tisdag 7 juni 2011

Chokladkort

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan jag gjorde något inlägg. Bloggen har inte prio ett den här årstiden. Det är så mycket annat som lockar nu.
Jag har varit på en lillsemester nere i Skåneland. Besökte blandannat Pysseltagens jippo i helgen tillsammans med goa vännen Gertrud.
Vädret har varit kanonfint, naturen guddomligt vackert, ja, en underbar semester blev det.
Åskat har det gjort hela eftermiddagen här och det kommer fortfarande en knall då och då. Lika varmt och kvavt är det ändå.

Jag har pysslat till ett kort som jag tänkta ha med på udfordring 23 hos Vintage udfordring
Där finns en vacker bild som man ska använda denna gång.
Lämnar även in kortet till Card and Scrap utfordring 10. Där är det blomster som gäller.



Insidorna


Har gjort en ficka att lägga lite choklad i. Den häftiga chokladstämpeln är en Rox Stamps. Ett gammalt BG papper som jag hittade i spillådan.

Ha det så gott.


22 kommentarer:

Mim... sa...

Vilket vackert kort!!!
Ha de........

Anne Bente sa...

åh,,, denne var bare rålækker

krammmm

Anne Bente sa...

upsss glemte helt at sige :)


100000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring

klemmmmm

bili sa...

Jättefint kort, så fint dekorerad framsida. Insidan finurlig med en chokladficka och den andra sidan för egen text en läcker utstansníng av spellbinders. Här är vädret FÖR varmt, ca + 26-28 gr och sol. Blir så resten av veckan. Svårt att pyssla då...kram bibbi

LenA sa...

Snyggt!

Kram Lena

Petra sa...

Oh så fin! Har printat ut bilden jag också o tänkte försöka mej på ett alster även om jag inte är så bra på vintage.
När var ni på Pysseltagen? Jag o min väninna var där i fredags, mellan typ 10 och 13.00. Säg inte att du var där då för fy så synd om vi inte träffades i så fall:(.
Kram
Petra

onkis sa...

Jag har också skrivit ut bilden,men mitt kort kommer inte alls att bli lika fint som ditt.
Må gott!

Nina sa...

Ett otroligt fint kort.Underbara färger så har du dekorerat så ljuvligt.Kram Nina

Pyssel och Kort sa...

Underbart kort,
kul med ett fack för chokladen.
Kram Elin

Gertrud sa...

En vacker dam i lila! Så snygga blommor och den lilla fågelburen är för söt. Jag håller tummarna för dig :) Ha det bra, kram Gertrud

maria sa...

Jätteläckert kort. Jag gillar din tolkning av deras utmaning denna vecka.
De orationerna är läckra. Fågel uren är så söt.
Roligt att du varit på resande fot och upplevt kul saker.
/Maria

Margareta sa...

Helt ljuvligt!!!!
(visst är det kul när man hittar en skatt i spillådan ;-) ! )
Här har det varit mycket trädgårdspyssel nu, men idag så hett att jag till slut gav upp och kröp ner till pysselhörnet i källaren.
Ha det gott i sommarvärmen!

Margareta sa...

Helt ljuvligt!!!!
(visst är det kul när man hittar en skatt i spillådan ;-) ! )
Här har det varit mycket trädgårdspyssel nu, men idag så hett att jag till slut gav upp och kröp ner till pysselhörnet i källaren.
Ha det gott i sommarvärmen!

Lisa-olsi sa...

Jättesnyggt kort,
fina färger och
dekorationer.
Lycka till!
Kram Lisa

snojbi sa...

Det är ju bara såååå fiint

Annelie sa...

Väldigt vackert kort! Den lilla fågelburen var ju för söt...
Håller en tumme för dig i utmaningarna :)
Kram Annelie

lk46 sa...

hej vännen!
Läckert kort, så vackert dekorerat. Bilden är jättefin!
Lycka till i utmaningen!
massor av kramar från lene

Maud Freij sa...

Ett helt underbart kort.
MVH. Maud

Hege sa...

Vakkert kort! - og hvilken god idé med sjokoladelomme(ficka) på innsiden!!

Takk for at du deltar hos VintageUdfordringen!

onkis sa...

Hej igen!
Hoppas att det va okej att jag liftade ett av dina fina kort och länkade från min blogg till din?

Riet sa...

What a gorgeous card Lena.

Hugs Riet.xx

Katarina sa...

Vilket underbart kort. Du är en mästare på vintage kort, du dekorerar dem så otroligt fint. Vad roligt att besöka Pysseltagens jippo, är lite avis. Ha en underbar vecka. Kramar Katarina