onsdag 7 september 2011

Pennförvaring

Det här med att hitta den perfekta förvaringen, är ett ständigt bekymmer tycker jag.
Jag hittade denna video på You Tube till pennförvaring.
I mitt fall till mina Promarkers. Fast det funkar till andra pennor med, copics mm.




Den är gjord av ett cd ställ som heter Inreda och finns på IKEA. Som väggar har jag använt tomma CD fodral.


Bild lånad av IKEA. Pris 39 kr.

Jag valde att göra mitt ställ på höjden för att spara utrymme. Jag satte en bit av cd stället över underdelen för att få den lite stadigare.
Jag gjorde också plats för mina Polychromos pennor. Jag kombinerar oftast promarkers och MCP tekniken. Plats för stompfar och lösningsmedel.
Det är bekvämt att ha allt på ett och samma ställe tycker jag.
Det finns plats att utöka förvaringen om man skulle köpa på sig fler pennor.

Jag gjorde också en liten låda. Där kan man förvara dynor, acrylblock eller vad man känner för.
Tycker att min lilla förvaring blev praktiskt och jag är så nöjd med den.
Det som tog mest tid var att märka upp alla pennor.
Hittade en dies i mina gömmor med en liten knapp. Den passade perfekt på pennorna. Målade färgen på pennan och limmade dit den i änden på pennan, för att se färgen.

Så här får ni tips på en enkel, praktisk och billig förvaring.

Ha det gott.

13 kommentarer:

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Vilken bra ide! Ska nog försöka göra en sån jag också, hur bra som helst!
Så vackert kort du gjort till utmaningen med glitter!
Ha en skön dag vännen!
Kram lene

Gertrud sa...

Så bra det blev. Köpte du två eller delade du den? Kram Gertrud

Lena B E sa...

Det blev ju hur bra som helst och SNYGGT blev det också!! :)
Verkligen en kanonbra förvaring till dina pennor!! :)
Jag skulle gärna gjort en också, men tyvärr har jag inte någon bänkyta över att ställa en sån på dessutom så är jag nöjd med min förvaring, kattmatskartongerna, haha.
Ha det så bra.
Kramar från Lena

Katarina sa...

Vilken bra idé och inte så dyr heller när den är köpt på IKEA, superbra, Något att ta efter så jag använder mina promarkers som just nu inte används alls. Ha en bra dag. Kram Katarina

Busans Pysselblogg sa...

Men så snygg och praktisk och ändå enkel förvaring du gjort - du är så duktig på att hitta lösningar för visst är det här med förvaring något som ständigt återkommer. Och billigt blir det ju också... hm... kanske blir att fundera på om och i så fall var jag skulle ha min... går ju att ha på högkant också till polycromos och akvarellpennor kanske för mig som inte alls har promarkers eller copics... :)
Här regnar det idag men det är lite mysigt. Nä, min migrän är inte rolig och nu när vi är förkylda så bråkar den alltid extra mycket. Detta anfallet vill inte ge sig, har hållit på en vecka nu men är lindrigt så ska inte klaga, det kunde varit mycket värre. Allt går bara i långsammare tempo men har kunnat pyssla lite smått men inget som är färdigt än.
Ha det så bra du bara kan och hoppas du har sol hos dig!
Massor med kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Blev osäker om jag gratulerat dig till vinsten i månadens utmaning... i så fall så skickar jag massor med GRATTIS till dig här!!! ♥♥♥ Duktig du är - den är helt UNDERBAR!!!
Massor med kramar
Åsa

Pyssel och Kort sa...

Vilken smart förvaring,
den kommer jag nog att görajag med,
har inget smart alls nu.
Kram Elin

Margareta sa...

Jättesmart och snygg förvaring!!
Eftersom jag färglägger med akvarellfärger behöver jag ju inte förvara en massa pennor, men din pennförvaring är ju genial för alla som använder promarkers och copics.
Ha det gott i höstrusket! Kram!

Pernol sa...

Ååh så snygg förvaring! Praktiskt med detta cd-ställ. Så bra idé!

Vilka snygga julkort du har gjort! Födelsedagskortet är vackert.

Här är det höst. Regnet öser ner. Men det är rätt så varmt ändå.

Ha det bra!
kramis Pernilla

Annelie sa...

Snyggt & smart!
Jag måste nog skaffa mig lite pennor så att jag kan göra en sån! ;)
Ha en bra dag!
Kram Annelie

Åsa/asamia sa...

Smart förvaring, och snyggt med!

papermum sa...

TACK för detta smidiga förvaringstips!
Så genialt!
// Linda

Lisa-olsi sa...

Smart idé, vad bra det blev.