fredag 27 maj 2011

Två kontraster

Hejsan!
Så värst mycket sommar känns det inte som det är idag. Grått och ruggigt.
Jag har i alla fall gjort ett sommarkort.



Får jag bjuda på en jordgubbe kanske! Detta är en stämpel från Skogstokiga. Jordgubbarna har fått Glossy accents på sig. Papper från Magnolia.

Jag har blivit inspirerad av Katarina när jag gjort detta kort.
Kolla in till henne. Hon gör så mycket vackert.


Jag har embossat med silver en Tim Holtz stämpel som bakgrund. Band och blomma tror jag Lene känner igen, tack.
Färgmässigt är detta verkligen två kontraster. Vilket tycker du bäst om?
Jag vill önska er alla en riktigt trevlig fredag och helg.

19 kommentarer:

onkis sa...

Här i Värmland regnar jättemycket,
men dina kort lyser upp det gåra vädret.
Båda två är jättefina!
Ha en trevlig helg.

bili sa...

Fina kort. Jorgubbskortet ger en försmak av att sommaren ändå är på väg :) Trevlig helg kram bibbi

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilken tur att jag inte hade loggat ur en så att jag fick med mig dina vackra underbara kort:) Duktiga Lena dom är helt suveräna båda två och godis för ögat:)

Det är jätteruskigt väder med regn molnet och grått /trist här också inte alls någon tendens till sommar tyvärr!!!
Vi får helt enkelt ha tålamod och vänta !!!!!

Ha det bäst och trevlig helg:)

Kramis kramis från lilla vännen Inger:)

Annacarin sa...

Hej Lena vad fina de är båda två!! Som du säger så är det ju kontraster... men SÅ fina på var sitt sätt! Häftigt att göra ett kort helt i vitt! Tror aldrig att jag ens tänkt tanken. Måste tänka om, jag har flera ark som är vita!
Tro inte att jag övergett dig bara för att jag inte tittat in till dig på ett tag... ;) jag försöker ta igen det nu! Har haft så dåligt med tid, mamma op i måndags och jag har varit på sjukhuset varje kväll. Idag är min dag hemma och det ska bli riktigt skönt, förutom att städet halkat efter! SÅ tråkigt.
Gillar skarpt ditt stafflikort här nedan, och den lille sjömannen! :) Så söt!
Nu börjar snart alla semestrar det är ju något att se framemot!
Ha det bra, jag ska snart titta in igen!
Kram Annacarin

Pyssel och Kort sa...

Båda va jätte fina,
De vit sirvliga va suprt läckert tycker jag.
Kram Elin

Lilla Pyssel Inger sa...

Tusen tusen tack snälla vännen för orden hos mig om Johanna sin skatt kista:) Jag hoppas att hon gillar den hon ska få den sen i kväll så håll tummarna för mig:)

Kramis kramis från lilla Inger vännen:)

Lisan sa...

Hm vilket ska man välja, gillar båda...det får bli jordgubben nu på sommaren. Ha en go helg, kramis

Lena B E sa...

Hej Lena vännen!
Åååååh vilka jättefina kort du gjort!! :) Vilket jag gillar bäst? Oj, det var en svår fråga, meeen det får nog bli jordgubbskortet, rött och vitt är så somrigt och jordgubbar är sååå supergoda! ;)
Ha en jättetrevlig helg min vän och ha det så bra.
Hoppas du har soligt och fint väder idag, här hos mig regnar det.
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Sommar, sommar, sommar, eller? Jag tänkte sommar när jag såg ditt fina jordgubbskort, härligt! Kul att du visar två så olika kort. Det bevisar bara att du är mångsidig i ditt skapande. Ha en go helg, kram Gertrud

Nina sa...

Nu blev jag sugen på jordgubbar. Båda korten är lika fina.Ha en trevlig helg, själv skall jag arbeta hela helgen. Kram Nina

lk46 sa...

OJ Lena du begär det omöjliga av oss1 Inte kan jag tycka bättre om det... eller det... nej jag väljar nog... nä skårp dig nu för du gillar ju båda!
ja, så är det, de är jättesnygga båda två!
Kram lene

smuulan sa...

Hej!
Jag gillar båda korten, det vita var så skirt och vackert. Men jag är ju en färgstark rackare på gott och ont, så jordgubbekortet fastnade jag lite alldeles extra för!
Kram kram

maria sa...

Ja Tack.
Jag tar gärna en jordgubbe. Så sommrigt verkligen.
Det vita kortet är verkligen krispigt och helt underbart.
Hoppas du har en härlig fredag.
/Maria

snojbi sa...

Underbara kort har du gjort.
Här har det regnat idag men solen kikade fram nu på kvällen

Maud Freij sa...

Jättefina kort.
MVH. Maud

pojjo sa...

Åååhhh vilka underbara kort du har gjort.. wow

Margareta sa...

Ja du, det är nog omöjligt att välja - jag tar båda!!
Skämt åsido - så fina båda två, vert och ett på sitt sätt! Fast jordgubbar älskar jag!!!
Regn i massor här med, men jag gläder mig åt att nyplanterade växter mår prima av detta och njuter av paradisäppelträdet genom köksfönstret!!
Kram!

Katarina sa...

Vad roligt att jag kunde inspirera dig. Bägge korten är helt underbara och jag vet inte vilken jag tycker är finast. Hoppas det blir lite varmare snart och att vi slipper regn som vi har haft här i helgen. Kram Katarina

Lisa-olsi sa...

Två jättefina kort,
ett "gott" och ett stiligt :)
Kram