torsdag 5 maj 2011

Ett kort till Lenes utmaning.

Lene tillsammans med Altheas Mix har just nu en utmaning. reglerna kan ni läsa mer om inne hos Lene.

Ett "krav" är att man ska ha med spets och band, banden ska användas på ett annorlunda sätt inte bara att göra en rosett som det är vanligt att man gör.
Jag har gjort ett enkelt grattiskort.




Jag tråcklade ihop ett vitt band och satte det under en blomma. Papper från Pion Design. Rundeln utstansad med en Nellie Snellen dies.


Jag har inte varit så flitig med mitt skapande och bloggande ett tag nu. Anledningen är att jag är inne i en period då jag inte mår så bra. Jag har bytt mediciner otaliga gånger och det är det jag håller på med nu. Då mår jag oftast inte så bra och tappar lusten till mycket. Men det brukar bli bättre efter ett tag. Så det blir det nog denna gången med förhoppningsvis.

Jag vill tacka er alla som har gett mig awarder. Jag blir glad och tacksam över er omtanke. Jag har dock slutat med att föra dom vidare.
Nu senast fick jag en av Onkis, tack för den. Där skulle man skriva 8 saker om sig själv, för att lära känna varandra lite bättre.

Jag är född Smålänning. Men har bott i Närke några år och flyttat hem igen.

Jag är diabetiker.

Har jobbat inom vården i hela mitt liv. Är nu sjukskriven sedan många år tillbaks.

Kaffeälskare. En morgon utan kaffe är olidliiiiig!!

Hund och kattälskare.

Samlar på Änglar

Morgonmänniska

Jag har alltid varit en pysselmänniska. Stickat, virkat, målat, broderat mm i perioder. Vad jag pysslar med numera vet ni alla, ha,ha.

Ja, det var 8 saker om mig det. Kanske någon nyhet som ni inte visste.
Ha det nu så gott alla. Tack för goa kommentarer och ha en trevlig helg.

23 kommentarer:

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Åh så snygg den blomman är.. kommer jag att lifta den? Yes det gör jag!!!! Lycka till vännen!
Underbart kort du har gjort!
Ja, något nytt fick jag veta, någon som kan vara bra att veta!!!
Ha det gott vännen och var rädd om dig!
Kram lene

Pyssel och Kort sa...

Jätts fint bidrag!!
Lycka till
Kram Elin

Annelie sa...

Ett jättefint kort Lena! Lycka till i utmaningen!

Så tråkigt att höra att du inte mår bra, och att medicineringen inte fungerar, tycker inte det var länge sen du bytte :(

Kul att läsa lite om dig. Jag har också jobbat inom vården :)
Hoppas att du mår mycket bättre snart!!!
Kram Annelie

onkis sa...

Ditt kort är jättefint!
Lycka till i utmaningen.
Då fick jag reda på lite mer om dig,kul.
Hoppas att du snart mår bättre.

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint kort, jag gillar
underdelen till blomman du gjorde.
Lycka till!
Hoppas du får ordning på din nya
medicinering och får bli pigg igen.
Kul att läsa lite om dig.

Kram Lisa

Lena B E sa...

Åååååh wow vilket superfint kort!! :)
Din blomma är hur underbar som helst vännen! :)
Jättefin NS dies du har köpt, fjärilarna gillar jag skarpt som du förstår.
Jag fick reda på en ny sak om dig faktiskt, och det kan vara mycket bra att veta i framtiden. hihi ;)
Hoppas verkligen att du börjar må bättre snart vännen, det är för dj*vligt rent ut sagt, att du måste byta mediciner stup i kvarten. :( ♥Krya på dig min vän!♥
Hoppas du får en fin dag och ha det bäst.
Många kramar från Lena

Lena B E sa...

Typiskt mig, glömde som vanligt...
Lycka till i utmaningen!
Kram igen från Lena

Annacarin sa...

Hejsan Lena. Snyggt kort, ser inte så enkelt ut! Jätte snyggt -passar bättre tycker jag! ;) Jag såg den utmaningen och tänkte hoppa på men allt ska ju ske nu... avslut i barnens aktiviteter, början på sommar aktiviteter, skolresor, födelsedagar, en trädgård som fått ett eget liv och helt klart behöver ansas... jag räcker inte till och får lägga mitt pyssel lite åt sidan. Men det är svårt att sluta helt, litegrann någon kväll då och då får det nog bli ändå.
Tråkigt att du inte mår så bra just nu, det är bara att hoppas att det fungerar med de mediciner du får så du slipper testa fler... Jag kommer att titta in till dig ändå när jag väl landar vid min dator. Ha det så gott Lena!
Kram Annacarin

Gertrud sa...

Hej kompis, det är ett fint kort. Den är snygg den NS diesen. Och grattis-stämpeln är snygg och lite ruffig. Blomman blev ju superb. Jag håller tummen på dig :) Jag säger som de andra, det var något som jag inte visste men som är bra att veta :))) Jag önskar av hela mitt hjärta du prickar rätt i medicinsnåret så du snart mår lite bättre. Puss o kram Gertrud

Mim... sa...

Underbart kort!! och hoppas du får ordning på medicinerna.
Ha en bra kväll....

Katarina sa...

Vilket otroligt vackert kort. Kan du göra så här underbara kort så kan du såklart göra ett enkelt kort med stämplad maskeringstejp.

Vad jobbigt med byte av medicinerna. Jag hoppas du hittar rätt och att de nya hjälper dig så som du vill. Kram Katarina

Anne Bente sa...

åh,,,,, du milde noget sååå utrolig flot.

krammmm

bili sa...

Väldigt vackert kort, gillar dekorationerna. Ha det bra och sköt om dej kram bibbi

Snowflake´s pysselrum sa...

kortet du gjorde till utmaningen är läckert. Och sen vet man lite mer om dig...hehe
Kraften att göra saker kommer sedan känner igen mig så väl, hoppas på att du tar det lungt och tänker på dig själv. Ha det så gott
Kram Titti

Margareta sa...

Ljuvligt kort - och så snyggt med det "hoptrocklade" bandet! Vilken bra idé!! Lycka till!
Hoppas du har fått ordning på medicineringen nu, så du får bra igen, nu när vårvärmen ska komma tillbaka! Varma kramar!

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW vad säger man nu då hmmm!!! KORTET ÄR JÄTTEVACKERT OTROLIGT LÄCKERT OCH JAG ÄSKAR DET:) Färger, blommor, papper, detaljer jag allt bara smälter underbart i hop:)
Du är en mästare på att få till det:)

Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg, ha det bäst:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Britt-Inger sa...

Tjenare. Länge sen sist du fick några rader av mig, skäms....
Synd att du inte mår riktigt bra, men det är som du säger, att det tar ett tag av illamående innan kroppen tar emot den nya med. Men under tiden är det inte kul....
Supersnygg kort, grattis stämpeln, läcker...
Ta nu väl hand om dig och ha en skön helg!
Många kramar till dig.
Britt-Inger

Petra sa...

Jättevackert kort du gjort. Lycka till i utmaningen. Hoppas du mår bättre snart.
Kram

Karin sa...

Hej Lena,
hittade din blogg idag, vilka underbara kort!
Önskar dig en trevlig helg!
Karin

Lena B E sa...

Jaaa tack snälla, skicka hit lite sol. ha ha ;)
Det har iaf. slutat regna här nu och det börjar spricka upp så förhoppningsvis så har jag sol i morgon. Det vore kul! :)
Ha en jättetrevlig helg vännen och ha det så jättebra.
Massor med kramar från Lena

Nina sa...

Jag hittade din blogg också i dag.Så otroligt fina kort du gör, helt i min smak. Jag hoppas att du snart mår bättre.Ha en trevlig helg.
Kram Nina

Cath. sa...

Ett så vackert kort!
TRåkigt att läsa att du inte mår så bra nu, jag önskar att du ska må bättre snart och orka med mer!
Kramar i massor!

smuulan sa...

Så fint kort! Jättefint med bandet under blomman! Hoppas att det är OK att jag lagt till mig själv som följare av din blogg!? Man hittar så mycket fint här!
Kramar!