lördag 19 november 2011

Ljuslykta

God morgon på er där ute i scrapvärlden!

I senaste numret av Inzpira finns en beskrivning på en vacker Lykta. Jag har tittat på den ett tag och tyckt att den är så vacker. Det är Marianne Skjelstad som har gjort beskrivningen. Igår så satte jag igång med ett försök att göra en.




Så här ser den ut med ett tänt ljus.


Detaljbilder



Jag hade inga gelatinplattor hemma. Så jag tog ett vanligt lamineringsark och körde den genom en embossingfolder. Det gick lika bra tycker jag.
Lite mönsterpapper från Pion Design. Utstansade spellbindershörn,snöflingor, Magnolia swirl och små blommor. Vita pärlor,en spets och en vit rosett fick pryda lyktan.

Jag lämnar in denna till Scrapperiket Utfordring 39 : Bretteteknikk

Ha det så gott alla och var rädda om er!


34 kommentarer:

Gertrud sa...

Godmorgon Lena. Nu har du lyckats igen! Vilket jobb, helt makalöst. Det ser ut som en snölykta :) Ha en skön dag, kram Gertrud

Anneli Mellstrand sa...

Du är makalöst duktig , den är så fin fin fin vilket pill det måste ha varit ..............

Trevlig helg
Kram
//anneli

onkis sa...

WOW!!
Vilken jättefin lyckta!!
Den va verkligen vacker att titta på.
Ha en trevlig helg.
Kram!

bili sa...

Himla snygg lykta,du har verkligen fått till snygga dekorationer :) Har tänkt göra en också, men kan inte bestämma mej för färg.... trevlig helg kramar bibbi

Home sweet home sa...

Nydelig og lekker lyslykt.
Veldig flott pyntet med snøfnugg og blonder i hvit, nydelig.

Ann-Charlotte's blogg sa...

Här har du lyckas till 100% vilken bedårande lykta, har själv inte vågat mig på denna skapelse, du är så himmla duktig!
Ha det fint!
Kramar

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Ja du vad ska man säga :)
Man blir helt tagen när man tittar in här:) Det finns så mycket snyggt att beskåda och njuta av du är helt otrolig på att skapa vännen:)

Denna lyktan och dina kort som finns här sedan sist jag hälsade på är bara WOW WOW WOW och OMG:)
Du är makalös på att skapa och lyckas alltid med det du sätter fingrana i:) MYCKET MYCKET SNYGGT:)

Så trevligt att du gillade mina nåldynor så bra att kunna använda dom tomma tejp rullarna till sådant:)

Ha det bäst och önskar dig en underbar lördag och helg:)

Massor med kramar från Lilla vännen Inger ♥:)

Carina sa...

Jag älskar lyktor, denna var det finaste jag sett. Alldeles underbar. Du är så jätteduktig. Kram

morkaren sa...

Hvor er det en skøn lygte du har gjort, og ideen med laminerings folie er så smart. v.h. morkaren.

Tiina sa...

Helt fantastiskt, är är förstummad, vacker....
Trevlig helg!

Distressed Desserts sa...

Din lykta är gymt fin. Så snyggt det blev när xu embossat lamineringsarket. Nu får du ha en fin lördag.

Lena B E sa...

Åh men Lena, åååååh jösses så vacker den är, sååååå underbart vacker!!! :)
*suckar djupt* Vilken otroligt fin prydnad den kommer att bli hemma hos er i jul. Den är helt makalöst fin.
Ha en underbar fortsättning på lördagen vännen.
Kramar i massor från Lena

Nina sa...

Såå vackert. Den ser svår ut att göra. Ha en bra dag. Kram Nina

Anneli Mellstrand sa...

Tack tack tack snälla du vilken toppen beskrivning du gav mig, nu lyckades jag ju ............jippie

Kram
//anneli

Maud Freij sa...

Underbar ljuslykta.

Maud

Annacarin sa...

Helt underbar!
En sådan vill jag ha!!!
Vilka detaljer?
Ha det gott.
Kram Annacarin

Anneli sa...

Wow så snygg lykta,du har verkligen fått till med dekorationera och allt, super snyggt!!!

Kraaaaaaaaaam Anneli

Cattis sa...

Underbar :) Gud vad duktig du är..Den är ju så fint dekorerad med..Fantastisk :)
Ha en bra söndag / Kram kram

pojjo sa...

Ååhhh jag såg oxå den i tidningen och blev sugen på göra en men har inte hunnit det än.. din blev fantastiskt fin ;D

Gertrud sa...

Så vinterfint du fått i bloggen. Gillar din header, den är ursnygg. Vill bara säga att jag kan inte läsa mejl förrän tisdagkväll. Kram Gertrud

Riet sa...

This is so wonderful Lena.

Hugs Riet.xx

Eva sa...

Helt underbar är din lykta och visst är denna norskan en riktig insprationskälla.
Ha en bra vecka
hälsar Eva

snojbi sa...

WOOOW en sååån underbar lykta
Ha en underbar vecka
Kramis

Anne Bente sa...

noget såååå NYDELIG
god søndag aften.
knusss

Margareta sa...

Underbart vacker är din lykta! Såå välgjord och så många ljuvliga detaljer! Du är otroligt duktig på detta Lena!
Korten har nedan går ju inte av för hackor de heller, må jag säga! Superfina!!
Som du sett använder jag din fina God Jul-stämpel flitigt. Älskar den!! Den andra ska få vila tills alla julkort är gjorda.
Tack för rara ord hos mig! Ska försöka hinna en riktig bloggrunda innan Nepalresan på onsdag, sen blir det ett uppehåll, men har lagt några inlägg på bevakning - får se hur det funkar!?!
Ha det gott! Kram!

Pyssel och Kort sa...

WOW vilken lyckta,
så fin.
Kram Elin

Britt-Marie sa...

Underbar lykta och allt annat som jag tittat runt på här. Du är suverän Lena.
Önskar dig en fin Söndagkväll!
Kram från din brevis/Brittis

Lisa-olsi sa...

Ja vad ska jag säga,
förbaskat snygg lykta :)
Så fint dekorerad.
Lycka till!
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

Titti sa...

Instämmer med de andra....WOW vilken fin lykta. Har inte varit tid för att göra alster , men nu....
Ha en bra dag önskar Titti

Sussie B sa...

Hejsan

Trodde först att det var en lyckta som var köpt från någon flott butik..!
Men så visar det dig att du har gjort den. Himla vad duktig du är den är ju jättefin.

Kram Sussie B

lk46 sa...

OMG så vacker lykta, du är makalös duktig! jag hör av mig för en kurs snart!!!!
Så fin den är Lena, tänk att ha en så fin lykta ståend i hallen och lysa välkommen till gästerna!
Hoppas allt är bra med dig vännen!? Jag är trött efter helgen men det har varit jättekul!
Kram lene

Katarina sa...

Vilken underbart vacker och välarbetad lykta. Fin att ha på bordet till jul eller ge bort till ngn speciell. Kram Katarina

Lisan sa...

Oh la la! Vilken lykta, underbar.Så ren o fin o vit o vacker. Kramis Lisan

unni's scrappeboble sa...

FY fabian, denne var skikkelig lekker, herlighet kor dyktige du er :)
Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår, hilsen Unni på Scrapperiket :)