!
Kramis

Pernol sa...

Jättesnygga alster! Lyktan är superfin!

Grattis till sjukpensionen! Nä, det är inte så kul men skönt att det ordnade sig för dig till slut.

Jag vill önska dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!
kramis Pernilla

Margareta sa...

Åh vilken underbart ljuvlig bildkavalkad du bjuder på!! Minns dina vackra kort så väl - du ger så mycket inspiration!!!
Så skönt att det ordnat sig för dig med sjukpensionen! Det är alltid jobbigt när man inte får vara frisk och förstås inte så kul med sjukpension men ganska skönt att inte behöva oroa sig i alla fall! Hoppas du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kramar till dig!

Tapestry sa...

I'm able to translate your page to English and wanted to tell you that I just love all of your cards you've made. They're very beautiful and you did a wonderful job on them. Happy New Year!

Angelica sa...

Wow så mycket fint du skapat under året, gillar verkligen din stil.
God fortsättning på det nya året!