lördag 6 augusti 2011

En låda i förvandling

Idag följde jag med kära sambon till Biltema. Inte ofta jag besöker den affären vill jag lova. Jag fick inspiration av denna superduktiga tjej Mim, kolla in hennes aluminium alster. Dunderhäftiga!
Jo, anledningen till Biltema besöket var att jag skulle ha lite aluminium tejp och akrylfärg. Väl hemma igen så satte jag igång att kladda.
Så här såg lådan ut innan förvandlingen


Efter en stunds kladdande ser den ut så här.






Det var lite svårt att fotografera. Det vill gärna bli "blänk" i det blanka. Men, oj,oj,oj vad roligt detta var. Det måste ni pröva på.

Jag limmade fast punchinella,(plötsligt fick man användning av det igen) lite chipsboards figurer, ett rep och några bokstäver på asken. Klädde sedan in hela asken med aliminium tejp. Gnuggade därefter med en biggare av trä, så man får fram mönster på tejpen. Därefter på med akrylfärg. Torkade av och på med lite mer färg och torkade. Höll på så tills jag blev nöjd.
Det här kommer jag att testa igen. Har haft en rolig pysseldag.

Ha det så gott.



21 kommentarer:

Mim... sa...

Wow din ask blev urläcker! så kul att kunna inspirera dig och visst var det kul att göra på detta sättet.
Ha det gott.....

onkis sa...

Din ask blev ju jätte tuff!!

Gertrud sa...

Men vad läckert. Det ser ut som en plåtask. Jag tror det finns några Youtube-filmer om just detta. Häftigt! Ha det gott, Gertrud

Carina sa...

Snygg ask/låda.
När jag hittar en bra låda ska jag dekorera den, till dottern. Hon vill samla lillans kort och lite annat i den.

Nina sa...

Jätte fint,det får jag nog pröva på.Kram Nina

Lisa-olsi sa...

Väldigt tuff ask :)
Ha en trevlig söndag.
Kram Lisa

bili sa...

Annorlunda den blev, men snyggt :) Kul med variationer. kram bibbi

Annacarin sa...

Wow, det var tufft!
Det ser väldigt avancerat ut men det låter på dig som om det var superlätt!!!
Snygg förvaring blev det ju också.
Ha det gott Lena!
Kram Annacarin

Maud Freij sa...

Så himla fint det får jag nog testa.

Kram från Maud

lk46 sa...

Coolt, verkligen annorlunda men så snyggt!
Kul att testa på något annat!
Ha en bra dag min vän!
Kram lene

Lena B E sa...

Wow så läcker din låda blev!! :)
Supersnyggt vännen. Vad kul att du fick användning för punchinella igen, ett mycket bra sätt att göra av med lite sånt som man har liggades verkar det som så jag får nog köpa lite alu.tejp jag med. ;) Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Angelica sa...

Visst är det kul med alu-tape!?
Din ask blev jättefin!! Såå läcker.

AnnikaS sa...

WOW, vad läckert det blev!
kram ANnika

Riet sa...

So beautiful Lena.

Hugs Riet.xx

pojjo sa...

super coolt blrv det :D

Petra sa...

Väldigt läckert. Vilken färg målade du med, jag menar kulör, är det svart? Riktigt häftigt måste jag säga!

Pernol sa...

Ååå WOW vilken tuff ask! Hur snyggt som helst. Den tekniken måste jag prova. :)

Ha en skön vecka!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Grattis vännen till vinsten! Kram Gertrud

Margareta sa...

Vilken fantastisk ide! Och vilket underbart resultat !!!

Busans Pysselblogg sa...

WOW vad läckert det här är! Ser så svårt ut! Mmm blir att lägga en sak till min lååånga lista av vad jag någongång vill prova... får nog bli 150 år snart om jag ska hinna med allt... hi hi... men är så glad att jag utan att hinna försöka själv i alla fall kunna njuta av allt du gör... tyckte denna var så cool! Måste ju gå att variera mycket med olika former också! :)
Massor med kramar till dig igen!
Åsa

Carina sa...

Så läcker lådan blev!! Jag har också tänkt jag ska prova på detta. Mycket annat fin du gjort sen jag var här sist. Har inte bloggat runt på länge, inte i min egen heller för den delen. Försöker nu få lite inspiration... Ha det gott!! Kramen