måndag 25 april 2011

Grattiskort med Tilda

Hej på er!


Hoppas att ni har haft en skön Påskhelg. Min har varit fantastisk tycker jag. Helt underbart väder hela helgen. Naturen har fullkomligt exploderat. Allt har blivit ljuvligt grönt och vackert.

Så mycket pysslande har det dock inte blivit. Har lite pysseltorka med dålig inspiration just nu.



Hittade ett kort på datorn som jag inte visat tidigare. Så i brist på nygjorda alster så får det bli ett av äldre datum.


Papper från Magnolia och naturligtvis fjärilar och blommor i olika storlekar och färger.Banderollen är en Spellbinders dies, texten utskriven på datorn. Lite pärlor och två kakservetter. Den ena stansade jag ut ett runt hål i med en spellbinders och monterade ännu en kak servett bakom. Genom att montera med tre d kuddar så blev det ett härligt djup i kortet.
Vill önska er alla en bra vecka. Hoppas att det vackra vädret håller i sig och att ni får lite tid att njuta av allt det vackra.

28 kommentarer:

bili sa...

Så fint kort, gillar färgen och dekorationer, självklart är även Tilda söt :) kram bibbi

Annacarin sa...

Hejsan Lena!
Ja, här har vi haft en härlig helg och precis som du säger så har allt blivit grönt på en gång... ungerfär två veckor för tidigt. Men det är nog ingen ledsen över med tanke på att den här vintern varit så lång! Kortet är väldigt fint, gillar din förmåga att få alla kort så ljusa och fina... jag måste lära mig att tänka om!! Måste i alla fall prova, jag är en person som tycker om färger men älskar även ljuset... Hmm, så kluvet!
Synd med din idétorka, brukar ju tyvär dyka på en ibland. Du kanske behöver bli utmanad av någon...?! Själv brukar jag kolla runt på andra vad de gör. Risken är väl nu när vädret börjar bli så fint att man inte vill sitta inne och pyssla, här frös vår pysseldag inne idag. Vi är 4 tjejjer (ibland fler) som träffas regelbundet men alla var rätt eniga med dagens väder att det var bättre att vänta till en anna dag!
Nu har du visst fått en hel novell av mig... hoppas att du orkat läsa allt. Ha ha ha
Kram på dig, Annacarin

Pyssel och Kort sa...

Så vackert!!
Visst har det varit en underbar helg.
Kram Elin

Gertrud sa...

Hej Lena, hur kunde du glömma att visa oss detta fina kort. Den vita kanten är så dekorativ. Det är ett sommrigt kort med alla fina blommor. Jag känner lust att pyssla men vet inte vad jag ska göra. Det är så frustrerande. Jag är förälskad i "Tilda vid havet", hon är så gullig. Ha en bra vecka, kram Gertrud

Cath. sa...

Å, pysseltorka infinner sig ibland men då är det väl menat att man ska göra annat och så kommer lusten och idéerna tillbaka!
Härligt med så ljuvligt väder! Ditt kort är helt fantastiskt!Önskar dig en härlig vecka!
Kramar!

onkis sa...

Visst är vårat härliga vår väder underbart,liksom ditt fina kort.
Gillar blomster rankan,jättefint!

Katarina sa...

Vilket vackert kort!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
Detta kortet är helt underbart vackert och duger hur bra som helst:)

Är jätteglad att höra att du har haft en skön Påskhelg:) Detta underbara väder som vi har haft hjälper mycket för humöret, kroppen och själen det känns!!!

Vad glad jag blev att du gillade min röda korg och att du inte tröttnar på mina korgar:)
Det kommer flera jag lovar dig ha ha ha:)

Jag lovar dig att din inspiration och pyssel lust kommer snart:) I bland så måste vi har en paus och återhämta oss och vår inspiration:)
Du vet jag har haft mina pauser jag med, det har vi alla!!!

Önskar dig en jättetrevlig dag och vecka och var rädd om dig:)
Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Petra sa...

Ett mycket vackert kort Lena. Ja, visst har vi haft underbart väder i påsk. Fantastiskt och då har man ingen lust att pyssla. Inte jag i alla fall.
Kram o ha en bra vecka.
Petra

Annelie sa...

Ett ljuvligt kort i fina färger, snyggt med kakservetterna!
Jaa du, pysseltorka det känner vi igen...Sååå frustrerande - man vill ju så gärna men inget funkar riktigt.. Du får passa på att njuta av det vackra vädret så länge det varar. Såg i en blogg norrifrån att de hade sämre väder uppåt landet så som sagt vi får passa på att njuta ordentligt!
Kram Annelie

pojjo sa...

vilket jätte sött kort du gjort :D

Lena B E sa...

Ååååå vilket underbart fint kort!! :)
Va härligt att du också har haft en underbar påsk, samma här. ;)
Åh så vacker naturen är nu när allt slår ut, gräset börjar gro och plantor börjar blomma, det gillar jag!! :)
Ha en jättebra dag min vän.
Kramar från Lena

Maud Freij sa...

Så underbart fint , ha det så gott.
Kram från Maud

Pernol sa...

Åååh vilket underbart fint kort! Snyggt med kakservetterna.

Jasså, har det redan sprucket ut i blom hos er. Här har krokus, scilla och tussilago precis börjat blomma.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
kramis Pernilla

Margareta sa...

Så bra att ha ett så vackert kort att ta fram ur rockärmen då inspirationen tryter! ;-)
Inspiration fick jag av dig i alla fall! Tack!
Har haft blogg- och pysselpaus under påskhelgen, men har fotat en hel del i stället i det underbara vårvädret.
Ha en bra vecka!

snojbi sa...

Vädret har varit alldeles underbart.
Ditt kort är superfint

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Men hur i all sin dar har du kunnat glömma detta vackra kort!?! Ja, du är allt duktig och jag tycker det är så ljuvligt somrigt!!! ♥♥♥
Blir så glad när jag läser att din påsk varit så fin och visst är det så härligt, tänk, de japanska körsbärsträden blommar här nu, en vecka tror jag bara vi är efter er i år där... Jag kunde cykla till sjön första gången i påsk i år! I fjol gick det ju inte förrän på midsommardagen att jag kunde cykla och då också till sjön så i år har jag två månader "till godo" som jag är bättre tidigare... gissa om jag njöt med kaffe i solen och vågskvalp... tänk om det alltid varit så och vi kunde slippa mer än en vecka med vinter och snö varje år!!! Det hade jag gillat... *rodnar*
Vill bara titta in och säga hej... saknar dig och pysslet men det går framåt här och vi har återvunnit massor... och det lär bli mer för vi har mycket kvar än... tittar in så snart jag kan igen! ♥
Ha det så bra du bara kan och hoppas du har värmen kvar hos dig... här kommer den nog till Valborg igen! :)
Massor med kramar
Busan

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej Lena!

Fint kort du gjort och nu vill man va inne ibland ute mest nu när värmen är i antågande. Strunta i scraplusten ett tag och njut...
mvh Titti

Sanglert och Jag sa...

Hej! Du har fått en Award av mig som finns att hämta hos mig ifall du vill ;)

Lilla Pyssel Inger sa...

TUSEN TACK Lena vännen för din stora kram den värmde mycket:) Är jätteglad att kortet äntligen har kommit fram och att du gillade det:) Du är verkligen värd det ska du veta:)
Ha en toppen dag och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Ett mycket vackert kort, ja man har ju några liggande man inte lagt ut, skönt att ha när man inte har lust att pyssla!
Här går det framåt, dog är axeln lika ond än. Men det ordnar sig säkert!
Ha en bra dag!
Kram lene

Annelie sa...

Tittar förbi för att önska även dig en riktigt trevlig helg :)
Hoppas solen skiner på dig!
Kramar Annelie

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort i
skira fina färger.
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

Maria sa...

Härlig färgkombo i detta fina kort.
Vår påsk har varit underbar och man får lov att vara lycklig i detta fina vädret vi haft.
/Maria

Lilla Pyssel Inger sa...

Tusen tack Lena vännen för dina ord om min blå/vita korg du är jo så himla gullig och snäll:)

Hoppas allt är bra med dig och önskar dig en jättetrevlig helg och Valborg:)
Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Det är bara lilla jag som tittar in och vill önska dig en riktig trevlig 1:a Maj:)

Ha det bäst och massor med kramar från lilla Inger vännen:)

lk46 sa...

Hej Lena vännen!
Hoppas allt är bra med dig, att du haft en skön vecka och helg!?
Visst är det skönt att det är så soligt och varmt... fast idag fick jag skrapa rutorna när jag åkte hem från jobbet!
Ska pyssla lite idag, ett inspirationskort till min tävling!
Ha en härlig dag min vän och var rädd om dig!
Kram lene

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Tittar bara in för att se hur det är med dig... hoppas så du har haft det bra i helgen. Här var kallt men sol och vi hade det mysigt hemma. Tänk att det är första maj redan! :)
Ryggen är bättre redan och vi rensar... tänk att vi ens fått plats här innan... *rodnar* Längtar tills det är klart...
Saknar dig och önskar die en fin vecka... ♥
Massor med kramar
Busan