måndag 16 maj 2011

Studentkort

men så värst traditionellt är det inte.
Nettans Scrapbooking4you har just nu en tävling där man ska göra ett student eller examenskort. Så jag har lämnat in detta kort dit.
Det är ett sk Magic Card jag testat igen. beskrivning hittar ni HÄR






Stämpeln är en digistämpel från Mo Manning. De vackra silverdekorationerna som sitter vid blommorna har jag fått av goa vännen Lene.
Är det någon som har sett dessa i någon webbutik? Jag skulle vilja ha fler av dom.
Pappren är från Pysselgumman
Jag har köpt mig en dies från Cherry Lynn. Så nu kan jag göra egna kakservetter. Jag har använt den på detta kort. Den skymtar fram under stämpelmotivet. Den heter French Pastry och är så fin tycker jag. Skräpar gör det när man stansat, men det får man stå ut med,ha,ha.
En utstansad banderoll, rosor, en wish charms,text uskriven på datorn.
Det blev jubel i stugan här. Såg att jag vunnit hos Lene, jippi!

Här öser regnet ner idag. Så det är ett riktigt pysselväder.
Önskar er en bra vecka och tack för att ni tittar in.


18 kommentarer:

lk46 sa...

hej Lena!
Så vackert kort, denna vikning är väldigt tjusig! Den dies är inte dum alls!
Grattis till vinsten min vän!
Något fint kommer i veckan!
Kramizar från Lene

Nina sa...

Ett unerbart kort,fint med rosa. Var har du köpt banderollen någonstans? skulle också vilja ha en sådan dies. Grattis till vinsten.Kram Nina

bili sa...

Tjusigt kort, måste testa denna vikningen någon gång. Har oxå precis köpt kakservettdiesen, jättesöta. Grattis till vinsten. kram bibbi

Annacarin sa...

Hejsan Lena!
Tjusigt studentkort du gjort, härliga detaljer! Håller med dig om att tårtpappers stansen gör ett bra jobb *ler*, den skulle gärna få skräpa ned här hemma hos med...jag sitter här och klurar på ett studentkort till en kille... plocker motiv, text och papper fram och tillbaka. Ska nog klura lite till!
GRATTIS till vinsten, vad roligt!
Ha det gott, Annacarin

snojbi sa...

Åhh helt underbart är det

Gertrud sa...

Grattis till vinsten ♥♥♥ Vad kul att du har gjort ett otraditionellt
kort. Och fint blev det :) Jag vill också göra egna kakservetter, så klart. Igår stt jag med bröllopskortet och till slut åkte det i papperskorgen :( Det låste sig totalt, men jag har två veckor på mig så jag ska nog klara det. Ha det gott, kram Gertrud

Mim... sa...

Så läckert jättefint!!! sådan kort kort måste jag testa.
Ha det bra...........

onkis sa...

WOW!
Vilket fint kort,vilken härlig glad stämpelbild :)
Ha en mysig kväll.

maria sa...

Hej.
Väldigt fint kort du gjort.
Låter spännande med magic card.
Fina decos.
/ Maria

Cattis sa...

Ett helt underbart kort :) Å vilken fin stämpel hur söt som helst..
Vikningen var riktigt mysig tack för att du delar med dig av den :)
Måste jag testa någon dag.
Attans att jag inte visste om tävlingen då hade jag ju kunnat vara med jag med, med min studentmössa..
Haha ja men det blir fler tåg..
Här har det regnat med idag, men här blev det inget pysselutan bara jobb.
Ha det så gott / Kramis

Busans Pysselblogg sa...

Vilket underbart och coolt studentkort du gjort... önskar nästan att det var jag som tog studenten fast det är ganska skönt att ha kommit till denna åldern nu... hi hi... så vi skippar det tror jag! ;)
Tittade på Panduro (hade svagt minne jag sett i deras katalog) och de har inte samma fina spänne som ditt men här är de i alla fall:
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=100870

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=312906

ETT STORT GRATTIS TILL VINSTEN OCKSÅ HOS LENE... är så lycklig för din skull för du är så snäll och go och duktig!!! ♥♥♥

Ha det så bra du bara kan och hoppas du hittar precis de spännen du har här.
Massor med kramar
Busan

Riet sa...

So beautiful Lena,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Pyssel och Kort sa...

Så härligt student kort du har gjort,
jätte fint.
Kram Elin

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Men vilken vacker design på kortet!

Svar: Tack så mycket! Roligt att mina kort kan inspirera dig. Kika in när du vill, du är så välkommen. :)

Kram

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort.

Annelie sa...

Och HUR kunde jag missa detta ljuvliga studentkort!?!
Helt underbart är det Lena, Lycka till i tävlingen!
Och förstås grattis till vinsten hos Lene, kul att du vann :)
Ha det gott,
Kram Annelie

Karin sa...

Underbart studentkort, måste prova den vikningen!
Grattis till vinsten,
kram Karin

Sanglert och Jag sa...

Ljuvligt kort, så härligt!