onsdag 12 oktober 2011

En glad tomte

kommer här och hälsar på. Har varit på lite "lekhumör" idag och gjort ett försök att bygga upp en scen på mitt kort.
Grunden till kortet är ett Tentcard. Jag fick lite utstansat av goa Lena BE som jag använt på detta kort.







Papper Maja design. Har sytt en kant runt kortet. Så stansade jag ut ett hål med en spellbinders. Kletade lite Glitter Snow runt kanterna och lite stickles.En embossad bakgrund med snöflingor. Satte även några utstansade snöflingor på 3 d kuddar och en utstansad kyrka i bakgrunden.
En utstansad släde och ren och några snöflingor på "framsidan". Tomten är en stickers och God Jul en Peel off. Det var lite svårt att fånga djupet i kortet på bilderna och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här kortet! Roligt var det i alla fall att göra.

Ha det gott.

24 kommentarer:

Titti sa...

Häftigt kort du gjort, tomten ser så glad, det passar till vädret (soligt) Kram Titti

Gertrud sa...

Åh, vad tomten är glad, han är nog färdig med sin julklappsrunda. Det är ett djup i kortet och man kan föreställa sig hur kallt och snöigt det är. Jätte, jättefint. Kram Gertrud

Anneli Mellstrand sa...

Vilket härligt kort du gjort superfint
gillar glada tomtar ......

Pysselkramar
//anneli

Lisa-olsi sa...

Vilket mysigt kort :)
Jag gillar när det är så
väl arbetat, snyggt med allt vitt.
Ha en trevlig em/kväll.
Kram Lisa

Riet sa...

What a beautiful card Lena.

Hugs Riet.xx

Carina sa...

Gladaste tomten jag sett på länge:) Snyggt och välarbetat kort.

onkis sa...

Vilken härligt glad tomte,
ditt kort är jättefint!
Kram.

Mim... sa...

Vilket underbart kort,riktigt härligt med den glada tomten.
Ha det gott.......

morkaren sa...

Sikken et sødt "nissekort" du har lavet, her hos os i Danmark heder en tomte jo en nisse. v.h. morkaren.

bili sa...

Härligt kort, riktigt vintrigt med glad tomte. Tycker visst att du fått ett djup på kortet, så du kan vara helnöjd med det :) Fint med snöflingorna med en pärla på.
kram bibbi

Britt-Marie sa...

Denna glada tomte hoppas jag kommer att besöka oss i Jul. Man blir verkligen glad av att se detta kort.
Vackert som vanligt.

Kram vännen!
/Brittis

snojbi sa...

Detta gillar jag massor.
Såååå snyggt

snojbi sa...

Detta gillar jag massor.
Såååå snyggt

Frida sa...

Vilken söt tomte! =) Kortet blev jättefint!
Kram Frida

Nina sa...

Ett härligt kort och det är så vackert med vitt. Ha det så gott. Kram Nina

Busans Pysselblogg sa...

Heeej vännen!
Vad glad jag blir när jag ser ditt kort - så förbaskat bra det är!!! ♥♥♥ Men vadå försökt bygga en scen, du har ju inte bara försökt utan lyckats så kanonbra!
Snäll goa Lena BE är som försett dig med utstansat - du är så duktig på att använda dem också. Duktig du är!
Blir så glad när du skriver att du hade roligt. ♥♥♥
Är så glad för dina kommentarer och hjälp, vet inte vad jag skulle göra utan den. ♥♥♥
Önskar dig en trevlig helg lite tidigt i veckan och hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Och vännen, fotot är också jättebra!
Massor med kramar
Åsa

Maud Freij sa...

Så glad man blev av att titta på denna lille bustomte, och mycke snyggt har du fått till det oxå men det är du proffs på.

Kramisar från Maud

Home sweet home sa...

Dette julekortet var bare kjempe lekkert.
Herlig pyntet og flotte farger.
Ønsker deg en riktig fin kveld.:)

Pyssel och Kort sa...

En riktigt glad tomte, jätte fint.
Kram Elin

Nettan sa...

Jag tycker ditt kort är jätteläckert!

Lilla Pyssel Inger sa...

Det kan inte bli bättre en så här knappast tror jag!!! Ditt kort är faktasikt mig vän så HIMLA SNYGGT och jag bara älskar det:):):)

Önskar dig en jättetrevlig, skön och mysig fredag och helg:) Ha det bäst :)

Kramar i stora lass från lilla vännen Inger ♥:)

Sussie B sa...

Hejsan

Ditt kort är jättefint...härligt att se på...jag får en riktigt glad känsla inom mig när jag ser vad du har gjort.

Kram
Susanne B

Katarina sa...

Wow, vilket underbart kort. Gillar det jättemycket. Jättefin släde med renar och kyrka, har inte sett dem förut. Kram kram

Muffin sa...

Helt superläckert kort, tokgillar det! Liftvarning utfärdad...:)