måndag 15 augusti 2011

Julkort v 33

Denna vecka är det valfritt julkort som gäller hos Altheas Mix
De stämplar jag har mest av är faktiskt julstämplar. Man får sina favoriter och här har jag använt den Magnolia stämpel som jag gillar bäst. Den är inte ny, men jag har fastnat för denna Tilda. Söt och lite annorlunda tycker jag. Silent Night Tilda heter den.



Insidorna


Jag har även gjort en liten ask med papper från Pion.



I fredags blev jag ordentligt överraskad av en fd jobbarkompis. Han ringde och frågade om jag ville ha svamp. Så klart jag ville. Svamp är något som jag har lärt mig tycka om. Tycker det är en riktig delikatess .Gillar ni svamp?

Jag har svårt för att gå i skogen numera. Då är det gott att ha vänner som tänker på en!

Idag har det varit ösregn så gott som hela dagen här. Liknar höst tycker jag. Men man får väl hoppas på ytterligare några vackra sensommardagar.
Ha en bra vecka.

19 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Åhhhhh vilket underbart julkort du har gjort , håller med dig stämpeln är jättesöt .......
Vilka vänner du har som kommer hem med kantareller var rädd om dom.......

kramar
//Anneli

bili sa...

Jättevackert julkort, snyggt papper och fina dekorationer till motivet. Fantastiskt fina insidor :) kramar bibbi

onkis sa...

Tycker också att stämpeln på ditt julkort är jättesöt,
och ditt kort blev riktigt juligt.

Ha en toppen bra dag!

frubards pysselkök sa...

Underbart julkort! Och stämpeln gillar jag massor. Köpte en i fjol, men hann inte använda den så mycket. Men i år kommer den att användas flitigt...
Boxen av Pion papprena är inte heller så dålig...

Och du , jag är inte så LITE avundsjuk på dej som har såna vänner som kommer hem med svamp åt dej :-)

Ha en underbar tisdag.

Kram // Kikki

Petra sa...

Riktigt fint juligt julkort. Härligt med den röda färger. Och svamp, ja det är så gott. Framförallt kantareller, de äter man så sällan.
Ha det gott min vän.
Kram

Nina sa...

Så underbart att ha sådana vänner . Julkortet är bara så fint och som vanligt har du användt så fina papper, gillar hörnen.Ha en bra dag. kram Nina

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Så underbart julkort! Du har helt rätt, det är en underbar stämpel, en av de som ligger på min önskelista!
Söt ask har du också gjort!
Så mycket svamp, smaskens. Så roligt att har så goda vänner!
Hoppas allt är bra med dig vännen!? Jag har legat i magsjuka några dagar, men är mycket bättre idag!
Kram lene

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Håller med dig att denna stämpel är en av de finaste och jag tror jag också har mest julstämplar, en del oanvända som väntar på ork och tid.
Kortet kunde nog inte ha blivit bättre, låter lite tråkigt kanske, men det är så vackert och sååå juligt!
Svamp är gott men jag håller mig till de i den där plåtförpackningen som kallas konservburk eller ICA:s inlagda champinjoner... är inte van att äta kantareller men smakar gärna lite och försöker komma underfund med hur det egentligen smakar... *rodnar*
Blir så glad när jag läser din gamla arbetskamrat tänkte på dig... en hel del av skogens guld har du ju fått hem! :)
Ha det så bra du bara kan idag! Här lyser solen lite, hoppas den är hos dig med.
Massor med kramar
Åsa/Busan

Busans Pysselblogg sa...

Glömde... asken är så vacker också! Ser vintrig ut tycker jag!
Massor med kramar igen!
Åsa/Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Som alltid så blir man mycket GLAD och trollbunden av underbara alster som du gör:) I dag är det inget undantag:) Både Julkortet och asken är helt underbara snygga saker riktigt ögongodis:)

Å vilken svamp det såg riktigt mumsigt ut, jag gillar också svamp det är en riktig delikatess det har du helt rätt i:)

Jag har haft helt underbara dagar med mina nära och kära ifrån Norge:) Har helt å hållit prioriterat dom, vet jo inte när vi ses och träffas igen nästa gång!

Har fått många underbara bilder som jag kan titta på och även minnen. Har haft det helt toppen med lilltjejen och resten av familjen:) Det har varit super mysigt

Hoppas allt är bra med dig och att du har det bra:)

Nu ska jag titta runt här på allt det underbara du har lagt ut under tiden som jag har varit borta och njuta av allt ögongodis som du bjuder på:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

P.S Skönt att höra att man inte är bortglömd blink blink det blir jag mycket GLAD för:)

Annacarin sa...

Hej Lena!
Visst är hon söt lilla Tilda. Kortet är jätte sött med fina detaljer.
Längtar efter att få sätta mig med julkorten nu. Ska nog sätta mig och färglägga, DET är så roligt! Då kan jag bara börja montera sen.
Svamp är underbart gott! Har fått ett par påsar av min pappa, SÅ gott!
Regnar har det gjort på många ställen , mindre kul om man står mitt ute i regnet. Men idag har vi faktiskt fått sol!
Ha det gott!
Kram Annacarin

Margareta sa...

Hom är helt underbar, denna lilla Tilda - och du har gjort ett ljuvligt kort!!! Du gör också så jättefina insidor!
Asken är också så underbar!

Min Kjell kom också hem med ett helt gäng kantareller idag. Älskar dom! Brukar också plocka, men idag målade jag vindskivor under tiden.
Ha det gott! Kram!

Snabbscrapparen sa...

Svamp är jätte gott! Ditt julkort är underbart och nåldynan är super söt!

Riet sa...

What a beautiful cards Lena.

Hugs Riet.xx

Angelica sa...

Mitt dåliga samvete över julkortsproduktionen anfaller med full kraft när jag ser dina undebara julkort. Jättefina!!!!
Och asken är ju helt underbar.

Ha det bra!

Lisa-olsi sa...

Ett "riktigt" julkort, vackert,
väldigt söt stämpel.
Jättefin ask, stilren.

Jag gillar inte svamp men det
gör resten av familjen,
så det finns i frysen ändå :)
Goda vänner kan man inte få för många av.

Kram Lisa

Pyssel och Kort sa...

Oj vad mycket svamp.
Så jätte fina kort du har gjort.
Kram Elin

Pippin sa...

Jättefint julkort!

AnnikaS sa...

Åh vilket sött julkort i fina julfärger och en fin ask! Härligt med vänner som tänker på en.
kram Annika