fredag 17 juni 2011

Glassigt var det här!

Pysselmyran har en utmaning v 24 att göra ett alster med cirklar.
Jag har gjort ett "glassigt" kort till denna utmaning.



Pappren hittade jag i min spillåda. Ett med glassar på, som jag tyckte passade in till stämpeln. Stämpeln är en digistämpel från Mo Manning. Söt tycker jag hon är denna glada lilla tjej.
Jag klippte ut en glass ur pappret och monterade på 3 d kuddar. Lite glossy på tjejens glass, ett körsbärscharms, en ros och en liten fjäril fick det bli med.
Sommarvädret i Småland lyser med sin frånvaro. Det kommer ordentliga regnskurar ibland och så särskilt varmt är det inte. Det lovas ingen bättring i helgen heller. Vi får väl hålla tummarna för att Midsommarvädret blir bättre.
Må väl!


15 kommentarer:

onkis sa...

Det va en glad och söt tjej på ett snyggt kort.
Ha en trevlig kväll!!

Anneli Mellstrand sa...

Vilket härligt kort ....
super fint

Ha en skön helg

//anneli

snojbi sa...

Verkligen en käck stämpel-
Fint kort

Gertrud sa...

Rosa kort idag igen? Det är så fint och denna digistämpel är så sommrig. Jag önskar dig sommarväder framöver så du också blir sugen på glass. Kram Gertrud

bili sa...

Mo Manning motiven är så söta, man kanske skall kolla in digistämplarna. Jättesött kort, fint dekorerat, härliga färger. Här är vädret lika som hos dej. Kanske bättre imorgon. Ha det så bra kram bibbi

Nina sa...

Sådant härligt kort och vilken söt stämpel.Lycka till i utmaningen. Kram Nina

Katarina sa...

Vilket härligt somrigt och vackert kort med den jättegulliga tjejen på, söt stämpel, jag hoppas på bättre väder i midsommar men det brukar ju vara lite blandväder under den helgen så om vi får uppehåll är jag nöjd. Ha en skön och trevlig helg. Kramar Katarina

smuulan sa...

Underbart kort! Man blir ju sugen på en glass, hihi!
Kram kram

Mim... sa...

Så läckert sommrigt kort!
Ha en bar helg....

Pyssel och Kort sa...

Så underbart sommrigt och fint.
Kram Elin

maria sa...

Väldigt rosa och trevligt kort.
Det kommer säkert att gå jättebra i pysselmyrans utmaning.
Lycka till
/Maria

Lisa-olsi sa...

Ett väldigt gulligt
och "gott" kort :)
Kram Lisa

Pernol sa...

Åååh vilket gulligt kort! Käck stämpel och glass som jag älskar.

Här var det jättefint väder igår. Jag var vid havet hos mina föräldrar. Idag är det molnigt. Riktigt pysselväder! Hihi!

Ha en skön söndag!
kramis Pernilla

lk46 sa...

Underbart kort Lena! Söt digistämpel och så fint dekorerat!
Ha en skön söndag vännen!
Kram lene

Lisan sa...

HÄrligt glassigt kort. Ha det så bra, kramis