fredag 7 oktober 2011

Vintage udfordring 29

Den här gången vill Vintageudfordring se ett vintage tagalbum. Det finns en beskrivning i bloggen hur man gör dom.
Det var så roligt att pyssla med något annat än julkort ett tag.
Här kommer mitt lilla album.



Pappren och bilden kommer från Glitz, Vintage Blue . Jag har ruggat kanterna och kletat på lite Distress crackle paint. Några små vintageblommor, vita blad, pärlor, en liten nyckel ,ostduk och vit spets. I spetsen har jag satt fast ett hänge från Tim Holtz.
Detaljbild


Insidan







Tagen har jag stansat ut med en dies från Magnolia och en från Marianne Design. diverse textstämplar. Dom jag stämplat på fickorna är embossade med kopparpulver. Ett metall hjärta och ett ornament, som jag delat på och satt en vid varje sida.

När det gäller det här med kommentarer på bloggar. Så har jag märkt nu de senaste dagarna att många av era kommentarer fastnar i skräpposten. Förstår inte varför det blir så här. Men håll koll i eran skräppost. Kanske ligger det kommentarer där med. Ni hittar den under instrumentpanelen om ni har samma typ av blogg som jag.
Så vill jag önska er alla en riktigt trevlig och mysig helg.

25 kommentarer:

bili sa...

Wow va snyggt :-) Den här gillade jag. Många snygga detaljer och textstämplar. Ett sånt här album har jag funderat på i några dagar, får se om jag kommer till skott. Trevlig helg kram bibbi

pojjo sa...

jätte snyggt album :D vilka vackra tags.. vad är det för die?
Ha en underbar helg

Maud Freij sa...

Så fint med det lilla albumet.
Ha en bra helg.

Kram från Maud

Anneli Mellstrand sa...

Ett kanon fint album gillade färgerna mycket ........
Såg du att jag använt stämpeln jag köpte av dig ? gillar den mycket ..........

Pysselkramar
//anneli

Riet sa...

What a wonderful card Lena.

Hugs Riet.xx

onkis sa...

Det va ett underbart vackert mini album,
snyggt dekorerat.
Ha en trevlig helg!
Kram.

Gertrud sa...

Jag vet att du är bra på just minialbum. Och detta är inget undantag, jättefint. Söta tags, och i Lenas älsklingsfärg, blått :)Ha det gott i helgen, kram Gertrud

Carina sa...

Ett väldigt vackert album.

Katarina sa...

Wow vilket underbart tag album, så vackert. Trevlig helg. Kram Katarina

Titti sa...

Härligt album , fina färger och vill pröva Glitz papper de verka kanonfina. Kram Titti

snojbi sa...

Wow ett sånt ursnyggt kort
Trevlig helg

lk46 sa...

ÅH Lena, det är helt underbart vackert! Så snygga detaljer!
Jag funderade också på att göra ett, men det är inte min starka sida!
Ha en underbar helg vännen, jag ska på min svärdotters 40-års kalas!
Kram lene

Pyssel och Kort sa...

Så underbart vackert,
snygg vikning.
Kram Elin

MezzaNotte sa...

Riktigt riktigt snyggt!!KRAM och ha en bra helg!!

Vaktmästarn sa...

Åh vilket vackert tag-album! Man tappar andan, det är bara så underbart!!!

Kram Outi

Pysselfröken sa...

wow så snyggt och välarbetat tagalbum! Tack för att du deltar i Vintage udfodring. Lycka till!
Kram

Maria sa...

Hej.
Du gör verkligen de finaste alster.
Helt underbara att se på.
Många utsökta detaljer på detta tagalbum.

Pernol sa...

Så snyggt! Detta gillade jag massor! :) Kul med ett minialbum.

Tack för tipset! Jag ska kolla skräpposten med i fortsättningen.

Ha en skön helg!
kramis Pernilla

Busans Pysselblogg sa...

Oj, detta tagalbum är bedårande vackert och du har lyckats så fantastiskt... du måste bara ha en stor vinstchans med det... vackra papper och så duktigt av dig att dela ett sånt ornament - det blev så underbart alltihopa. Helt fantastiskt!
Tittade in till dig för att önska en trevlig helg. Hade besök här igår på lunch, händer så sällan men var riktigt trevligt igår och gick så bra för att vara denna tiden på året och allt. Det går nog framåt här på hösten också. :)
Tack för att du berättade om kommentarerna. Kollade min men där var allt okej men ett superbra tips, har aldrig tänkt på att de kan hamna där och visste inte ens att det fanns.
Hoppas så du får en mysig pysselstund igen och en trevlig helg!
Massor med kramar till dig och tusen tack för alla goa kommentarer som värmer så.
Åsa

Home sweet home sa...

Nydelig tagkort du har laget.
Mange flotte og herlige detaljer.
:)

Margareta sa...

Ljuvligt album med så många fina detaljer!
Ha en bra vecka!
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

OMG så vackert Lena vännen och VILKET ARBETE du har lagt ned på detta:) Så underbara färger detaljer jag ALLT ÄR SÅ HIMLA SNYGGT:) När dina händer sätter i gång så blir det mästerverk som resultat:)

Burken var så ful men gillade storleken på den så tänkte varför inte göra om den ha ha ha:) Du vet jo hur tokig jag är!!!
Trevligt att du gillade burken:)

Ja helgen har varit mycket bra har fått vila, ta igen mig, myst mycket med min kära dotter och sambo och även pysslat:)
Så jag är super nöjd och redo för en ny vecka nu:)

Skönt att höra att du också är nöjd med din helg:)

Lycka till med ditt sjukhusbesök hoppas det går bra för dig!!!

Ha en underbar måndag och vecka, var rädd om dig och ha det bäst:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

Busans Pysselblogg sa...

Hej Lena-vännen!
Tittar in för att önska dig en trevlig vecka och tacka för din kommentar - blev så glad! :)
Tycker din blogg är så fin och man ser dina kort så fint så nu när vintern närmar sig tänkte jag att jag skulle ha en så ljus också. Lyckades få upp storleken till bilderna så man ser mer utan att behöva klicka upp dem men jag har ju bara en liten mini-pc och jag undrar om du vill berätta vad du tycker om det i din dator - ser det okej ut?
Skulle vilja ha så stor text i inläggen som du har men jag verkar inte få till det bra. Får försöka göra lite större så får jag se hur det blir. Men är inte min text i inläggen mindre i din dator också?
Svara bara när/om du vill och hinner med, sitter ju inte i sjön. :)
Hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Linda S. L sa...

åååå hvilket nyyydelig tag album du har laget! nydeige papirer, nydelige detaljer - ja rett og slett Nydelig! :D :D
takk for at du deltar hos vintage udfordring!
klem linda s l

Nina sa...

Ett sådant fint album och vilka vackra tags. Lycka till i utmaningen. Kram Nina