söndag 22 maj 2011

Dags att krydda

bloggen med lite färg tycker jag. Det har varit väldigt färglöst här ett tag nu .
Jag fick ett väldigt fint vinstpaket i veckan från vännen Lene. Jag fick ävet ett mycket vackert stjärnkort i underbara färger.


Titta så vackert det är. Jag har inte själv testat på den här vikningen än. Men det måste bli, känner jag. Tack Lene för ditt vackra kort.

Det är soligt här idag. Men blåser friska vindar och det är inte så jätteskönt att sitta ute. Så jag har pysslat till ett litet kort. Lite annorlunda än dom kort jag brukar göra. Kortstorlek 14X10.
Papper Prima Botanical. Utstansad ruta med en Nellie Snellen dies. Ett tag, än så länge utan text. Ett charms iform av en kaffekopp.En fjäril och en stickers från Prima.



Insidorna

Vacker textstämpel köpt hos Rox stamps.

Ha en bra fortsättning på dagen.


20 kommentarer:

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Åh så kul att du gillade kortet! Jag tycker du ska testa det var kul att göra!
Vilket fint kort du gjort, gillar det, storleken är kanon!
Jag har hållit på med en spellbinders album, men skyltarna räckte inte så jag får köpa fler!
Ska försöka klä den i kväll1
ha en bra dag imorgon min vän!
kram lene

bili sa...

Mmm vilket ljuvligt kort du har gjort i Botanical pappret. Gillar dom pappren, men snålar på dom. Gillar ditt kort med alla olika dekorationer och fjärilen, så söt. Och insidan är som vanligt så vacker. Fin text. kram bibbi

Gertrud sa...

Tänk att Lene gjorde ett kort till dig i dina färger, hon är för go. Jättefint. Du har själv gjort ett fint kort som kan passa till många olika tillfällen. Sött med kaffekoppen. Just nu har vi åska och regnet öser ner. Skönt att sitta vid pysselbordet. Ha det gott kompis, kram Gertrud

Annelie sa...

Åh vilka vackra papper du har använt till ditt jättesöta kort!
Och kortet du fick av Lene är ju superfint det med!
Ha en fin kväll!
Kram Annelie

onkis sa...

Sjärnkortet är så fint,ser svårt ut att göra.
Det kortet du har gjort är jätte vackert!
Ha en trevlig kväll.

Nina sa...

Ett underbart kort, härliga papper.Mina stämplar som jag köpte av dig har komit fram.Ha det så bra .Kram Nina

Pyssel och Kort sa...

Så fina kort båda två,
gillar din stjärnkort väldigt mycket.
Kram Elin

Margareta sa...

Härligt att få ett så fint kort!
Ditt eget kort är så ljuvligt! Roligt att se en lite annorlunda storlek och dina välarbetade insidor imponerar som vanligt!
Är själv hemma efter att ha följt med min man till Gbg på Länsförsäkringars årsstämma, så nu lockar både pysselhörna och trädgårdsjobb. Hoppas Din helg varit skön!

Katarina sa...

Underbara kort i jättefina färger!

Pernol sa...

Grattis till vinsten! Vilket fint kort du fått av Lene.

Ditt kort är jättefint.

Här har det varit jättefint väder under hela helgen. Det är desto sämre nu. Tur att jag jobbar idag.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

maria sa...

Vad roligt att du fått ett så fint kort. Den vikningen ser intressant ut.
Härligt format du har på ditt kort. Väldigt mycket din stil.Kaffekoppen är så söt.
/Maria

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
STORT GRATTIS till din vinst hos Lene det var verkligen välförtjänt:)

Detta stjärn kortet är så himla underbart har inte testat på detta själv men nu blev jag sugen att testa på:) Tack snälla för inspirationen:)

Kortet under gillar jag också jättemycket vem gillar inte alster med fjärilar på:)

Hoppas att du har haft en bra helg och att dagen i dag och veckan blir jättebra för dig:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

Maud Freij sa...

Jättefina kort.
MVH. Maud

Mim... sa...

Fint blått kort och ditt underbart sött.
Ha en fortsatt bra dag.....

snojbi sa...

Ett underbart fint kort

Annacarin sa...

Åh vad kul att få ett så fint kort i brevlådan... :)
Och jag gillar ditt kort en massa!! Man glömmer av endel format och modeller... jag har fastnat i stafliformatet... ha ha ha!
Dopkortet här nedan är så himla sött! Vart hittar du alla fina bilder?
Ha det gott Lena!
Kram Annacarin

Cattis sa...

Fint kort du fått av Lene :)
Å ditt kort var med så fint, visst är det väl roligt att göra i lite andra former/ storlekar och modeller med..
Ha en bra vecka / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

TUSEN TUSEN TUSEN MILIONER TACK UNDERBARA LENA VÄNNEN:) I går gjorde du mig verkligen GLAD ska du veta:)

VILKET UNDERBART kort du har gjort till mig och fjärilarna som du hade sent med är jo såååååååå SNYGGA:)
Du gjorde verkligen min dag och jag uppskattar det du hade sent till mig JÄTTEMYCKET:)
Kortet pryder nu mitt pyssel bord så att jag kan njuta av det:)

Du har helt rätt jag älskar pion papperna kan inte få nog av dom ha ha ha:) Vissa papper blir riktig favoriter så är det bara:)
Vad trevligt att du gillade mitt Sy skrin:)

HA EN TOPPEN DAG OCH TUSEN TACK nog en gång du gjorde mig verkligen GLAD:)

Massor med kramar från Lilla tacksamma Inger vännen:)

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint kort,
både på ut- och insidan.
Ha det gott!

pojjo sa...

super fina kort, som alltid :D