söndag 29 maj 2011

Kort ask

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er . Vädret har varit minst sagt pysselvänligt i helgen här. Blåst och regn och ingen vidare värme heller. Fast bättre väder är visst på gång, heja!
Jag har gjort en kortask.


Papper och urklippta fjärilar Pion Design. Grattisstämpeln har jag köpt hos Hobby & Hantverk.


Detaljbild av blomstergruppen på askens framsida.


När man öppnar locket på asken, ser det ut så här.
Textstämpel från Rox Stamps.



Detaljbild

Insidan på asken




Beskrivningen till den här söta kortasken har jag hittat HÄR
Jag deltar med denna ask hos Sukkersött, " Vis oss din stil "
Jag har mycket på programmet ett tag framöver nu. Så jag hinner nog inte vara så aktiv på bloggen. Om ni skulle undra vart jag tagit vägen, så vet ni vad det beror på.
Något roligt ska det bli . Ska åka till Pysseltagen och deras jippo på fredag och lördag. Det ska bli så roligt. Kanske vi ses där!
Ha det så bra.


32 kommentarer:

Mim... sa...

Oj Oj detta var läckert.
Ha de....

Maud Freij sa...

Så fint, ha en trevlig kväll.
Kram från Maud

Gertrud sa...

" Vis oss din stil" Det kan inte bli mitt i prick. Detta är så mycket du :) Så vackert, jag måste snart komma på kurs hos dig. Du gör så fina blomgrupper och pärlbandet är så snyggt. Ja det ska bli så roligt på fredag och jag hoppas vi träffar några bloggvänner. Kram Gertrud

snojbi sa...

Wow såå underbart fint

bili sa...

Så söt, gillar ditt val av ljusa färger och dekorationer, ja allt. kram bibbi

cri_kee sa...

Så mycket fint det fanns i din blogg :) Den här kortasken var riktigt ljuvlig i de ljusa färgerna och de fina dekorationerna :)

Jorill sa...

Wow dette var kjempelekkert!
Nydelig pyntet!

Annacarin sa...

Oj, så vackert!
Jag fattar inte hur du får till allt!!! Det är ljuvligt... färgerna, valet av papper, detaljerna... Du är bäst!
Hoppas att du får en kul helg hos pysseltagen!
Kram Annacarin

onkis sa...

Oj,såå fin!
Gillar allt med den.
Ha en bra kväll!

Nina sa...

Jätte fint. Jag skall också pröva på att göra en kort ask. Ha det så bra. kram Nina

Pyssel och Kort sa...

Jätte fint,
gillar alla dina underbara detaljer.
Kram Elin

Yvonne sa...

Så lekker denne var! Og så nydelig pyntet! Jeg likte veldig godt de hvite bladene du har brukt under blomstene, kan jeg spørre hvilken punch/die det er?
Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
Klem, Yvonne

Margareta sa...

Åh så läckert! Så ljuvliga färger och så vackra dekorationer. Ett stort pyssel att få till en sån kortask, men o en så underbar present att få och ge!
Tack också för länken till beskrivningen!
Ha det så bra i veckan och en riktigt rolig helg!!!

Katarina sa...

Jag är helt stum. Så enormt vacker. Vet inte vilka ord jag ska välja. Med den här kommer du vinna. Ha en bra vecka. Kram Katarina

Pernol sa...

ÅÅÅÅH WOW vilken urtjusig ask! Det här är verkligen din stil.

Lycka till i tävlingen!
Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Anonym sa...

Så ljuvligt vackert med många fina detaljer.
Kram från Maud

LenA sa...

Underbar ask, Lycka till i utmaningen!
Hoppas du får en härlig upplevelse i helgen, har sneglat lite på det också men jag jobbar lördag.Jag har ju haft mitt roliga denna helgen trots regn och stormbyar, hihihi!

Tack för hjälpen, du är en klippa!
Bamsekram till dig!
Lena

Louise sa...

Hur underbar som helts.
Du har verkligen jobbat dig igenom asken på bästa sätt. Än en gång underbart vacker.
Kram Louise

sussies sa...

Wow Lena, vilken underbart vacker kortask du gjort!! Vintagedrottningen, det är du det!:) Älskar allt med den, färgerna, de vackra papprena, dekorationerna, ja... precis varje liten detalj av denna ask älskar jag!!!
Lycka till i tävlingen där jag tror att du har mycket stor chans att vinna!
Hoppas du får en riktigt trevlig och rolig helg!
Tack oxå för länken till beskrivningen av asken!
Hoppas du får en riktigt fin o bra vecka!
Många varma kramar från Suss!♥♥♥

Britt-Marie sa...

Hejsan Lena!
En sån vacker ask du gjort. Allt är ju så fint som du skapar med dina händer.
Jag hoppas allt är bra med dig. Här rullar allt på.
Snart blir det lite långledigt för Toni med. Skall bli skönt att få ha honom hemma några dagar.
Vi är bortbjudna på Söndag, det skall bli trevligt.
Ha en underbar helg!
Kram Vännen/Brittis

sussies sa...

Hej vännen!
Många 1000 TACK för det enormt söta grattiskortet som låg i lådan idag!!! :) Tack oxå för det jättesöta innehållet, har aldrig sett såna förut! :)
Du är alltid så snäll o rar Lena o önskar att jag fick träffa dig nån gång o ge dig en riktig kram!

Tänker mycket på dig fastän jag varit en urusel bloggare nu ett tag o varit dålig att hälsa på här men som sagt, tänker på dig så gott som varje dag o undrar hur det är med dig.

Tusen, tusen Tack för presenten vännen, det förgyllde verkligen dagen idag!!!

Sköt om dig!
♥Kramisar Susanne♥

Eva sa...

Jag älskar att göra askar, boxar och annat "vikande". Den här var ju helt ljuvlig, på alla sätt och vis....
mvh Eva

smuulan sa...

Sååå fint! Så varma och mjuka färger, gillar massor! Kan tänka mig att det tog ett tag att pillra ihop denna ask ;)
Kram kram

pojjo sa...

åh så fantastiskt fin... wow

Annelie sa...

Ja detta är verkligen din underbara stil Lena! En superfin kortask!
Jag håller en tumme för dig :)
Ha det bäst,
Kram Annelie

Lisan sa...

Jättefint kort, eller kortask menar jag. Vacker o super fin. Hoppas sommaren kommit till er med. Kramis från Lisan

Busans Pysselblogg sa...

Sååå vackert vännen, bara du kan skapa så här romantiskt... ♥♥♥
Hoppas så din helg är toppen!!! :)
Nu är vi snart inne på sista omgången möbler som ska levereras... gissa om jag lääängtar tills allt är "som vganligt" och jag får mer tid och ork att hälsa på dig och tjejerna och PYSSLA... har ju inte blivit så mycket av det de sista månaderna men hoppas det bara är ca en månad kvar om allt går som det ska! :D
Massor med kramar till dig... tänker på dig! ♥
Busan

sussies sa...

Hej vännen!Hoppas allt är bra med dig! Här har vi fullt upp med att fixa o trixa för våran lilla studenttjej, ja lilla o lilla, hon har ju blivit så stor nu. Nästa fredag är det dax. Håller just nu på med att göra vimplar som jag ska ha i en öppning in till köket/vardagsrummet. De är jättekul att göra. Så roligt att prova nåt nytt o det är du så duktig på vännen!
Hörde av Lena att du fått gångjärnen nu som jag stansade ut när jag var hos henne. Hoppas du får stor glädje av dem o det ska bli kul att se dem på dina alster sen. Det blev många stansade gångjärn då Lena oxå ville ha. Säg gärna till mig om du vill ha flera av dem så stansar jag åt dig, eller om du vill ha i en annan färg.
Ha det så bra du bara kan vännen o sköt om dig!
Många varma kramar från Susanne

sussies sa...

Tack för gratulationen o än en gång för det enormt fina kort o presenten jag fick av dig!!!♥

Hoppas du har det bra vännen!
Gångjärnet är en bosscut die som har några år på nacken, frågan är om det går att få tag på den igen. Kanske på tradera.
Sista dagen hos Lena så var det jag som stansade ut allt, både till mig, dig o henne så jag fick lite vevarm men det är bättre nu. Tog en hel dag i anspråk då det är en del man vill passa på att stansa då man lånar av varann.:)
Skulle du vilja ha mer uppstansat av den så gör jag det gärna, det är bara att hojta så fixar jag det. :) Nu är ju som sagt armen återställd igen efter vevandet hos Lena, hehe!
Ha det gott vännen!
Kram Susanne

Cattis sa...

Underbar.....Du är fantastisk på att göra just underbara alster vännen :)
Här har jag med lyst med min frånvaor ett tag, men det blir så ibland..Man hinner inte alltid med allt man vill..
Hoppas du har det bra och att du haft en trevlig helg och får en härlig nationaldag / Kram kram

Snowflake´s pysselrum sa...

Kanonfint kort du gjort Lena...otroligt fint.
Orkar inte scrappa så mycket för stt värmet gör oss gott.
Hoppas resten av veckan blir fin.Men idag blir min son 30 sä det blir fest, han började igår ,så....
Kram Titti

lk46 sa...

Hej Vännen!
Så kul att Ni ändå kom till Pysseltagen. Jag hade så ont i min arm att jag inte kunde lyfta den, så det var tur att jag inte åkte till Halmstad!
Du handlade så klart en masse fint!
Ha en underbar dag och ta hand om dig!
Kram lene