söndag 12 juni 2011

Post från vänner och en kortask

Hej på er alla vänner ute i världen!

Jag har fått så trevlig post i veckan. Som jag gärna vill dela med mig av.
Först kom ett vackert kort från Gertrud.


En jättesöt stämpel som hon har använt. Den får mig att minnas min barndom med rockringen.

Så ett underbart minialbum från Lena BE.

Jättevackert är det med fina texter i. Tack mina vänner.

I helgen nu har jag pysslat till en ask med tillhörande kort. Tänkte att detta ska bli till en man som fyller år senare i år. Jag får ångerst när jag ska göra manliga saker. Därför tog jag tag i saken redan nu.


Asken. papper av Pink Paislee "Butterfly Garden".
Kortet

Samma papper och sparsamt dekorerat. Stommen till kortet är en brun papperspåse.
Insidorna kortet


Till vänster är en ficka. I den ska jag lägga några lotter tänkte jag. Därav stämpeltexten.
På höger sida är också en ficka. Den innehåller ett tag där man kan skriva sin hälsning.
Hoppas att ni har haft en bra helg. Här har det blivit lite varmare nu och solen har visat sig igen. Det är gott efter allt regn och kyla vi haft i veckan.
Må gott!

21 kommentarer:

Nina sa...

Oj, så fint. Underbara papper och fint dekorerat gillar detta massor.Ha det så bra.Kram Nina

Mim... sa...

Wow detta var helt otroligt snyggt.
Ha de...

onkis sa...

Din ask är jättefin,han kommer att bli så glad.
Och vilken fin post du har fått :)

Gertrud sa...

Men alltså Lena, det är så bra. En väl genomtänkt lösning, snyggt och elegant. Fickor att lägga lotter och en tag att skriva på, hur bra som helst. Jag kommer efter semestern med en papperspåse så får du lära mig. Kram Gertrud

Maud Freij sa...

så fina saker att vila ögonen på.
Kram från Maud

Anne Bente sa...

wawwwww det var dog helt utrolig smukt

klemmm

snojbi sa...

Så fint du har fått.
Vilket underbar ask du har gjort.

Själv får jag lätt panik när nån vill att jag ska göra ett kort till en man.

Småkillar går jättebra men när de börjar närma sej 30 och uppåt blir det genast mycket svårare.

Kramisar

bili sa...

Snyggt kort med ask, bra att vara ute i god tid. Fint kort och album du fått på posten. kram bibbi

Lisa-olsi sa...

Ett väldigt snyggt kort/ask.
Kul med fin post :)

Pyssel och Kort sa...

Va roligt med såmycket fin post.
Jätte fin ask.
Kram Elin

Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...

Hej Lena. Vilken fin post du fått. Du har gjort en underbar ask med ett lika underbart kort, vad glad han ska bli av att få något så vackert. Du är en mästare. Kram Katarina

Lena B E sa...

Wow din ask blev superdupersnygg!! :)
Den passar kanonbra till en man.
Vilket snyggt lås du satt på asken, vart har du fått tag i det?
Det var superfint! :)
Jättesnyggt kort till också, den mannen blir glad han, var så säker! :)
Vilket jättefint kort du fått från Gertrud, så kul med rockringen på motivet, det minner om svunna tider det. ;)
Ha en fin vecka!
Kramar från Lena

Snowflake´s pysselrum sa...

Vilka fina kort du fått av dina vänner och boxen till din man är jättefin och jag håller med om att det är svårt till manliga kort.
Kram i blåsten men sol från Titti

Riet sa...

So gorgeous Lena,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

maria sa...

Men åhh vad du har pysslat finurligt kort.
Gillar mycket.
Ser inte riktigt hur kortet är uppbyggt !
Du får göra en tutorial ;)
Ha en fin vecka.
Kram
/Maria

Margareta sa...

Vilket "pyssligt" kort med så många fiffiga detaljer! Ålskar detta! Asken är också fantastisk!
Ha en riktigt trevlig sommarvecka!

Pernol sa...

Åååh WOW så snyggt! Det ser lite klurigt ut att göra denna ask och kort med en massa fickor.

Här har vi bättre väder idag. Skönt!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla