tisdag 24 maj 2011

Sjömanskille

Hos Just Magnolia and hÄnglar och sTänglar pågår just nu en skissutmaning.
Ett utmärkt tillfälle för mig att använda sjömanstämplarna från hÄnglar. De ligger annars mest och samlar damm här.



Papper Maja Design Skärgårsliv. Stämplat och distressmålat lite på bakgrunden. Ett tag utstansad med en Nellie Snellen dies,kakservett, rep, ett stjärn charms, en snäcka, blå rosor och några pärlor.

Här öser regnet ner och det blåser riktigt ordentligt. Så det är riktigt gott att sitta inne och pyssla.
Ha det så gott.


11 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Ett härligt somrigt kort,
mjuka fina färger.

Lisan sa...

Jätte fin sjömanskille du har gjort. hÄngla stämplarna är fina men jag håller med, dom hamnar lite i lådorna då o då. Kramis från Lisan

bili sa...

Fint kort med härliga mjuka färger. Söt Hänglapojke med sjömanskostym med passande papper i vit-röd randigt. Luktar sommar... Här växlande väder, sol o moln men blåsigt. kram bibbi

Nina sa...

Ett sådant härligt sommar kort.Fint med det röda till det blåa.Nu får snart sommaren komma, här har det regnat och blåst hela dagen.Kram Nina

Gertrud sa...

Nu gör jag ett nytt försök. Jag vill så gärna tala om att jag gillar din lille sjöman. Så snyggt med det rödrandiga till det blå pappret. Ser att du inhandlat de nya papper och de passar ju till alla kommande sommarkort. Kram Gertrud

onkis sa...

Får sommar känslor när jag tittar på ditt fina kort.
Jättefint!

Mim... sa...

Så fint den sjömanskillen passade till de fina maja pappren.
Ha en bra kväll....

Pyssel och Kort sa...

Så sommrigt och jätte fint.
Kram Elin

snojbi sa...

Somrigt och fint.
Man riktigt längtar ner till havet

Katarina sa...

Så underbart och somrigt kort. Jättefint. De ser fina ut de nya Maja pappren. Ha en bra dag. Kram!

Margareta sa...

Åh så fint det blev! Blev såå inspirerad! Köpte de fina papperen hos Arkivet när jag var i Göteborg och har tänkt få låna sjömansgossen av min dotter Åsa.