måndag 29 augusti 2011

Julkortsutmaning 11

Denna veckas julkortsutmaning hos Altheas Mix är "vitt på vitt".
Jag var med på denna utmaning förra året med och tänkte, hur ska jag klara av att göra ett helvitt kort. Men när jag fått till ett, så tyckte jag att det var riktigt snyggt. Stilrent och vackert. Det tycker jag fortfarande. Det är snyggt med vita kort.
Jag blev full av pyssellust och satte igång med mitt vita kort.
Resultatet


Jag embossade en bit cardstock.Sydde en ram runt om. Gjorde sedan ett runt hål med en spellbinders. Monterade pappret på kortstommen med 3 d kuddar för att få lite djup.. Stansade ut blommor, kvistar och swirlar och satte dom i ring runt hålet. Stansade ut God Jul med alfabet Cuttlebug " Baby Face". Några pärlor och glitter i mitten av blommorna. Klart!

Så vill jag säga Grattis till Pernol, Pernilla som fyller år idag. Hurra!

Ha det så gott.

21 kommentarer:

Tiina sa...

Jättefint och stilfullt julkort!

onkis sa...

Det va snyggt!!
satt precis och funderade på hur jag skulle få till mitt julkort??Men du gav mig insperation.
Må gott!

bili sa...

Otroligt vackert, suck. Ingen idé att tänka på att vara med på Mitas utmaning. Tror inte jag kan få till ett helvitt kort så fint som du har gjort. kramar bibbi

pojjo sa...

Underbart kort, gillar vitt vitt vitt :D

Katarina sa...

Jag sitter här och har tappat hakan, så otroligt snyggt. Jag gillar kortet jättemycket, tycker det är såå snyggt med vita kort. Detta kort kommer nog liftas. Kram kram

Mim... sa...

Men hej HALLÅ hur underbart vackert var inte detta då? URTJUSIGT med vitt på vitt.
Ha det gott....

lk46 sa...

ÅH Lena, det är banna mig det vackraste kort jag sett någon gång!
Du är helt fantastiskt!!!!
jag sitter här och kämpar med mitt, kommer imorgon... tror jag!
ha en härlig kväll!
kram lene

Veronica sa...

Vilket vackert kort, jätte snyggt.

Annelie sa...

Supersnyggt Lena!!!
Ja den här veckan måste jag absolut försöka hinna hänga på, blir ju så himla läckert med vitt på vitt.
Ha det gott!
Kram Annelie

Maud Freij sa...

Oj oj oj de va det finaste julkort jag sett på mannaminne.
Otroligt fint.

Klart du vinner med det.

Kram från Maud

Gertrud sa...

Jag kan bara hålla med alla andra. Detta var ett supersnyggt kort. Jag hittar inte rätt ord, så jag säger bara att du är bäst! Kram Gertrud

Pyssel och Kort sa...

Ett super snyggt julkort,
Gillar vitt.
Kram Elin

Romantiska Hem sa...

Hej! Här kommer en viktig anteckning
För det gäller att vara ute i god tid!!!
Under december månad (ja alla adventshelger) kommer vi att i
HELA LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD (vi har nämligen en lika stor källare och övervåning), vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger, mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!!
Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt! www.levvackert.blogspot.com

Margareta sa...

HELT UNDERBART LJUVLIGT!
Saknar ord!

Snowflake´s pysselrum sa...

Ditt kort blev otroligt fint i vitt.Har själv inte prövat....
Hoppas du har en härlig scrapdag.
Kram Titti

Busans Pysselblogg sa...

Så snyggt utseende du har på bloggen nu - hm... nu blev jag jättesugen på att ha något enklare och inte så murrigt som jag valde, men får hålla mig till tåls lite nu! ;) Men det är så snyggt du har!!! :)
Och vilket helt fantasiskt vitt julkort du gjort, och du har lyckats med att fota vitt också... inte det lättaste ju.
Måste prova göra ett vitt julkort också någongång. Här håller jag på med ett nytt födelsedagskort, kan inte visa det heller än men får visa lite äldre kort så länge, det går ju det med. :)
Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Nina sa...

Det här tycker jag om,ett helt underbart kort. Ha det så gott. Kram Nina

Annacarin sa...

Så snyggt!
Vitt passar ju egentligen väldigt bra till julkort har inte tänkt så... tur att man får lite puffar av andra som tänker till *ler*
Alla detaljer och blommorna är ljuvliga! Kom på att jag har dem med.. kul, jag får nog gå igenom mina saker! Kanske hoppa på samma som Lene att göra 100 alster utan att handla*gruffar lite* det är ju KUL att handla!
Kortet är alldeles underbart helt klart!
Kram Annacarin

Lena B E sa...

Åååh vilket fantastiskt vackert kort du gjort vännen!! :)
Du är så duktig på att göra vita julkort! :)
Ha det bäst och ha en trevlig kväll.
Kramar från Lena

MezzaNotte sa...

AH.... så vackert julkort! Det här älskar jag bara!

Kram Katja

Britt-Inger sa...

WOW, så snyggt!!!!
Kram, Britt-Inger