torsdag 1 september 2011

Grattiskort

Hejsan! Tänk, idag får vi skriva första september. Oj vad tiden rusar på. Den här sommaren har bara rusat förbi tycker jag. Det mörknar fort om kvällarna nu. Men man får hoppas att det kommer åtminstone några dagar till med sol och värme att njuta av. Jag har två vänner som snart fyller år. Så jag har gjort några Grattiskort till dem.







Detta kort är till en kille som gillar tåg. Därav mitt val av motiv.



Som ni ser så har jag använt små vimplar på båda mina kort. Äntligen fick jag tag i några dies . Det är Whimsystamps Banner Pennant Die set. Det roliga med dom är att man kan köpa små stämplar som passar i vimplarna. Jag har köpt dessa hos Scrapfabriken.

Idag ser min inläggsruta annorlunda ut. Den är mycket större än den annars brukar vara. Det har varit mycket strul med bloggarna sista tiden. Hoppas att det bättrar sig snart. När jag ska skriva kommentarer hos vissa av er som har ordkontroll på. Så bara hoppar och skuttar sidan. Jag får börja om flera gånger med att skriva en kommentar. Det är tråkigt och irriterande och ofta ger jag upp! Jag blir så oerhört glad för era kommentarer. Så skriv gärna en rad innan du kilar vidare. Så jag kan hälsa på er tillbaks. Ha det gott och var rädda om er.
Jippi!
Jag vann helt oväntat med min ask hos Månadens Utamningi Augusti. Mycket oväntat men glad är jag naturligtvis.
Kram Lena

15 kommentarer:

Annelie sa...

Jättefina kort båda två men gillade nog tågkortet lite extra, det var väldigt snyggt! :)
Läckra vimplar!
Kram Annelie

Nina sa...

Två helt underbara kort. Kram Nina

Carina sa...

Underbara kort. Måste ha den magnoliastämpeln, älskar den.
Tågkortet var tufft.

Anneli Mellstrand sa...

Fin fina kort båda men favis blev nog nr 1 ......

Vimplarna läckra .....

kram
//anneli

bili sa...

Fina kort, gillar tågkortet :) Kul med vimplarna, har inte sett dom tidigare. Grattis till vinsten i Månaden utmaning. kram bibbi

lk46 sa...

Stort grattis till vinsten vännen, inte förvånat alls!!!!!
Så snygga kort, det rosa är så vackert och det svarta är så tufft!
Ja tyvärr börjar ju mitt köpstop idag, annars hade dessa vimplar flyttat hem till mig, ja ja jag klarar mig helt säkert utan!
Ha en bra dag imorgon!
Kramisar Lene

Busans Pysselblogg sa...

GRATTIS LENA-VÄNNEN!!! ♥♥♥
Och du har gjort ett så härliga kort... du har lyckats (som vanligt!) och så stilrent till killen och så härliga färger till tjejen som jag nog inte sett förut. Så snyggt!!!
Ja, du har helt rätt, det är de som har kommentarsgranskning där man skriver i ord som strular, tänkte inte på det igår men när jag läste ditt inlägg så, visst är det så för mig med! Är verkligen trist och tar en evinnerlig tid när man vill hälsa på några stycken så jag ger också upp i mellanåt tills blogger fått ordning på det.
Såg att de ändrar något i blogger också men jag vill inte ha Goggle Chrome och det funkar inte i min dator utan det så jag kör det gamla så länge. :)
Ha det så bra du bara kan och tack för inspirationen! Ska försöka pyssla lite här nu! :)
Massor med kramar till dig och ha en skön kväll!!!
Åsa

Petra sa...

Kanonfint kort Lena, snyggt med vimplarna. Jag ska se om jag kan skaffa mej några sådana också, för, HAHAHA, FNISS, vimplarna jag köpte av dej va rackarns små.;)
Trevlig helg på dej!

Pyssel och Kort sa...

Två helt fantastiska snygga kort.
Dom gillade jag massor.
Kram Elin

onkis sa...

Vilka fina kort du har gjort,vilket fint tåg!
Glada dina vänner ska bli när dom får korten.

Pyssel och Kort sa...

Hej igen
Undrar bara va du har köpt vimpel diesen ?
Kram Elin

Margareta sa...

Grattis till vinsten! Den var du väl värd.
Ja tänk att höstmånaden är här, men de fina dagarna är SÄKERT inte slut! Smhi har lovat oss en fin helg nu!
Dessa kort var också jättefina, vart och ett på sitt sätt!
Visst är det roligt att göra olika kort, det är en utmaning i sig tycker jag.
Ha en skön helg! Kram!

Britt-Inger sa...

Ja, visst går tiden fort, alldelens för fort....
Jätte snygga kort och GRATTIS till vinsten!
Ha det gott och Trevlig Helg.
Kram, Britt-Inger

Lena B E sa...

Stort GRATTIS till vinsten vännen!! :) Den är du absolut väl värd att vinna, asken är superduperfin. :)
Båda dina kort är jättefina, så glada födelsedagsbarnen ska bli! :)
En jättefin upprustning av bloggen har du också gjort, snyggt, riktigt snyggt!! :)
Sorry, jag glömde skriva det häromdagen när jag var in hit, tur du vet hur det är fatt med mitt minne. ha ha
Ha det så bra.
Kramar från Lena

Katarina sa...

Ja visst är det konstigt att det redan är september. Jag tycker sommaren ska vara ett tag till, vi får hoppas att september blir fin. Vilka jättefina kort du gjort, de är lika fina bägge 2. Stort grattis till vinsten också, asken är så vacker och det är inte alls konstigt att du vann. Ha en bra vecka. Kramar Katarina