torsdag 24 november 2011

Julkort och en julstrut

Hej på er!

Jag har gjort ett julkort till Altheas Mix. Denna veckan ska man ha ett tag med på sitt kort.





Det vackra hörnet är gjort med en dies från Memory Box. Jag tror det är första gången jag gett Tilda en svart klänning.

Hos Svensk scrapbooking så är nov månads alterutmaning att man ska göra en julstrut.



Dekorerad med spets, pärlband,vadd,stjärna och en bild med änglar. På själva struten har jag stansat ut en julstjärna med en Memory Box dies och satt en god jul text på den. Längst ner har jag fäst ett pärlhänge från Tim Holtz.



fredag;

Eftersom det är adventstid, så ska jag visa er min otraditionella adventsstake.



Jag har dekorerat ljusen med några stämpelmotiv.

Jag vill önska er alla en mysig adventshelg.

22 kommentarer:

bili sa...

Jättesöt Tilda, inte alls så "svart" :) Fina papper och dekorationer. Och struten....kan inte hålla st...så fin, så mycke´ fina dekorationer, den gillar jag. Ha en riktig skön helg, själv skall jag vara "pyssellärare" till en kollega som skall göra tags till jul. Vi brukar ha en kul stund. kram bibbi

Gertrud sa...

Supersnyggt med de svarta detaljerna på kortet. Hörnet var läckert! Och en vacker strut, som du har en fin snöstjärna på och bilden är så söt. Ha det gott i helgen, kram Gertrud

Anneli Mellstrand sa...

Åhhhhh vad mycket fint du gör , struten är bara så ljuvlig ....har själv funderat att vara med i den tävlingen är med i dom andra två det är första gångerna jag är med på något på SS ......Anneli P Öland har peppat mig att vara med och det är ju faktiskt roligt ......

Trevlig helg på dig
Kram
//anneli

onkis sa...

Både struten & kortet är jättefina,
lycka till i båda utmaningarna och ha en trevlig helg.
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad man njuter när man kommer hit:):):) Det finns så mykcet kreativitet och skaparglädje och inspiration man blir så GLAD Lena vännen:) Kortet och Struten är båda helt underbara saker som du har skapat:)

Jag har tyvärr inte samma känsla för att göra kort som att göra andra saker vet inte varför!!! Fast jag blir super glad när du och andra tycker att dom är bra:)

STORT TACK för länken jättegulligt av dig och vad det fanns MYCKET snyggt där !!!! Det gäller att hålla fingrarna borta från knapparna så det inte ups blir för mycket handlat ha ha ha:)

Önskar dig en jättetrevlig fredag / helg och första advent:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

Titti sa...

Ursnygga och struten blev min favorit, den är uhderbar.
Hoppas du får en skön helg, med
1:a advent och alla härliga fönster med ljus i. Kram Titti

lk46 sa...

ÅH Lena, du är helt otroligt duktig, så vackra alster du skapat. Struten är helt underbar! Snyggt med de svarta detaljer på kortet!
Vill önska dig en trevlig 1:a advent, själv ska jag vara barnvakt ikväll, imorgon är det scrapträff och sen åker jag med min kompis hem nårgra dagar!
Kram lene

Ann-Charlotte's blogg sa...

Jätte fint julkort, ursnygg dies.
Bara älskar din fina julstrut, så fint med änglarna på toppen.
Ha en underbar mysig 1 a advent!
Pysselkramar Ann-Charlotte

Sindra sa...

Wow! Vilken kreativitet! Så mycket fint du har gjort. Helt underbart alltihop! Jag gillar hur du har satt ihop dekosarna på kortet. Memory Box diesen är såååå fina.
Nu kan du njuta av att tända det första ljuset också. Trevlig första advent!
Kramis

Lena B E sa...

Åååh så mycket vackert du bjuder på vännen!! :) Vet knappt vart jag ska börja så jag tar det väl iordning, det är lättast. ;)
Ett helt underbart julkort, Tilda är så fin och så söt där hon står!! :) Jag slås av hur mycket du får med på korten och ändå så ser det inte för mycket ut, förstår inte hur du lyckas med det, du är makalös vännen!! :)
Åh struten är helt ljuvlig, sååå himla vacker med alla sina fina dekorationer!! :)
Ljusstaken och ljusen är helt enkelt helt underbara!!! Kanonsnyggt är det, vilken prydnad!!! :)
Nu vill jag önska dig en jättemysig adventshelg, ha det så bra min vän! :) Massor med kramar från Lena

morkaren sa...

Sikke fine juleting du har lavet, sødt kort og kræmmerhus, og din advendts krans er kær. v.h. morkaren.

Lisa-olsi sa...

Jättefina alster!
Ljusstaken är snygg
med silver/grått.
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

snojbi sa...

Ojojoj så himlans mycket fint det var att lägga blicken på

Louise sa...

Så mycket fint du har gjort. Är så kul att titta in här och se alla dina idér. Du är verkligen kreativ och jätte jätte duktig.
Trevlig helg.
Många Kramar Louise

Nina sa...

Så underbart fint alltihop. Kram Nina

Åsa/asamia sa...

WOW så många vackra saker du har att bjuda på. Väldigt fina och välarbetade....och inspirerande ;0)
Gillar särskilt den vackra struten.
Tack för titten!
Hoppas du får en fin helg,
Kramar ♥

Anneli sa...

Åhhhhh vad mycket fint du gör , struten är bara så snygg ....
Kortet så ljuvligt så snyggt färglagt.
Ljusen så snygga... MYCKET SNYGGT! Så kul titta in här få så mycket insperation!

Önskar dig en skön helg
Kraaaaaaaaaam Anneli

Katarina sa...

Wow vilka underbara alster. Kortet och struten underbara. Adventsljusen är superfin, gillar dem mycket. Kram och trevlig helg. Katarina

Annelie sa...

Så mycket fint du har pysslat med sedan jag var härinne senast Lena! Jodå jag har allt försökt hålla lite koll på dig ;) även om jag inte har kunnat skriva men nu var det allt en stund sen sist ändå...
Jag gillar de svarta detaljerna på ditt julkort, känns lite annorlunda & kul, mycket snyggt!
Struten är väldigt fin & din adventsljusstake är underbart vacker, gillar den massor!
Tack snälla för alla uppmuntrande & gulliga kommentarer, de har verkligen hjälpt mig stå ut med min ofrivilliga frånvaro!
Ha en riktigt mysig adventshelg du med!
Kramar Annelie

onkis sa...

GRATTIS till din vinst denna veckan..

Och vilka snygga ljus i din adventljustake,
gillar dom mycket.
Kram!

pojjo sa...

Oj va fina julaslter du har gjort :D

Britt-Marie sa...

Kan bara säga underbart vackert!

Kram/Brittis