onsdag 3 augusti 2011

Julkort v 31

Altheas Mix startade upp en julkortsutmaning för några veckor sedan. Den här veckan, tänkte jag att jag ska vara med där. Man ska denna vecka använda sig av något Maja Design papper.
Jag har använt "sommarpapper" ur serien Lantliv. De röda pappren tycker jag passar utmärkt till att göra julkort av. Eller hur?








Stämpel från Magnolia "Flying Angel Tilda". Färglagd med promarkers och MCP teknik som vanligt.
Jag blev så glad när jag såg att det har kommit små spetsar till promarkerspennorna som tillbehör. Jag vet inte om dom har kommit till Sverige än. Jag har beställt några från Joanna Sheen. Jag tycker det är svårt att färglägga med de starka färgerna. Allra helst rött, som gärna vill flyta ut. Med dom mindre spetsarna kanske det går lättare att hålla sig inom motivet. Hoppas det i alla fall.

Tack för alla goa kommentarer jag får av er. Dom betyder så mycket. Hoppas ni njuter av ett härligt sommarväder.

19 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort , jag skall börja med julkorten tidigt iår, ( det säger man alltid ) få se om detr blir så .........

Kram
//anneli

Mim... sa...

Så bra de pappren passade till julkort, det blev jättefint!.
Ha det gott...

onkis sa...

Va snyggt ditt julkort är,
vi använde samma papper till veckans utmaning,men jag tog andra sidan :)
Tycker dom passar perfekt som julpapper.
Kram!

Kristin sa...

Å så fint! Skall också vara med i veckans utmaning. Bra att börja med julkorten i tid.

lk46 sa...

hej vännen!
Så snyggt julkort. Så snyggt det blev med dessa papper, ska nog använda dem jag också!
Idag är det så vackert väder, ska ta en kopp kaffe och sätta mig på balkongen!
Ha en skön dag vännen!
Kram lene

bili sa...

Mycket fint julkort, snyggt papper. Visst passar lantliv även till jul :) Att promaker flyter ut beror nog på pappret. Har du provat
color copy 250 gr? Brukar inte flyta ut då. kram bibbi

Annelie sa...

De papprena passade ju perfekt till julkort! Ett mycket fint kort!
Kram Annelie

GunBritt sa...

Fint julkort
GunBritt

Maud Freij sa...

Så fint julkort och fint innuti.
Lycka till med tävlingen.

Kram från Maud

snojbi sa...

Wow vilket snyggt julkort

Margareta sa...

Sååå ljuvligt! Hon är för go, lilla änglaTilda!
Vackra blommor också, och visst passar sommarpapperen till julkort!
Ha det gott! Kram!

Lena B E sa...

Så jättefint julkort vännen!! :)
Jaa maja papperen passar jättebra och dom är användbara året runt. :)
Äntligen har vi fått värme också så nu njuter jag för fullt, det är såå varmt/hett och soligt här idag, underbart härligt!! :)
Ha en toppendag min vän.
♥Kramar från Lena

Nina sa...

Ett underbart julkort den lilla Tilda är så söt. Fint med den utstansade ramen. Ha det så bra. kram Nina

Cattis sa...

Hej hej, ja det var inte igår jag var inne ;)
Jättefint julkort du visar, eller fina julkort , och andra kort med förstås hihi..
Glasskortet var ju ljuvligt förstår att du var tvungen att ta en liten bit ;) Den såg ju riktigt smarrig ut :)
Vill passa på att önska en trevlig helg /Kram kram

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint och varmt kort.
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Vilket juligt och härligt kort du har gjort till utmaningen... det var riktigt snyggt med det mönsterpappert och lilla Tilda är ju så söt här... du har verkligen lyckats och önskar dig lycka till!
Hoppas att dessa spetsar till promarkers är bra för dig, jag har ju inte än provat såna pennor så jag har ju noll koll där men ska bli jättekul att höra hur de är ändå. Man vet ju aldrig om jag också provar sen. :)
Håller så med dig om tragedin i Norge och ja, det är så fruktansvärt alltihopa. Hoppas du är rädd om dig extra mycket just nu och hoppas du får en trevlig helg.
Såg som hastigast glassen i ditt förra inlägg till Lena BE o Altheas utmaning och det är så läckert!!! Hoppas själv kunna komma igång och få bort ringrostigheten i pysslet och delta i utmaningen hos Lena BE... har ju en stämpel med en glass och hade varit så roligt att kunna prova den ju! :)
Ha det så gott du kan så länge! Blev så glad att du tyckte om utseendet på bloggen när jag nu bytt. Din är så stilren och snygg... ser nästan ut som is tycker jag... riktigt elegant.
När du någongång senare får tid och ork skulle jag vilja veta vad Vintage betyder... jag vet du berättade för Lena BE så hon förstod och jag känner att jag nog behöver veta det med så småningom, det är ju ibland vilkor vid utmaningar och så och jag har bara så noll koll där. *rodnar*
Ha en riktigt trevlig helg vännen!
Massor med kramar till dig!

pojjo sa...

Super sött julkort du har gjort :D

Angelica sa...

Såå fint, papperen passar verkligen! Jätteläckert med alla lager. Önskar jag kunde färglägga så bra som du, mina Tildor och hänglar sitter mest i en pärm och har tråkigt.

Ha det bra!

AnnikaS sa...

Superfint och toppen att kunna använda andra papper än rena julpapper på sina kort!

Du färglägger riktigt snyggt. Jag använder precis som du promarkers och blev väldigt nyfiken på de små spetsarna.
kram Annika