lördag 9 juli 2011

Ett Tent Stafflikort

Hejsan!

Jag satt och "lekte" lite med några kortvikningar. Det är säkert många som har gjort ett sånt här kort. Men jag har inte sett det någon stans. Jag gjorde ett Tent Card och monterade det på ett stafflikort.
Här kommer resultatet.


Detaljbild.

Kortet sett från sidan.




Papper från Inkido. Tjejen en stämpel från hÄnglar.Grattis stämpel från Vilda stamps är embossad med silver.

Jag fick lov att krypa in för att svalka av mig en smula. Ute är det varmt, puh! Vi har vår balkong i söderläge och mitt på dagen går det inte att vara där. Det är desto ljuvligare på morgonen och kvällen.
Ha det så gott alla där ute i sommar Sverige!

23 kommentarer:

Maud Freij sa...

Oj oj oj vilket fint kort och vikningen har jag ej sett förut.
Ha det gott.
Kram från Maud

Nina sa...

wow så fint, urguligt dekorerat.Jag har inte sett den kortvikningen förut,det får jag pröva på. Kram Nina

Gertrud sa...

Så ljuvligt och sommrigt. Pappret är fint och du har precis måttat in blommorna på det.Tösen är så söt och den lilla katten. Magnoliatagen är perfekt. Ha en skön kväll på balkongen, kram Gertrud

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort , man måste titta flera gånger man upptäcker massor med detaljer ,vilket jobb du har lagt ner kanon super kanon
Gillar jätte mycket

//anneli

bili sa...

Smart att använda två olika vikningar i en :) Snyggt kort, fina papper och dekorationer. Gillar det. Varmt här oxå, kryper ner i källaren en stund till datorn. Här är det lite svalare. kramar bibbi

onkis sa...

Vilket underbart kort,härligt med alla dekortationer.
Ha en mysig kväll.

Petra sa...

Otroligt fint kort du gjort. Även kortet nedan är superfint. Varmt, ja puh...
Kram

Gertrud sa...

Bara jag igen, såg att jag stavade fel till somrigt :) Kram Gertrud

Mim... sa...

Vilket underbart läckert kort och den vikningen har inte jag sett tidigare.
Ha det gott......

Lilla jag sa...

Wow det var verkligen så coolt ditt kort! Jag har heller aldrig sett den kortvikningen förut. Tack för besöket och kommentaren i min blogg, blev väldigt glad =)

Kramelikram

snojbi sa...

Unerbart fint kort

Margareta sa...

Roligt med en ny kortvikning! Har inte sett den förut! Kortet är dessutom helt underbart: så ljuvligt somrigt!!! Den lilla hÄnglan är ju också så fin och vackert färglagd.
Hoppas du får en skön fortsättning på helgen!

lk46 sa...

ÅH Lena det är bedårande vackert!
Så snyggt med ett annorlunda kort och så vackert du dekorerat! ME like!!!!!
Ha en skön söndag!
Kram lene

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej i värmen.
Fint kort det blivit i värmen
det blir att gå in för att svalka sig. Kram Titti

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa Lena vännen:)
Är det någon som kan imponera och få det till då är det DIG :)
Du gör alltid så himla underbara vackra saker och man blir alltid inspirerad och glad av att titta in här:)
Kortet du har skapat är "urläckert" och jag älskar det:)

Ha en underbar måndag och vecka och var rädd om dig:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Pyssel och Kort sa...

Så underbart sött kort.
Kram Elin

Katarina sa...

Superfint. Rolig idé att blanda olika kortvikningar. Kram Katarina

Pernol sa...

WOW vilket supergulligt kort! fina färger och detaljer. Så kreativt att göra ett kort av två kortvikningar.

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Gurkiss sa...

Jätte snyggt kort...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)

Hoppas att du njuter massor av sommar, sol och värme och har det helt toppen:)

Nu kommer jag ta en paus från pyssel och bloggen. Ska åka i väg med min kära sambo och segla bara oss två i Stockholms skärgård:) Blir riktigt mysigt att ta dagen som den kommer och ha mycket mys tid för veranda och att det bara är vi två:) Kan inte önska mig det bättre en såhär förutom underbart sommar väder:) Du kan väl hålla tummarna för mig med vädret är du snäll:)

Ha det bäst och önskar dig en
jättetrevlig fredag och helg:)

Massor med kramar från din Lilla vän Inger:)

Monica W sa...

Vilken smart idé!
Gillar också att prova olika vikningar och är glad för alla tips man får.
Du gör verkligen fina o inspirerande kort. Tack o ha en skön sommar.

Veronica sa...

Ååå vilket fint kort.
Ha en skön sommar

Veronica

Lisa-olsi sa...

Vackert!
Gillar färgerna
och kortvikningen.
Ha en trevlig dag :)