torsdag 27 oktober 2011

Christmas Challenges

Christmas Challenges Challenge #12 har en fin skiss som man ska göra ett kort efter.
Här kommer min tolkning av skissen.




Jag har embossat kanterna runt motivet med hologram embossingpulver. Papper från Pion Design. Stämplar från Magnolia.runt motivet stämplat med en stämpel från Stempelglede och små prickar gjorda av liquid pearls. Små peel off bårder av guld, rosor och kvistar av en MS punch. Mitt rutiga favoritband, en knapp och lite floss. Lite rött bling och ett rött hjärtan brads.

Detaljbild

Under blommorna fäste jag en bit av ett silverglittrande nätband, ett snöflingecharms.

Dom senaste dagarna har min blogg varit himla seg att ladda. Det känns som den trampar i sirap när jag ska få fram sidan. Är det bara min som är så här, eller har ni märkt av att den är segare än vanligt?

Tack för att du tittade in.

Thanks for the visit

30 kommentarer:

bili sa...

Vacker julkort, så fint dekorerat med härlig julstämning :) Mina inlägg har legat som utkast, så jag vet inte om jag har probl med att jobba i bloggen. Läst hos andra att det finns vissa probl. kram bibbi

Maud Freij sa...

Supergulligt kort och jag gillar särkilt den lilla ringen med en hälsning i juletid.

Min blogg är också seg så det är nog så lite varstans just nu.

Maud

Titti sa...

Kortet blev härligt och här går det sin gilla gång, min dator är med seg tar evigheter innan jag kommer dit jag ska...men men.
Kram Titti

Nina sa...

Så fint, såå fint och vilka fina papper du har användt. Lycka till på utmaningen. Kram Nina

pojjo sa...

Åh vilket vackert kort.
men det gör mig ont höra att du har samma problem med FK som jag.
Det är ju inte så att man vaknade en morgon och sa...
Nej men om man skulle ta och bli sjuk och bråka lite med FK.

Medela gärna hur det går för dig
kramar om

Anneli Mellstrand sa...

Ett ord underbart.............

Kram
//anneli

morkaren sa...

Nej hvor kært, med en lille flyvende engel. v.h. morkaren.

Jorill sa...

Nydelig julekort du har laget! Papirene fra Pion er jo så lekre. En flott juleTilda og lekker pynt.

Ønsker deg en fin dag:)
Klem Jorill

Maja sa...

Så härligt kort! Underbara papper och söt stämpel.

Busans Pysselblogg sa...

Vilket arbete du lagt ner på detta kort.. men så vackert det blev. Den embossade kanten runt var ju så snyggt, ja, det är ju allt men det var pricken över i tycker jag! :) H
Jaaa, vilken tur vi har och tänk att vi vunnit likadana paket! :)
Då kan jag ju passa på och fråga dig vad man använder pennan till? Är den en sån man gör duttar med runt om stämpelmotivet med, som du har på detta kort? Tänkte börja med vinsten på ett kort när jag hälsat på några till och ska bli så spännande! :)
Hoppas du har det så bra du bara kan så länge!
Massor med kramar och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Glömde, ja, det är segare än vanligt tycker jag, allting med bloggarna.
Massor med kramar igen!
Åsa

onkis sa...

Lika snyggt som vanligt,
tycker du är såå duktig :)
Lycka till i utmaningen.
Kram!

Pernol sa...

Åh ännu ett vackert julkort! Fina detaljer och fina papper.

Nä, jag har inte märkt nåt av att det är segt i min blogg. Mycket märkligt. Det kan ju vara nåt övergående.

Ha det bra!
kramis Pernilla

Anne Bente sa...

åh.... hvor er den dog bare smuk.

klemmmm

Busans Pysselblogg sa...

Hej igen! :)

Hittade denna utmaning när jag var inne hos Pojjo:
http://scraplagret.blogspot.com

Den har halloween tema så jag tänkte att det kunde vara kul att börja med vinsten från Altheas mix och jag har börjat. Vette sjutton hur det blir men roligt är det! :)

Tusen tack för hjälpen med pennan - ska genast prova! :)
Massor med kramar och tusen tack vännen! ♥
Åsa

Frida sa...

Ett superfint julkort! =) Väldigt fina papper. Du har verkligen fått till en snygg färgkombination.
Kram Frida

Berit sa...

Så nydelig et julekort! Vakkert pyntet!
Klem Berit:)

Mandy's Magnolia cards sa...

i love it!!
hugs, Mandy

Gertrud sa...

Ett välarbetat kort med fina detaljer. Fint med det röda hjärtat i julhälsningen. Du har näsa för fina papper. Kram Gertrud

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow vilket supergulligt kort, underbart dekorerat!
Kramar

Sindra sa...

WOW! Så mycket fina julkort du har gjort! Jag är sugen på att testa med bara vitt också...
Kramis

Carina sa...

Jättefint kort. Lycka till. Kram

Nettan sa...

Julkortet är jättefint, helt i min smak med milda fina färger. Bloggen, ja, ibland får man bara ge upp och försöka vid ett senare tillfällen. Att infoga foton är det som brukar haka upp sig för mig.

Pillan sa...

Ljuvligt vackert! Gillar färgerna!
Kram

Ingen sa...

What a beautiful card!

Zw@@n sa...

Oh Lena, what a beautiful card. Love your colourwork and the paper. Thanks for joining Christmas Challenges {with sketches}. Love, Wilma

Katarina sa...

Wow Lena, så otroligt vackert kort, jag gillar allt. Kram kram

Nicole sa...

Hei Lena, du har laget et virkelig nydelig kort. Vakker papir, nydelige blomster og et søtt stempel. Tusen takk for at du deltar hos Christmas Challenges {with sketches}. Håper vi sees deg igjen!

Hilsen...

Janneke sa...

What a beautyful card ;o)
Thank you for playing with us at Christmas Challenges {with sketches}

Colien sa...

Great card, congrats that you're in the top 3!
grtz. Colien