onsdag 19 oktober 2011

Julkort v 42

Den här veckan är det valfritt som är temat hos Altheas Mix Julkortsutmaning.
Jag har gjort ett kort med papper och bild från Pion Design.




Den guldiga trumpeten har suttit på en ljusmanschett.

Så har jag även gjort ett litet tag. Dom är så roliga att göra tycker jag.


Jag har embossat en bit vitt papper som bakgrund. Bild även här från Pion. Blommor och metallhjärta från PY Hobby. I Tim Holtz klämman har jag fäst ett vitt pärlband, som får hänga ner som lite dekos. Snöflingor från en MS stans.





Jag måste säga att jag haft en jättetur med tävlingar den sista tiden. Inte nog med att jag vann Annelis Py Hobby DT tävling. Jag vann förra veckans julkortsutmaning hos Mita och igår vann jag en tävling hos Pyssel Och Plock. Jätteroligt är det och man blir så glad.
Ha en bra fortsättning på veckan.


22 kommentarer:

Titti sa...

Vilket härligt kort och tagsen är helt toksnygga.
Här har jag inget regn än , faktiskt lite sol då och då.
Roligt med de tävlingar du vunnit i
men du är en otroligt Duktig scrappare.
Go kramar från Titti

Maud Freij sa...

Jättefint kort och tagen också och det är inte konstigt att du vinner för du gör så fantastiskt fina saker.

Kram från Maud

Ann-Charlotte's blogg sa...

Grattis till dina vinster, du är helt klart en vinnare med alla fina alster du gör.
Kortet här andas jul och tagen är dö läcker...
Många Kramar Ann-Charlotte

Gertrud sa...

Så fint, lite gammeldags stil. Bra med trumpeten. Tagen är snygg med det vita och blommorna är underbara. Till sist, Lena det är inte tur när du vinner det är skicklighet ! Kram Gertrud

Anneli Mellstrand sa...

Underbara saker du gör ,både kort o tagen är ljuvliga .....

Din stil är helt i min smak, du är superduktig på att få till det .........

kram
//anneli

bili sa...

Så fint julkort och så fint du har använt julpappret bakom motivet. Som vanligt så snyggt dekorerat.
Gillar tagsen skarpt :) Så härligt gammaldags i vitt och brunaktig.
Förstår att du vinner, så fina kort som du gör och det är jättekul att vinna. kram bibbi

onkis sa...

Tror jag det att du vinner när dina alster är såå fina,grattis!!
Kram.

morkaren sa...

Skønne ting du har lavet, smart at bruge så dimster (trompet) fra lysmansjet. v.h. morkaren.

snojbi sa...

Inte så konstigt att du vinnar med så fina alster som du gör
Kramis

Pyssel och Kort sa...

Dom gamla julbilderna är så fina,
jättefint kort.
Kram Elin

Busans Pysselblogg sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS VÄNNEN!!! ♥♥♥
Såg sent igårkväll efter att jag inte längre kunde hålla mig vem som vunnit hos Pyssel och plock att du vunnit men sen kom det annat ivägen så jag inte har skrivit till dig plus hjärnsläpp. Sen var jag inne hos Althea och såg du vunnit där precis och så har du vunnit en till. Ja du är en riktig tur-gumma just nu och det är så roligt - blir så glad för du är så duktig!
Detta kort och denna tag du gjort är är helt bedårande och så vackert också. Kan inte skriva mer för ja, det står still här men vackert så det förslår är det! :)
Ville bara fråga, Althas har ju valfritt tema denna vecka, vet du hur länge man har på sig då att göra ett julkort? Jag har inte kunnat vara med där innan men tror du det är fram till helgen kanske!?
Vet du inte så bry dig bara inte om att svara för jag kan ju fråga själv på Altheas men nu blev det att jag frågade dig först.
Såg du förresten att FK fått påbackning i HD!?! De har gjort FEL och det tycker jag är kul för det är ju det alla har sagt hela tiden. :)
Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig så hörs vi sen!
Massor med kramar till dig!
Åsa

Nina sa...

WOW, sååå underbart fint. Ha en bra dag. Kram Nina

Katarina sa...

Vilket vacker kort och tag. Du gör så underbara saker så det är inte tur att du vann, det är för att du är sååå duktig på det du gör. Kram Katarina

Margareta sa...

Helt ljuvligt vackert, både kort och tag!!!
Är inte ett dugg förvånad att du har "tur" och vinner!!!
Så klart du med dina otroligt underbara alster har de allra största chanser!!!
Ha det gott! Kram!

Distressed Desserts sa...

Hej.
Du gör verkligen så vackra alster så det är dig väl förtjänt att du vinner då och då.
Ska man säga Grattis till DT uppdragen. Grattis.
Jag älskar den krisdpiga vita tagen och det är verkligen vintage och helt underbart med de blekrosa bluchen på snöflingorna.
Kortet är fantastiskt och du trollar verkligen med snygga papper.

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW OMG här frodas det av det underbara alstret det ena efter det andra:) Du är grym Lena vännen så otroligt duktig på att skapa och jag njuter verkligen att titta på det du har gjort:)
Detta du visar här och ALLT ANNAT som du har skapat sedan sist jag hälsade på:)
Å STORT GRATTIS till alla dina vinster förstår det mycket väl är inte alls förvånad:) Är mycket GLAD FÖR din skuld för det är du verkligen värd vännen:)

Hoppas du inte gjorde illa din när näsan hämnade i skärmen ha ha ha:) Vill jo att du ska titta på det jag har lagt ut på min blogg men inte göra illa dig din stackare det var inte alls min mening!!!

TUSEN TACK vännen för alla dina underbara ord det värmer och glädjer MYCKET:)

Önskar dig en jättetrevlig dag och ha det bäst :) Var rädd om dig!!!

Kramar från Lilla Inger vännen♥:)

Carina sa...

Inte konstigt att du vinner, så fina saker som du gjort. Kram

Riet sa...

So wonderful Lena,I love the images and your papers.

Hugs Riet.xx

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen och tusen tack för hjälpen! Hoppas hinna vara med men kom annat imellan idag så får hoppas på bättre tur imorgon. :)
Har njutit av ditt kort och tagen igen, det är så snyggt!
Vill önska dig en för tidig trevlig helg och hoppas du har det så bra du bara kan. Och tusen tack för dina kommentarer!
Hoppas du får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Lilla Pyssel Inger sa...

Ville tassa in och önska dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Ha det bäst och massor med kramar från lilla Inger vännen ♥:)

Lisa-olsi sa...

Ett vackert och riktigt juligt kort.
Snygg tag, mysigt med mycket vitt.
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

Lena B E sa...

Julkortet är enormt fint vännen!! :)
Konstigt att du inte vann igen tycker jag.
Denna tagen och likaså dina tags som du visar här ovanför är helt underbart fina!! :)
Ha en jättefin dag.
Kramar från Lena