torsdag 11 augusti 2011

Julkort v 32 och en nåldyna.

Denna vecka består julkortsutmaningen hos Altheas Mix av att man ska göra ett "annorlunda" julkort. Jag har gjort ett sk Magic card.


Jag har stansat sidorna med en MS stans. Papper , hjärtswirl och stämpel från Magnolia. Snöflingor utstansade även dom med en MS stans. Monterat dom på 3 d kuddar. En pärla och lite stickles på dom, så blev dom riktigt fina. Ett band, spets och ett charms.

Jag har sett på några bloggar att dom använder samma stämpel på insidorna av kortet. Då utan att färglägga dom. Tycker det är snyggt och jag ville testa.



Jag hittade med hjälp av Gertrud till en film på You Tube, där dom visar hur man gör en nåldyna till sina pins. Tyckte det var en rolig grej att testa och så blir det ju en liten prydnad för scrapbordet.




Min lilla dyna blev så här. Gjord av en konservburk.



Ha det så gott. Tjingeling!

21 kommentarer:

Louise sa...

Otroligt vacker kort du har gjort.
Kram Louise

lk46 sa...

ÅH så snyggt!!!! Håller på med ett sånt kort, jätte kul att göra!
Nåldynan är ju så läcker!
Ha en bra dag i regnet min vän!
Kram lene

Anneli Mellstrand sa...

Åh vilket kort och nåldyna ......jätte fint båda två

Nåldynan skall jag nog apa efter om det är okey ??????

kram
//anneli

Annacarin sa...

Sicket snyggt kort!
Det gör sig väldigt bra med motivet på insidan med tycker jag. Kul modell på kortet, det är roligt när man kan ställa det upp! Det har jag förstått då min mamma (i och för sig en aning partisk) alltid vill ställa mina kort till allmän beskådan :)
Och vilken snygg nåldyna!! Jag fungerar ju så att jag gärna vill göra allt fint som alla andra gör.. i alla fall testa för att se om jag klarar det! Det är bara det att jag behöver mer tid... jag hittar saker varje dag som jag vill göra!
Den kommer med all säkerhet att pryda din pysselhörna för den var riktigt fin!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Annacarin

bili sa...

Så fint julkort, riktig julstämning så här i slutet av sommaren :) Nåldynan är oxå snygg. Blir nog snygg att ha på pysselbordet. Då vet man var man har sina pins. kramar bibbi

Mim... sa...

Underbart julkort och fin nåldyna, det kanske man skulle pröva att göra.
Ha det gott.....

onkis sa...

Det va ett riktigt vackert julkort,
härliga julfärger.
Och nåldynan är jättefin,roligt att ha framme på ditt pysselbort med allt annat fint du gör.
Kram!

Gertrud sa...

Så fint kort, snyggt att kunna ställa upp det så. Det blir liksom vingar vid sidan som blir som stöd. Och att stämpla insidan blev också fint. Wow så fin din nåldyna blev, riktigt snygg! Jag har ätit upp tonfisken så nu har jag en burk :) Kram Gertrud

Annelie sa...

Åh..kortet är, förstås, jättefint! - snyggt med samma stämpel på insidan - och din nåldyna var ju verkligen superläcker! Den filmen måste jag kolla en dag sen när jag har lite mer gott om tid :)
Kul att du vill vara med på min blogcandy, Lycka till!
Kram Annelie

Pernol sa...

Åh vilket jättesnyggt kort! Nåldynan blev så vacker.

Ha det bra!
kramis Pernilla

Petra sa...

Jättegulligt julkort du gjort Lena.
O så fin nåldynan blev. Jag har sett den hos nån annan innan o då tänkte jag faktiskt att jag skulle göra en sen glömde jag bort det. Jag undrar om du har tyg längst ner, runt burken sas, eller är det papper?
Kram

Carina sa...

Jättefint kort och nåldyna.

Pyssel och Kort sa...

Vilken fin nåldyna och ett helt fantastiskt julkort.
Kram Elin

Nina sa...

Lika fint som alltid, ett helt underbart kort. Trevlig helg. Kram Nina

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Mycket snygga skapelser! Jag gillar speciellt nåldynan, den är himla söt.

Svar: Tack, väldigt roligt att du tyckte om min senaste tag. Du är hjärligt välkommen tillbaka. :)

Kram

Maud Freij sa...

Så fint julkort.

Och nåldynan va jättefint ska kolla på filmen nu.

Ha en trevlig helg.

Kram från maud

Busans Pysselblogg sa...

Hej Lena-vännen!
Vilket juligt och vackert julkort du gjort igen, det är helt ljuvligt! Snyggt tyckte jag det var också att ha samma stämpel omålad inuti... kommer nog prova det med.
Nåldynan du gjort är fantastisk, så vacker att bara titta på och dessutom väldigt praktisk. Tittade inte på filmen nu men får fundera på om inte jag med ska försöka mig på en senare... snäll Gertrud är som hjälpte dig! ♥
Smart du är, så klart borde jag ju med ha önskat mig en båt... hi hi.. så långt tänkte jag inte! :D
Önskar dig en trevlig helg så länge och ska nu titta vidare... såg att du gjort mer sedan jag var hos dig sist... härligt!
Massor med kramar så länge!
Åsa

Margareta sa...

Läckert kort som man verkligen blir glad och inspirerad av!
Tack för förmedlingen av videon!
Du har gjort en så fin nåldyna!
Jag får sån lust att prova själv, när jag kommer hem till limpistolen ;o)
Ha en fortsatt fin helg! Kram!

snojbi sa...

Ett sånt snyggt kort och vilke underbar nåldyna
Trevlig helg

Lena B E sa...

Åååååh ditt julkort är helt underbart fint!! :) ♥I love it♥
Nåldynan är jättefin den med och en mycket smart 'manick' att göra till alla pinsen. En sån borde jag också ha, så kanske jag hittar mina pins sen. ;)
Ha en underbar lördag vännen.
Kramar från Lena

Lisa-olsi sa...

Ett snyggt och varmt kort.
Tuff pinsdyna!
Kram Lisa