torsdag 18 augusti 2011

Julkort med annorlunda vikning.

Hej på er!

Nu har det varit pysselväder några dagar, spöregn med andra ord. Så jag har suttit och pysslat lite. Blandannat så har det blivit ett julkort till med en lite annorlunda vikning.
Själva iden till kortet hittade jag här
Men för att det skulle bli ett kort, så ändrade jag på måtten.
Jag gör oftast kort 14X 14 cm. Så även detta kort är 14 cm brett. Men det kan man ju göra i vilken storlek som helst.
Sedan har jag använt hela cardstockens längd.
Bigat vid 12,5cm, 14cm , 28cm.
Fickan inuti kortet gjorde jag en aning större än beskrivningen. Man kan göra som man tycker och rätta storleken lite efter vad man vill lägga i den.


Bilden har jag hittat på nätet. Rosettbandet är köpt hos Altheas, jag bara älskar det. Fast nu är det slut hos henne såg jag.


Insidorna på kortet. Papper och stämpel från Magnolia. Bakom Spellbinders rutan döljer sig en ficka.

Här har jag lagt en chokladbit i fickan och fällt ut den.

Det är roligt att testa nya vikningar tycker jag. Är städigt på jakt efter något nytt, roligt att testa. Denna vikningen var rolig att göra. Så testa den!

Önskar er alla en trevlig helg.

25 kommentarer:

Annelie sa...

Underbart vackert kort & vilken rolig vikning, den måste jag testa! Tack för beskrivning & mått!
Kram Annelie

Lisan sa...

Ååhhh så fint. Gillade vikningen jätte mycket. Tack för detta tipset. Kramis Lisan

Pernol sa...

Ååååh vilket fint julkort! Vikningen är jätteläcker. Vad många snygga alster du har gjort sen sist jag var här.

Ha en skön helg!
kramis Pernilla

bili sa...

Jättefint kort, fint motiv, papper och dekorationer :) Håller med dej om att det är kul att prova på något nytt. Försöker oxå leta nya vikningar på nätet. kramar bibbi

Busans Pysselblogg sa...

Hej Lena-vännen!
Tänkte bara titta in och önska dig en tidig trevlig helg, och så får jag se detta helt enorma julkort... WOW!!! ♥ Vilken läcker vikning och vad duktig du är som ändrat måtten själv för att passa... ja, det är så välarbetat och så snyggt... riktigt mycket julkänsla också!!! ♥ Tusen tack för allt ögongodis du bjuder på!!!
Här är marken imorgon och det är så bra det är så nära om jag blir dålig. Har försökt göra inlägg men det funkar inte på min blogg idag... mysko. Ja, hur som helst ska jag försöka hitta kattleksaker på marken, ibland undrar jag varför för de gillar ju ändå bäst papperskassar och gratis-kartonger, men jag hoppas väll att någongång hitta någon leksak som de ska gilla riktigt! :) Blir bara ett försök vart år och det är just på marken... hi hi... och skam den som ger sig! ;) Ska sätta mig och pyssla lite nu, solen skiner här men önskar jag kunde skicka den till dig för jag gillar den inte sådär just nu, tror du vi kan byta!?! ;)
Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig!
Massor med kramar till dig!
Åsa

Anneli Mellstrand sa...

Underbart fint kort, vikningen skall jag testa någon dag ........

kram
//anneli

snojbi sa...

Wow helt underbart fint

Nina sa...

WOW,så fint, helt underbart dekoreret. Kram Nina

onkis sa...

Vilket underbart kort,det gillade jag!!
Och det är ju bara ett extra plus om det är choklad i det vackra kortet också :)

Gertrud sa...

Så gullig bilden är. Vikningen ser spännande ut och bandet blev jag helt förälskad i. Det gjorde hela kortet. Mycket fin insida med en hemlig ficka. Hur bra som helst. Kram Gertrud

Maud Freij sa...

Alltså du är makalös på att göra fina kort, vilken lycka att ha dig som vän och få ett sådant fint kort.

Kram från Maud

Carina sa...

Fint kort ockul med ny vikning. Ska kolla den. ha det bra

Petra sa...

Sååå fint Lena. Trevlig ide på julkort dessutom. Och vilken fin bild, var på nätet har du hittat den?
Jag ska försöka göra lite julkort nu i helgen, ska scrappa tillsammans med en väninna. Har inte haft lust att göra julkort på bra länge, 1 julkort är klart. Brukar nog ha en 20-25 annars så här års, men vi får väl se om inspirationen kommer tillbaka.
Kram o riktigt trevlig helg.Petra

Busans Pysselblogg sa...

TUSEN TACK FÖR DIN SUPPORT IKVÄLL!!! Tänk att jag till slut fick rätt på både bloggen och kortet jag fastnade i... nu är det klart! :) Känns så skönt att få det ur händerna när det är ett kort som känns viktigt att det blir bra. Får sån prestationsångest annars... och börjar tvivla på min idé. Kan ju inte visa det än på ett bra tag men det kommer.
Hoppas du har det så bra du bara kan ikväll och tusen tusen tack vännen för dina kommentarer, de värmde extra mycket idag. ♥
Massor med kramar
Åsa/Busan

Pyssel och Kort sa...

Så jätte fint och en rolig vikning.
Kram Elin

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Åh så läckert kort, du är helt fantastisk på att hitta nytt! Tackar man för som liftar dig FNISS.....
Ha en helt underbar helg vännen!
Massor av kramar från Lene

Maria sa...

Hej Vännen.
Så flitig du varit. Tittade snabbt på alla dina fina alster och kort.Bara älskar din fina insidor. De är såå välarbetade. Ska titta lite mer senare i helgen då jag tänkte toksurfa runt överallt riktigt länge efter mitt låååånga uppehåll. Jag har sanknat er alla och det är sååå roligt att få ett så fint gensvar på mitt senaste inlägg.
Önskar dig en fin helg.
Kram
/M

Petra sa...

Tack för bilden snälla Lena.
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
Så trevligt att komma hit och hälsa på för här bjuds det alltid på underbara alster:)
Kortet är riktigt valarbetat och snyggt och du vet precis hur du ska dekorera så att det blir perfekt:)
Mycket snyggt och mycket bra jobbat:)

Kul att du gillade mitt pyssel jag hade gjort till vårt nya uterum:) Det är så trevligt att testa på lite annat också i bland:)
Vi är verkligen super nöjda med vårt nya uterum:) Vi har ätet middag där varje dag sedan det blev klart:)

Önskar dig en toppen fredag och helg:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad god du är Lena vännen tack snälla för dina rader om mina trådrullar:)
Fast jag tror inte på att dina inte vart snygga jag är övertygad om att dom blev super snygga hmmmmmm:)

Ha det bäst vännen och kramis kramsi från lilla Inger vännen:)

Riet sa...

This is so wonderful Lena.

Hugs Riet.xx

Margareta sa...

Oj så vackert och välarbetat och så kul med en annorlunda vikning! Tyvärr försöker jag mig alltför sällan på nån sån - få se om du lyckas inspirera mig!! ;-)
Ha en skön helg! Kram!

Katarina sa...

Underbart vackert och välgjort kort du gjort igen. Jag tycker det känns lite konstigt att börja med julkort nu men jag vänjer väl mig. Ha en underbar helg. Kramar Katarina

Joanna sa...

Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/Dag http://www.domkallarmighannes.com/2011/08/dagens-blogg_19.html
Finns även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)
Annars kanske vi kan göra ett bloglovinbyte?;)

Annica sa...

Jättefint kort med en rolig vikning!
Jag blev kär i BoBunnys julpapper. Så otroligt fina!