onsdag 8 juni 2011

Babykort

När jag besökte Pysseltagen så köpte jag några av Inkidos Vintagebilder Baby. Tycker att dom är så söta. Så idag fick jag lust att använda en av dom till ett babykort.



Papperna är från Magnolia. Pärlstrån och charmset är från Kort & Godt. En utstansad swirl med hjärtan, även den Magnolias. Rosor och pyntebär, ett vitt band, en spets. Kolla in de söta små rosa skorna. Dom hittade jag vid mitt besök hos Scraproom. Utstansade vita blad av en reva dies. Vit spetskant utstansad med en MS stans.Banderoll utstansad med en spellbinders.

Insidorna




Här skrev jag ut en vacker dikt av Siv Andersson. Blommor utstansade med en Magnolia dies.

Jag lämnar in detta kort till följande utmaningar.
Scrappekammeret
utfordring # 32. Där ska man använda två olika band eller spets.

Kort & Godt Utfordring Juni med tema Baby.

Ha det så gott i sommarvärmen och ett stort TACK för alla goa kommentarer som värmer.

22 kommentarer:

Petra sa...

Oh så fint. Jättesöta skor, och så fina dekorationer. Ser att jag missade att handla en massa fina grejer:).
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)

WOW WOW detta är nog det gulligaste och snyggaste babykortet jag har sett:) Du gör en ALDRIG besviken med dina underbara alster:)Du är så himla duktig:)

Det fanns mycket ögongodis att njuta av och titta på sedan sist tack snälla för allt det underbara du delar med dig av:)

Tack snälla för dina rader och din omtanke hos mig du är så snäll:)
Jag har fått varit i väg på en underbar mysig båt tur med min älskling:) Vi fick kanon väder så det var bara mys:)
Tyvärr så blir jag slut och mycket trött efter sådant och när det är något extra men men det får jag ta!

Jag har börjat återhämta mig igen och laddar nu för något annat kul som jag ska göra till helgen:)

Då kommer jag nog njuta av tillvaron mycket:)


Önskar dig en jättetrevlig kväll och ha det bäst:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

onkis sa...

Gisses vilket sött kort :)
Gillar det MYCKET!!

bili sa...

Sååå sött kort, gillar det. kram bibbi

Maud Freij sa...

Men kära nån så gulligt det va det sötaste kort jag sett på länge.
Vilken lycka för den som får det.
Kram från maud

snojbi sa...

Åhhh vilket supergulligt kort.
Skorna var ju underbara

Pyssel och Kort sa...

Så sött, helt ljuvligt.
Kram Elin

Nina sa...

Underbart vackert.Fina papper och färger, vintage bilden är så söt. Du gör så fina insidor lika fina som själva kortet. jag får försöka mig på det också. Kram Nina

Gertrud sa...

Kortet är bedårade med denna söta bild. Och skorna är så gulliga. Med alla detaljer är det fulländat :) Jag ser swirlen och de fina blommorna på insidan. Kram Gertrud

Katarina sa...

Du visar upp det mest underbara kort hela tiden och det här är inget undantag. Ett otroligt sött barn kort. Lycka till i utmaningarna. kram Katarina

Pernol sa...

Jätte sött kort! Bilden är så gullig. Du har satt dit så fina dekorationer.

Lycka till i tävlingarna!
kramis Pernilla

Louise sa...

Ljuvligt vackert kort. Gillar massor.
Kram Louise

lk46 sa...

hej vännen!
Underbart vackert babykort. Så söt bild och de små skorna är ju så fina!
ha en bra dag1
Kram lene

Lisa sa...

Hej hej.
Åh vad du är duktig!! Kortet var jättegulligt, jättesöta papper. :)
Du gör så fina kort.

Lisa

Lena B E sa...

Åååååh vännen, det är ett underbart sött kort du gjort!! :)
Såå vackert, och skorna är jättesöta! :)
Hoppas du får sol igen min vän.
Ha en skön sommar.
Kramar från Lena

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej Lena!

Tack för dina fina kommentarer i blogen , de värmer gott.
Kortet du gjort är helt otroligt fint, vilka härliga färger och barn har blivit jag ett tag framöver...Men nu börjar det åska på håll...tycker inte om.
Varma kramar Titti

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej igen på dig Lena vännen:)
Vad kul att du gillade mina kistor:) Du måste testa på att göra en är helt övertygad om att du skulle tycka att det var kul:)

Å det var mycket skönt på sjön vi myste och njöt av tillvaron i fulla drag:)

Du har helt rätt det blir lite längre mellan blogg inlägg och blogg besök nu för tiden. När man har sol, sommar och värme så vill man passa på och njuta:)
Det blir fort höst, kallt och mörkt igen och då är det perfekt att sitta med pyssel och datorn.

Tack själv för ditt besök och dina ord hos mig vännen det uppskattas mycket:)

Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Riet sa...

So wonderful card Lena,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

maria sa...

Hej Lena.
Du har inspirerat massor ill mitt vita kort.
Jättekul att du gillade det.
Love ditt bebiskort.
Det är helt ljuvligt.
Kram
/Maria

Lisa-olsi sa...

Ett vackert och gulligt kort,
både på ut- och insida.
Kram Lisa

Grethe sa...

Ooooo... SÅ SØTT!!
Virkelig herlig sammensatt, så sarte og flotte farger, som passer sååå til en liten jentebaby!
Nydelig!
Tusen takk for bidraget til Scrappekammeret!
Klem

Anette sa...

Sååå lekkert! Nydelig!
Tusen takk for ditt bidrag til vår utfordring hos Scrappekammeret!
Kom innom oss i morgen, da legger vi ut en ny utfordring!
Klem, Anette ;)