lördag 17 september 2011

Card and Scrap Utfordring # 16

Hos Card & Scrap är Utfordring # 16 Charms.

För ett tag sedan så bloggade Pernol om en 14 dagars sallad. Du kan hitta hennes recept HÄR.

Denna sallad gjorde jag mycket förr. Gillar den verkligen.Den är enkel att göra och mycket god. Men sedan har jag glömt bort att göra den på ett tag. Tack Pernilla att du påminde mig om den!
Hur som helst så är det äppelcidervinäger i salladen. Ja, lite scrapnörd är man väl, när man inte ens kan slänga en flaska, ha,ha. Utan spar den och tänker, den kan jag nog göra något av! Känner ni igen er eller?
Så igår tog jag fram min tomflaska och började altra den.
resultatet;


Detaljbild


Pappret jag använt är ett av mina favoritpapper Primas botanical "Adore"
Bårder har jag stansat med en MS stans, rosor, ett charms iform av en sax, en vit spets, några utstansade swirlar och en gullig liten bild jag hittade i gömmorna.
På locket till flaskan har jag satt en knopp av Tim Holtz. En bit rep som jag hängt ett charms i och en vit spets runt om.
Flaskan har blivit förvaringsplats åt mina knappar och den får bli mitt bidrag till card and Scrap denna gång.

Ha det så gott!

26 kommentarer:

Anne Bente sa...

OMG wawwww hvor er den dog bare super flot.

100000 tak for at du deltager på card and scraps udfordring

klemmmm

onkis sa...

Flaskan va vacker i sig själv,
men den blev ju helt underbar när du har altrat den,snyggt!

snojbi sa...

Wow den är ju bara sååå snygg

MezzaNotte sa...

Den e ju bara för läcker!! så fin den blev! Känner igen, här sparar man på det mesta;)

Carina sa...

Du har lyckats göra en fin flaska, helt bedårande. Ha en bra dag. Nu ska jag åka till jobbet. Kram

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
Den är ju helt underbar! Och vilken ide!!! Jag kanske skulle dekorera mina som står på bordet!
Så fiffig ide!
Ha en skön söndag!
Kram lene

bili sa...

Fiffig idé och flaskan blev väldigt vacker :) Liftvarning till idéen :) kram bibbi

maria sa...

Hej.
Du har altrat denna vackra flaska helt underbart. Snygga papper och många härliga decosar.
Gillar speciellt locket till flaskan.

morkaren sa...

Hvor smukt, du har pyntet denne flaske, dinne knapper bor fint, mine er i et almindeligt syltetøjsglas, men med hæklede serviet på låget. tak for din søde kommentar på min blog. v.h. morkaren.

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

JAG BÄRA ÄLSKAR DIN FLASKA som du har alstrat:) Sen tycker jag så mycket om när man återanvänder gamla saker och ger som nytt liv:) SÅ HIMLA SNYGGT och super bra gjort:) JAG GILLAR MASSOR:)

TUSEN TACK snälla Lena vännen för din omtanke och dina rader hos mig:) Så himla snällt och gulligt av dig och sätter stort värde på det ska du veta:) TACK FÖR ATT DU FINNS:)

Jag fick en rejäl förkylning med mycket värk i hela kroppen och feber som inte riktigt ville släppa tagit! När jag var okej till att påbörja mina behandlingar på Smärtis så blev jag helt ihjäl. Kan inte komma i håg när jag har varit så himla trött, slut och ork lös. Här även känt mig deppig och ledsen. Tyvärr så går livet upp och ned i bland och det är bara att ta det som det kommer och ta en dag i tagit sen så brukar det reda ut sig till slut !

Ha en underbar söndag och var rädd om dig:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Tusen tack Lena vännen för dina rader du är alltid så himla snäll och god:)
Ja livet är fylld med berg och dalbanor och i bland så får man bara ta en dag i tagit och låta allt ta sin gång!
Så snällt av dig att tänka på mig det uppskattas MYCKET och du jag har tänkt på dig och har inte glömt bort dig alls ska du veta:)

Ha det bäst och kramis kramis kramis från lilla Inger vännen:)

Pyssel och Kort sa...

Så snyggt.
Kram Elin

Andrea sa...

Hi dear Lena!
What a wonderful and nice creation! I love it - the great paper and design! So Beautiful!
Big hug
Andrea-Emmi41

Riet sa...

Wowwww Lena,this is so wonderful.

Hugs Riet.xx

Connie sa...

Wauw, hvor er den rålækker. Rigtig sød opbevaring.

Tak fordi du deltager i udfordring på Card and Scrap.

Papirdilla sa...

Åååå, denne er superlekker! Nydelige farger og vakkert dekorert.
Tusen takk for at du deltar hos Card and Scrap:)
Klem,
Hanne

Cath. sa...

Å, så vacker flaskan är, Lena!
Kramar!

Eva sa...

Jisses vad fin din flaska blev!! Helt sagoligt vacker. Har aldrig testat att altra en flaska, men blev riktigt inspirerad.
Ha en bra vecka hälsar Eva

Heidi sa...

Wow så utolig lekkert!
Nydelig pyntet:)
Takk for at du deltar i utfordringen
hos Card and Scrap.
Klem Heidi:)

Lisa-olsi sa...

Snyggt altrat!
Lycka till :)
Kram Lisa

Anneli Mellstrand sa...

Snacka om kreativ , jag blir verkligen inspirerad när jag är här inne på din blogg......
superfint ....

krammmmmmm

//anneli

Petra sa...

Helt underbar altring av en vinägerflaska. Vackra papper o superfina dekosar.
Kram

Katarina sa...

Så otroligt fin. Jättevacker. Kramar Katarina

Cattis sa...

Den som spar han har hihi. Ja du visst är man väl rolig när man tänker, mm det där kan nog vara bra att ha :) Sen ligger det en hel massa saker i skåp och lådor som man inte hunnit ta tag i ;)
Jättefin blev din flaska, och den kom ju till användning :)

Det verkade som du kommit bort inne hos mig :( så jag la till mig som följare på nytt, fråga mig inte hur, jättekonstigt iallafall.
Önskar dig en bra vecka och var rädd om dig / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

TUSEN TACK BÄSTA Lena vännen för mycket trevliga och snälla ord om mina tejp rullar som jag hade alstrat:)

Tycker det är så himla kul att man även kan använda dom så får man också lite mera för sina pengar ha ha ha:)

Ha en underbar dag och var rädd om dig:)

Kramar från lilla Inger vännen:)

Lena B E sa...

Åååh den blev ju helt underbar!! :)
Så fint och så vackert i en lite gammaldags stil, underbart!! :)
Ha en trevlig kväll.
Kramar från Lena