måndag 18 juli 2011

Trevlig post och BIA jobb.

Hej på er alla!
Så värst tätt duggar inte inläggen här. Men det är väl så det blir för de flesta denna årstid. Förra veckan var vi på några semesterdagar nere i Blekinge. När jag kom hem låg detta vackra kort och väntade på mig. Tack snälla Lene.


Kolla så vackert det är. Så himla vackert dekorerad och en så fin bild med tre d effekt.

För ett tag sedan så gjorde Lene en så fin förvaring till sina dies. Jag fick tipset om att det fanns övningskörnings skyltar i Ullared till ett bra pris.
Vi var dit och jag handlade på mig några stycken. Kostade 14,95 kr styck, om det är någon som undrar. Det är ett bra pris. Halva om man jämför med vad Biltema tar.
Så nu har jag fixat till en förvaring till mina Spellbinders.


Framsidan är bara enkelt dekorerad. Alla papper jag använt är från Tim Holtz.

En del av mina dies har blivit lite skeva efter flitigt användande. Tyckte att dom satt lite dåligt. Så jag gjorde en ficka på varje sida. Dom håller diesen lite med. Så nu tror jag dom sitter säkert.


En del av sidorna gjorde jag lite mindre. Är till dom mindre diesen. Jag gjorde även några extra sidor för kommande behov. Så fick min BIA jobba lite med. Är ett bra tag sedan den användes.
Jag är så nöjd med denna förvaring. Nu har jag alla Spellbinders på ett och samma ställe. Jag ska tillverka ett till för övriga dies.
Ett lite lagom jobb att pyssla med om kvällarna tycker jag.

Hoppas att ni har det bra och får en fortsatt trevlig sommar.

20 kommentarer:

lk46 sa...

Jävla... förlåt!!! va snyggt det är!!!!!! Så bra ide med de små sidorna, det ska jag göra i mitt också! Så ortoligt snyggt Lena, till och med insidorna... det har ju inte jag gjort så jag har lite jobb fram för mig mmmmm
Ja det är lite för mycket just nu, men det blir som sagt bättre!
Ha det bäst vännen och var rädd om dig1
kram lene

Anneli Mellstrand sa...

Åhhhhhh vilket kort du fått , man får titta länge för man ser något nytt hela tiden ...

Sedan din förvaring var ju bara så kanon bra också .....
Har nyligen köpt mig en Bia ej använd än ....men nu får det nog bli av ........

//anneli

onkis sa...

Gisses vilket vackert kort!!
Gillar det verkligen.
Och vilken smart förvaring till dina spellbinders..
Ha en fortsatt bra dag!

snojbi sa...

Kanonbra idè är det med övningskörningsskyltarna.

Har precis gjort en till mina spellisar.
Men min är inte lika snygg som din
Kramisar

Katarina sa...

Vilken fin Spellbinderförvaring du gjort!

bili sa...

Supersmart förvaring, då vet du var du har dina spellbinders. kramar bibbi

Lena B E sa...

OMG så vackert kort du fått från snälla Lene, det är otroligt fint!!! :)

WOW! Jisses så snygg din spellisförvaring är!!! :)
Kanonbra tips med fickorna på insidorna och dom små sidorna.
Det ska jag tänka på när jag ska göra min förvaring.
Nu håller jag på med en annan förvaring, jag har nästan lyckats förstöra den, sjutton också, får nog gå en bia-kurs. ha ha :D
Ha det så bra.
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Ett ljuvligt kort, superfin spets. Så fint album du har gjort, ordning och reda. Till hösten ska jag också ha ordning i mina lådor och hyllor :) Jag får först gå på kurs hos dig. Ha en skön vecka, kram Gertrud

Riet sa...

So wonderful Lena,I love the image and your papers.
So gorgeous details.

Hugs Riet.xx

Margareta sa...

Kul att få ett så fint kort! Fantastiskt med scrapvänner!!
Ett tips till er som till äventyrs läser denns kommentar o bor norrut i landet: DollarStore har magnetiska övningskörningsskyltar 2 för 30:- (det blir faktiskt lika billigt som Ullared, och vi spar resan. ;-) )
Jag har mina spellisar på sådana i en liten mapp m plastfickor också från DollarStore - praktiskt, men inte lika vacker som din förvaring, som säkert gör dig lycklig varje gång du tar fram den!
Nu kommer fruntimmersveckan. Undrar hur det blir med vädret?
Kram!
Kram!

Mim... sa...

Vilken bra förvaring till diesen, en sådan skulle jag behöva göra men inte orkar jag åka till Ullared.
Ha det gott.......

Busans Pysselblogg sa...

Sååå underbart kort du fått av Lene och så snygg och praktisk förvaring du gjort... elegant och romantiskt tycker jag det är. ♥
Én fördel att vädert inte är toppen är att jag äntligen blir färdig att titta in till dig oftare... :)
Ha det bäst och var rädd om dig!
Massor med kramar
Busan

pojjo sa...

VÄÄÄÄÄÄLIGT fiffigt :D ja måste nog göra en sån här oxå... ja har mina dies i en påse för tillfället... He he

Snowflake´s pysselrum sa...

Va fint det blev med din spellbinder samling i boken.
Kanon.
Kram från Titti

Lisan sa...

Tusen tack för ett superbra tips till diesen. Mina ligger och trillar ur sina påsar och ser allmänt röriga ut. Det får jag ta tag i lite senare i sommar. Det var ett jätte fint kort som väntade på dig. Super fint. Ha en fortsatt bra sommar. Kramis från Lisan

Maud Freij sa...

Vilken otroligt snygg bok du gjort.
Kommer att bli lätt att finna det du söker.
Kram från Maud

Annacarin sa...

Hej Lena, kul att du hittade in till mig trots att jag inte varit aktiv på så länge!
Min tid vid datorn är mycket begränsad då vi ägnar all vår tid att få ordning på vår källare. Lite bloggande vill jag hinna med i kväll i alla fall och tänkte titta in till mina vänner ;)
Måste säga att din förvaring för dies var VÄLDIGT klyftig!! OCH snygg!
Har du klippt av magnetremsorna och dekat dem för att sedan sätta i spiral...?
Så smart förvaring Och kul idé!!
Vad roligt att hitta ett så fint kort i brevlådan, mycket tjusigt!! Ligger mycket arbete bakom det syns!
Ha det jätte bra!
Kram Annacarin

Margareta sa...

Glömde skriva att din förvaring till dina dies är ruskans vacker!! (Det är inte min - bara praktisk!)
Passar på att skicka ett grattis i förskott till (Magda)Lena!
Ha det gott! Kram!

Lisa-olsi sa...

Vackert kort.
Fin och smart förvararing.
Kram Lisa

Britt-Inger sa...

Så smart idé... och snyggt!!!
Hoppas allt är bra för dig, i sommarvärmen.
Kramen, BI