tisdag 21 juni 2011

Midsommarhälsning i blått

Hejsan!
Hoppas allt är väl med er på årets längsta dag. Vädret vi har här, är då inget att skryta över.Regn och ingen vidare värme. Man kan undra vart sommaren har tagit vägen!

Jag gjorde för ett tag sedan ett kort som enligt tidningen Ett Trykk kallas för " Funky brettekort".


Dom vackra blå blommorna är handgjorda. Inte av mig dock. Jag fick dom av Gertrud. När vi var på Pysseltagen så sålde Inger några påsar med handgjorda blommor, som någon tjej hade gjort. Vackra är dom och blått, det är ju vackert det,hi,hi.
Bladen är utstansade med en Punch som både skär ut och embossar på samma gång. Den punchen tycker jag mycket om. Papper Maja Design "Lantliv".

Jag vill önska er alla en Trevlig Midsommar.


19 kommentarer:

bili sa...

Ljuvlig blått kort, fin färg och fina dekorationer. Trevlig midsommar och hoppas vädret blir bättre. kram bibbi

Katarina sa...

Hej Lena. Vilket underbart vackert kort du gjort, gillar det så mycket. Gillar också den där kortvikningen och ska göra ett likadant ngn gång. Önskar dig en trevlig midsommar med bättre väder förhoppningsvis. Många kramar Katarina

Anneli Mellstrand sa...

Ett underbart kort ...
gillar jättemycket...

Ha en skön midsommar

//anneli

Nina sa...

Underbart kort och fint dekorerat fint med alla pärlor. Här i Trollhättan har det blåst och varit kallt idag. Ett barn på min förskola frågade om det var höst.Man får verkligen hoppas att sommaren kommer snart.Du får ha en trevlig midsommar. Kram Nina

Petra sa...

Otroligt fint kort Lena, gillar blommorna och allt det vackra blåa. Jag köpte också en påse sådana blommor på Pysseltagen, egentligen som inspiration. Har försökt göra egna, men de blir inte fina. Men de vi köpte där är underbara.
Kram o riktigt trevlig Midsommar!
Petra

onkis sa...

Vilket vackert blått kort,och blommorna är jättefina.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Mim... sa...

Oj Oj vilket underbart kort och vilka vakcra blommor.
Glad Midsommar trots vädret......

Lena B E sa...

Vilket superfint kort vännen!! :)
Ha en jättetrevlig midsommar, hoppas vi får soligt och varmt väder! :)
Kramar från Lena

Annelie sa...

Ett väldigt fint kort! Den vikningen är rolig att göra tycker jag.
Kram Annelie

Lilla Pyssel Inger sa...

Hejsan själv på dig bästa Lena vännen:)

Vilken "Midsommar hälsning i blått" WOW WOW WOW helt outstanding så läckert och ljuvligt vackert:)
Så himla trevligt att få titta in här igen och njuta av alla underbara alster som du har skapat:)

Önskar dig och dina en jättemysig och underbar Midsommar:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

Riet sa...

What a gorgeous card Lena,I love your papers and the flowers.

hugs Riet.xx

Pyssel och Kort sa...

Vilket underbart fint kort.
Kram Elin

snojbi sa...

Ett härligt och fint blått kort.

Trevlig midsommar

Britt-Marie sa...

Vill passa på att önska en trevlig Midsommar!

Kramar från oss Kopparbergsbor.

Lisa-olsi sa...

Snyggt kort, fina blommor.
Hoppas du får en skön och
trevlig midsommar.
Kram Lisa

lk46 sa...

ÅH Lena det är otroligt vackert, den blå färgen är så snygg! annorlunda och väldigt snyggt!
Ha en trevlig Midsommar min vän!
Kram lene

maria sa...

Ett blått och fint kort.
Hemgjorda blommorna är väldigt fina.
Årets längsta dag, det var ljust när jag gixk och lade mig och det var ljust när jag gick upp!
Hoppas du får en trevlig midsommar.
/Maria

Petra sa...

Grattis min vän! 2:a i vintageutfodrings tävling. Nästa gång tar du hem det.
Kram
Petra

Pernol sa...

Underbart kort! Vilka vackra blommor du har på det.

Trevlig Midsommarhelg på dig med!
kramis Pernilla