måndag 12 december 2011

Julig ask

Halloj på er!

Nu ska det förhoppningsvis bli det sista juliga blogginlägget från mig, för i år. För nu är jag ärligt talat trött på det juliga. Jag har hållt på med julkorten sedan i somras och känner att nu räcker det. Har ingen koll på hur många julkort jag har gjort. Men många år det!

Nu har jag har gjort en liten ask.
Card and Scrap har en extra utmaning denna månaden där temat är Juleinspirasjon
Så jag lämnar in denna till utmaningen.





Papper från Pion Design och ett mycket vackert band med glimmande stjärnor på.

Jag gjorde en liten "påse" som ligger inuti den lilla lådan. Där är meningen att det ska ligga en liten present.
När man tar bort påsen, ser asken ut så här.



Ett litet hjärta utstansad med en NS dies, där man kan skriva en hälsning på baksidan. Utstansat fönster med "glas" av gelantinblad. Guldiga hörn och bårder av Peel Off dekorationer. Köpte på mig en mängd sådana när jag besökte Pema i somras. Lätta att jobba med och till jul passar dom så bra tycker jag.
Beskrivningen till denna söta lilla ask har jag hittat hos denna duktiga tjej Länk


Inne i lådan har jag dekorerat med en bild. Ett "glas" över bilden gjord av ett gelantinblad och fylld med glitterpulver.

Detaljbild av blommorna och den lilla bjällran på askens framsida. Massor av stickles Platinum runt kanterna.Det glittrar så fint och detta stickles är min favorit. Kvistar utstansade med en MS stans och några röda blinstenar med, fick det bli.



I morgon är det dags att fira Lucia igen. Hoppas ni får njuta av lite gott lussefika då. Nu ska jag ta tag i att städa och rensa lite i pysselrummet. Nu ska allt det juliga packas ner för i år. Skönt!
Ha det så bra.


31 kommentarer:

bili sa...

Å så snyggt :) Vackert papper, gillar vi båda, eller hur? och snyggt dekorerat. Läckert med gelatinfönstret. Förstår om du är trött på julpysslet, du har ju som sagt hållit på länge. men skönt att veta att man kan byta "riktning" och gå vidare med annat. Ha det så bra o fastna inte i städandet. kramar bibbi

Titti sa...

Vilken fin ask och julen kommer fort nu , ja imorgon är det Lucia så fika och njut.Själv har jag ett kort till jul som ska tillverkas men själv trött på julkorten nu. Men det är roligt att få dem.
Kram i det gråa vädret från Titti.

snojbi sa...

Underbart vacker ask.
Kramis

morkaren sa...

Flot, flot æske, jeg forstår godt du er lidt træt af julehaløjet, men inden vi får set os om er den jo overstået. juleknus morkaren.

Gertrud sa...

Jättefin ask i julens tecken.Lena du har varit så flitig med julkorten och serverat oss andra det ena finare än det andra. Och mycket inspiration som smittar av sig. Men nu ska vi ta nya tag och göra massor av annat roligt pyssel nästa år. Köpte en ny stämpel ( Gorjuss ) rolig att färglägga och passar på barnkorten framöver. Kram kompis och glöm inte kaffetåren :) Gertrud

onkis sa...

En riktigt snygg ask!!
Härliga dekorationer och färger.
Ja nu ska det bli skönt att lägga bort julpysslet ett tag och hitta på andra saker :)
Kram!!

Mim... sa...

WooooooooooooooW vilket helt underbar ask. På onsdagmorgon skall jag njuta av lussesång då kommer Göteborgs Lucia till jobbet och sjunger för oss.
Ha det gott....

Busans Pysselblogg sa...

Oj, vad vackert! Ja, helt UNDERBART LJUVLIGT... att du bara kan skapa så här - du är så duktig vännen! Kommer titta in och njuta mer av den snart igen för den tål verkligen att tittas på. Hörnet, bandet och papperna, modellen ja, ALLT är så snyggt! ♥♥♥
Lät så gott att lägga undan allt med jul... men jag har en hel del att visa på bloggen av julkort än som inte kommit ut och ja, känner mig inte riktigt klar med julpysslandet än. Men får se, kanske det smittar av sig ända upp hit till Värmland! :)
Ha det så bra du bara kan imorgon på Lucia och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen! ♥
Massor med kramar till dig och tack för allt ögongodis - fotona är så bra också! ♥
Åsa

Lena B E sa...

Wow vilken supersnygg ask, så snyggt med allt det glittriga, papperet och de andra dekorationerna!! :)
Den beskrivning får jag kika närmare på, den är säkert bra att ha på lager.
Ha en jättefin lucia och hoppas du får lite lussefika du med till kaffet i morgon.
Massor med kramar från Lena

Pillan sa...

Din ask är helt ljuvligt underbar!!

Anneli Mellstrand sa...

Den asken skulle man inte säga nej till underbart vacker .........
Jag börjar också bli lite trött på julkorten,................
krammmmm

//anneli

Home sweet home sa...

Nydelig eske du har gjort,herlige papir du har brukt og eska er flott pyntet.
Ønsker deg en flott uke.:)

Carina sa...

Underbar ask. den ska jag lägga på minnet. kram

Carina sa...

Underbar ask. den ska jag lägga på minnet. kram

Petra sa...

Otroligt fin Lena, underbara papper.
Kram

Busans Pysselblogg sa...

Lucia-kramar till dig! ♥
Ha det så bra du bara kan idag
och får en mysig pysselstund!
Massor med Lusse-kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Hej igen vännen!
Men vad flitig du är! Doftar nog gott hemma hos dig nu! :) Mums! :D
Tittar på Musikhjälpen nu och försöker komma i ordning här idag... katterna är helt tossiga idag och kanske är det för att det är Lussekatter.. hi hi.. ;)
Massor med lusse-kramar till dig igen!
Åsa

Pernol sa...

Åååh så snygg ask! Du har varit duktig du i år som gjort så många julkort. Jag sitter nog och gör julkort in i det sista.

Ha en mysig Lucia!
kramis Pernilla

Riet sa...

This is so wonderful Lena.

Hugs Riet.xx

Maud Freij sa...

Underbart fin ask .
Ha en bra lussekväll.

MVH. Maud

Vaktmästarn sa...

Åh en sån underbart vacker ask!
Kram, Outi

Louise sa...

Men jisses så snygg ask du har gjort.
Den var verkligen snygg. Änlskar den.
Du är jätte duktig med att skapa fina saker.
Många Kramar Louise

Lisa-olsi sa...

En riktigt vacker och välarbetad ask.
Det är så många fina detaljer att titta på.
En jättefin present att få.
Ha en bra dag.
Kram Lisa

Margareta sa...

Underbar ask du gjort! Den som får den blir jätteglad!!
Jag håller med - lite trött på julkort nu, men p g a lunginflammationen har jag inte gått i mål med julkorten än. Hoppas det kanske blir idag! Sen ska det städas!!
Kram!!

Lisan sa...

Jättefin ask/kort. Håller med dig att det ska bli skoj att göra lite annat än juliga saker nu ett tag. Kramis Lisan

Katarina sa...

Vilken vacker ask och vilket arbete du lagt ner, den är underbar. Jag kan inte fatta att det snart är jul, tiden har gått så fort, jag har inte alls hunnit med de julkort som jag tänkt. Ha det så bra så här innan jul. Många kramar Katarina

Nina sa...

Å såå fint. Vacker vikning. Gillar hur du har dekorerat, superfint. Ha det så bra. Kram Nina

Gertrud sa...

Tittar in för att önska en skön helg. Kram Gertrud

Anneli sa...

Oj oj....vilka vacker ask du får till heeeela tiden!! Härligt! =)

Kram Anneli

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Så vackert ask du gjort!
Hoppas allt är bra med Er båda?! Snö har ni kanske fått nu, annars får Ni komma hit och hämta!
Ha en underbar 4:e advent min vän!
kram lene

Camillaskreativa sa...

Så fint <3
Nu har nog jag oxå julat färdigt med kort :) Har i allafall lagt dem på låda och så får man hoppas man inte glömt någon...
Ha det gott och en skön 4:e advent :)
Kramar
Camilla