tisdag 29 november 2011

Adventsutmaningen - Deltävling 2:

Deltävling två i Scrapgalens adventsutmaning är att man ska ha med delar av en julsång, på sitt kort eller LO.
Eftersom det vita tilltalar mig just nu, så var valet av julsång lätt. Det fick bli White Christmas.












Jag har gjort ett Tentcard. Stansat ut ett hål med spellbinders. Lagt lite glittersnow runt kanten.
Dies och stansar som jag använt är
Marianne Design ren
Magnolia granar, stor snöflinga och mistelkvistar.
MS stans, snöflingor
Några vita halvpärlor och embossade kanter med embossingpulver Snowflake, samt stickles Star Dust..
Text utskriven på datorn och God Jul en peel off text.
Det glimmar vackert på detta kort. Men det är svårt att fånga på bild.

Idag är återigen en grå och disig dag. Tänkte jag skulle baka några Lussekatter idag. Är inte så ofta jag bakar numera. Det är så gott med hembakat och svårt att låta bli att äta. Jag är diabetiker och bör undvika sötsaker. Men ibland får man väl synda lite, hi,hi.
Önskar er alla en bra dag.



26 kommentarer:

bili sa...

Jättevackert...riktigt "snöigt" kram bibbi

Petra sa...

Makalöst vackert, lycka till i tävlingen.
Kram

Ann-Charlotte's blogg sa...

Helt ljuvligt vitt kort rent sagolikt!
Kramar Ann-Charlotte

Lena B E sa...

Sååå sagolikt vackert!! :)
Ett riktigt underbart kort Lena.
Visst ser man hur det glittrar.
Ha en trevlig kväll.
Kramar från Lena

Pernol sa...

Åååh så underbart vackert! Riktigt sagolikt.

vilka underbara alster du gjort i inläggen under. Chokladkartongen blev ju supersnygg och struten blev så vacker.

Här är också dis idag.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

morkaren sa...

Åee, Lena, hvor er det smukt (som sædvanlig) jeg elsker dine hvide julekort. v.h. morkaren.

Anneli Mellstrand sa...

Det är så vackert kortet så man smäller av måste bara testa göra nått liknande....

Kram
//anneli

onkis sa...

Vilket vackert vinterkort!
Hoppas att lussekatterna smakade bra :)
Kram!

Maud Freij sa...

Helt underbart ljuvligt kort, du gör så fina vita.
Jag gillar dom jättemycke.

MVH. Maud

Gertrud sa...

Lena, jag vill komma till dig och fika med kaffe och lussebullar. Men det är så mörkt och lurigt att köra nu :(( Men vi siktar framåt. Det är ett fint vinterkort med gnistrande snön. Granarna är snygga. Ha det gott, kram Gertrud

Home sweet home sa...

Virkelig lekkert julekort,du er så dyktig på hvite julekort:):)
Ha en trivelig kveld.:)

Mim... sa...

Wow suveränt snyggt kort!!!!!!!!!!!
Ha det gott....

Pyssel och Kort sa...

Såååå vackert.
Kram Elin

Titti sa...

Tack Lena för dina värmande ord i min blog. Kortet du gjort är så fint när du gjorde dem i vitt.
Du har med bytt till jultema ser jag..fint. Hoppas på sol imorgon och bättre humör. Kram Titti

Ulrika sa...

Vilket underbart kort! Härligt med allt det vita! Kul att du är med och tävlar hos oss på Scrapgalen! /DT Ulrika

Riet sa...

What a gorgeous card Lena.

Hugs Riet.xx

Busans Pysselblogg sa...

Hej goa vännen min!
Vet inte hur jag ska kunna tacka dig... vilket arbete du lagt ner på presentasken och tagalbumet och att ordna med presentkortet... blev rörd till tårar på min födelsedag och är överlycklig! Tycker de har så mycket fint på Scrapbooking4you och nu kan jag ju handla trots köpstopp! ;) Nästa år hoppas jag ni säger till när ni samlar för då både kan och vill jag vara med också! Ser så fram emot det!
Det är helt otroligt vad duktig du är... har suttit och njutit så av dina saker både de jag fått och de du gjort här sedan jag hälsade på sist... helt ljuvligt är det och hoppas du vinner i denna utmaning. Så smart att göra till White christmas - det passar ju perfekt! :)
Är så överväldigad över hur jag blev firad att jag inte vet hur jag ska tacka alla. Ett mycket trevligt "bekymmer"! :) Och vet du, jag är en riktigt tur-gumma igen, är en av de lyckliga vinnarna hos Lena BE också! :D Är så spännande och supersnygga askar och tags hade hon gjort också till... kommer fortsätta vakta postlådan som en hök. :)
Måste titta vidare, hoppas kunna tacka alla idag. Nästa inlägg är med presenterna jag fick, måste dela upp för blir så långa inlägg ändå. Känns som tiden går fortare nu, denna vecka har rusat iväg och jag förstår inte vart tiden tagit vägen... *rodnar*
Tusen tusen tack vännen, om du bara visste vad lycklig jag är för allt! ♥♥♥♥♥ Du är så duktig!
Massor med kramar till dig! ♥♥♥♥♥
Åsa

Distressed Desserts sa...

Krispigt och kallt!
Vintrigt och glittrigt.
Och alldeles underbart såklart.
Lycka till i utmaningen.

Anne Bente sa...

åh.... hvor er den super flot.
rigtig god aften
klemmmm

Anneli sa...

Vackert kort du gjort sååå vintrigt och glittrigt.
Härliga detaljer på kortet, gillar massor!
Lycka till i utmaningen.

Kram Anneli

Lisan sa...

Underbart tentcard. Du är en mästare på vita kort. Jag har med köpt julgranen iår. Ska göra några julkort med den på tror jag. Ha det så bra, kramis Lisan

Åsa/asamia sa...

Ditt kort är superfint!

Nina sa...

Såå vackert , det är fint med vitt. Ha det så gott. Kram Nina

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Tack snälla för att du talade om att jag var med i top 3, kul!
Så vackra alster, din chokladeask är underbar, men ditt vita kort är så vacker, du är helt otrolig på dessa vita kort! Lussekatter, då skulle jag ha gått av tåget i Värnamo... attans också!!
ha det bäst vännen så hörs vi!
Kramizar från lene

Katarina sa...

Jättevackert som alltid. Trevlig helg och andra advent. kram Katarina

Vaktmästarn sa...

Wow, så vackert! Det är fantastiskt så läckert det kan bli med bara en färg.

Kram, Outi