måndag 3 oktober 2011

Julkort med en hÄnglarkille

Hejsan!

Jag kom på mig själv..att jag så sällan gör några julkort med någon kille på. Så jag tänkte ändra på det, hi, hi. Nu har jag gjort ett julkort med en äldre hÄngel stämpel .


Papper från pion Design. Jag har stämplat runt motivet med en stämpel från Stempelglede och haft på lite stickles. Ett metallhörn, en tomtecharm och ett brunrutigt band. Några blommor, kvistar, ostduk och lite blingstenar.

Insidorna



Stämplar från Stempelglede och Pysselmyran. Snöflingor från en MS stans. God Jul stämpel från Hobby & Hantverk. Glitter runt textrutorna.



Baksidan


En enkel baksida med min personliga stämpel.

Jag lämnar in detta kort till följande utmaningar.
Sukkersött där man ska visa upp alla sidorna på sitt kort.

Scrappekammeret. Utfordring #38 - Vi vil se søm!

Jag har ritat söm runt kortet med en brun penna.


Vilket underbart väder vi har haft i helgen. Det har varit riktigt sommarvarmt.
Var en sväng till Ullared i lördags. Mycket folk och det blev inte mycket handlat. Inte en enda scrappryl blev det. Dom hade ganska fina block med julpapper. Men jag kunde hålla mig från att shoppa.
När vi kom hem så var man helt slut. Men blev piggare och så glad när jag såg att jag vunnit en utmaning hos Nordsalten hobbyklub.

Idag är det regn och blåst som gäller här. Det är mörkt och trist. Dags att tända lite ljus och ta sig en mugg kaffe tror jag.
Ha det så gott.

29 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Det är helt i min stil , vad superduktig du är ............

kram

//anneli

Maja sa...

Ett sött kort!

morkaren sa...

Meget sødt og lækkert kort, og det er jo ligegyldigt hvor gammelt stemplet er når bare det er sødt. v.h. morkaren.

Home sweet home sa...

Nydelig julekort,herligt motiv og herlige farger.:)

onkis sa...

Ja det har du rätt i,inga killar på mina julkort heller..
Men ditt blev jättefint!
Kram!

lk46 sa...

Hej vännen!
Underbart kort med jättesnygga insidor! Stort grattis till vinsten, äntligen börjar de få ögonen upp för hur duktig du är!
Kram lene

Mim... sa...

Underbart julkort och Grattis till vinsten.
Ha det gott...

Gertrud sa...

Grattis till vinsten. Snyggt kort, det är fint med ostduken :) Lycka till med kortet, kram Gertrud

Katarina sa...

Ett otroligt vackert kort på både fram- in och baksida. Kram kram

Katarina sa...

Glömde skriva i förra inlägget, Grattis till vinsten.

Titti sa...

Härligt julkort. Pojken är kanon.
Älskar pion pappren de är bara så sygga..Kram Titti

Maria Marrakchi sa...

Superfint julkort du gjort! Grattis till vinsten!
Kram Maria

Mona sa...

Så söt liten kille jag beundrar de som har tålamod att färglägga stämlar, det blir så fint men tyvärr så ligger inte mitt tålamod där
Ha det så gott
Mona

Nina sa...

Såå fint, det här tycker jag om. Lycka till i alla utmaningar. Kram Nina

Yvonne sa...

Nyydelig julekort! Du er ikke den eneste som sjelden bruker gutt, når jeg tenker etter er det jammen ikke mange gutter på mine heller :)
De innsidene dine var fantastisk flotte!
Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt og Scrappekammeret!
Klem, Yvonne

Annelie sa...

Vilken gullig kille, jättefint kort!
Grattis till vinsten!
Vad bra att du lät bli att köpa julpapprena, då kanske de finns kvar när jag kommer till Ullared i helgen, jag skulle behöva lite :)
Kram Annelie

Petra sa...

Otroligt fint kort och grattis till vinsten, så roligt!

Busans Pysselblogg sa...

Tittar bara in för att njuta av ditt kort igen, trodde jag lämnat kommentar men ser här att det har jag ju inte! :O Ja, det kan väll bli så ibland när huvudet bara duger att ha mössan på... *rodnar*
Blir så glad för dina kommentarer - visst är det roligt att vara med i utmaningar - jag tycker det är jätteskoj när hälsan räcker till. :D
Är bara så ovan men har varit lite bättre igen så kanske får chansen att vara med i någon mer igen innan det vänder. :)
Och ikväll är din blggcandy slut! Vad fort det har gått! Tänkte att oj, det är ända fram i oktober när du började den men nu är vi redan här. Är fina höstdagar här än men idag har det blåst mycket, bättre det än regn i alla fall. ;)
Ha det så bra du bara kan och tusen tack för allt ögongodis du bjuder på - kortet du gjort är ju naturligtvis helt underbart... och är så coolt med de där ostdukarna - har inte sett det innan men nu sedan jag såg dig använda det här har jag sett det på flera ställen. :)
Massor med kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Näää, ser först nu när jag läste ditt inlägg igen att du har vunnit!!! GRATTIS!!! Hoppas det är något fint!!! ♥
Massor med kramar till dig igen!
Åsa

Riet sa...

So beautiful card Lena,I love the image and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

Eva sa...

Vilket fint kort du har gjort och en hÄngelkille är ju alltid ett säkert kort. Härliga finstämda färger du har valt.
Grattis till vinsten!
säger Eva

Annacarin sa...

Åh så snyggt du gjort Lena!
Den killen är riktigt söt... jag har honom också men varför har jag inte använt den??
Härliga färger och snygga detaljer!
Lycka till i tävlingarna.
Ha en bra dag!
Annacarin

Pyssel och Kort sa...

Så underbart,
jätte fint.
Kram Elin

Camilla sa...

Veldig flott julekort. Og stempelet, selv om det er et eldre, så slår det aldri feil. Rett og slett herlig!

Takk for at du er med hos Sukkersøtt, lykke til!

Klem Camilla

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig kära Lena vännen:)

Ett riktigt underbart snygg härligt Julkort som jag gillar massor så snyggt:)
Men jag vet jo hur duktig du är att få det till så det förvånar mig inte alls:)

Tack för gulliga och snälla ord hos mig som uppskattas och ger mycket glädje:)

Ja du vännen jag lovar dig jag försöker hänga med så gott det går men alla dagar funkar inte lika bra tyvärr!!! Men man är inte mera en människa eller hur!!!

Ha en underbar dag och önskar dig allt det bästa:) Var rädd om dig!

Kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

Pernol sa...

Vad snygga julkort du har gjort! Speciellt snygga är de vita julkorten. Ljuskortet var också snyggt. Vad du är kreativ!

Ha det bra!
kramis Pernilla

Angella sa...

Søtt kort - søt motiv:)
Lykke til med utfordringen hos Scrappekammerert!
Angella

Nancy sa...

Lekkert julekort, Lena:O) Herlig motiv som er flott farget, nydelig oppsett!
Takk for at du deltar hos Sukkersött, lykke til!
Klem, Nancy;O)

Meretekj sa...

Kjempeflott julekort du har laget.
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt, lykke til!