fredag 26 augusti 2011

Någon teask

blev det inte. (Det dricks inget te här.) Men väl en godisask. Det slinker det ner ibland, läs ofta, ha,ha.
Jag har gjort den efter den superbra tutorial som Inger har gjort. Har ni inte sett hennes askar. Så titta in till henne och kolla allt vackert hon gör.
Pappret är från Bo Bunny Father Christmas. God Jul sigillet har jag haft crackle accents på, för att få den lite slitna locken. Uppe på asken står det Holiday Traditions. Jag har ett gammalt recept på julkarameller som min mormor och min mamma alltid gjorde till jul. Så det kanske blir ett gäng sådana i denna ask så småningom.



Önskar er alla en trevlig helg.

14 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Underbar......

Trevlig helg
Krammmm

//anneli

lk46 sa...

Godmorgon Lena vännen!
Så underbar godisask, gillar verkligen din lösning med lås!
Ha en underbar helg, själv ska jag vara barnvakt!
Kramizar från Lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)
WOW vilken ask det blev den är helt ljuvlig och jag älskar den:)
Gillar detaljen med låset som du har med det är nog något som jag kommer lifta från dig ha ha ha:)

Å söta kära du STORT TACK för dina snälla ord om mig du är jo så himla gullig:) Tar det till mig och gömmer det i mitt hjärta:)

Har lagt ut länken till den åttakantiga asken också och jag är helt övertygad om att du skulle lyckas till hundra med att skapa en sådan också:) Jag hoppas verkligen att du testar på och var trevligt att du gillade mitt försök på asken:)

Det är en himla tur att lilla Olga godkände och gillade sin skatt kista puh:)

Håller helt med dig att det är super tråkigt att Mita ska sluta med AltheasMix. Fast jag förstår henne också och önskar henne all lycka till med allt hon tar sig för i framtiden:)
Jag har som tur är fått en mycket fin vänskap med Mita som kommer fortsätta och vi kommer även i framtiden att träffas och pyssla tillsammans som tur är:)

Ha en underbar fredag och helg och var rädd om dig!

Massor med STORA VÄRMA kramar från din lilla vän Inger:)

onkis sa...

Den fina godisasken med godis i då är julen räddad :)
Ha en trevlig helg!

Snowflake´s pysselrum sa...

Klart det måste göras en ask som denna, din är jättefin hoppas bara man lyckas med den....Kram Titti

Lisan sa...

Jätte snygg ask! Oj vad du hinner med mycket scrapping, begriper inte vart du hittar all tid..Ha en bra helg, kramis från Lisan

Annelie sa...

Jättefin ask!
Nej här kommer det nog inte heller att bli någon TE-ask när jag ska prova på att göra den - godis är betydligt godare ;)
Trevlig helg!
Kram Annelie

Petra sa...

Den är verkligen jättefin. Man kan ju fylla den med vad man vill ju, ska kanske knåpa ihop några som julpresenter i år. Var den svår att göra? Jag är ju ingen altrare men man måste hitta på lite nytt till varje jul, förra året fick alla en altrad toffeefee-ask så jag kanske ska ge mej på detta i år.
Ha en riktigt trevlig helg.
Kram
Petra

Katarina sa...

Så otroligt vacker, så fint papper. Trevlig helg. Kram kram

Carina sa...

Jättefin godisask. Låset var fiffigt. Här hade det behövts hänglås:))

Margareta sa...

Helt ljuvlig ask - älskar den fast jag inte äter godis!!!
Egna "Mozartkulor" brukar dock jag och barnbarnen göra varje jul, att ge bort i julklapp. Kanske ska satsa på egna "chokladaskar" till dem i jul. ;-)
Ha en skön helg! Här har sommaren kommit åter!!!
Kram!

bili sa...

Så vacker och trevlig ask, riktigt snygg. Kram bibbi

snojbi sa...

Åhhh den är hur fin som helst
Trevlig helg

Nina sa...

Helt underbart. Så otrolgt fint du har fått till det. Ha en trevlig helg. Kram Nina